Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esperanza schreef:Even een korte reactie, heb weinig tijd. Maar het kunststof van Scoxx is géén EW, het zijn Dynamix. Het verschil is de iets meer afgeronde takken.
Arabesk schreef:het ligt er aan waar je je paard het meest op wilt gebruiken. Wil je veel op het asfalt rijden? Of wil je liever springwedstrijden op het gras rijden?
Needje schreef:Maar wil iedereen die NB't dan op het harde rijden?
Ik denk dat het gros het grootste gedeelte toch echt op het land staat. Dus eigelijk is dat "natuurlijk" bekappen dus minder natuurlijk als traditioneel bekappen hier in ons land?
Needje schreef:Maar wil iedereen die NB't dan op het harde rijden?
Ik denk dat het gros het grootste gedeelte toch echt op het land staat. Dus eigelijk is dat "natuurlijk" bekappen dus minder natuurlijk als traditioneel bekappen hier in ons land?
Needje schreef:Maar er wordt altijd nlk gezegd dat NB het beste werkt icm 24/7 weidegang. Dat klopt dan dus niet.
NB gaat dus beter met veel lopen over het harde.
Dag en nacht op stal is voor geen enkele manier van bekappen.beslaan bevorderlijk.
opala schreef:Omdat mijn paard deels stalpaard is, zie ik in die periode met mijn eigen ogen hoe snel die hoeven direct platte zolen krijgen en er amper meer iets te bekappen valt. Het enige voordeel voor mij is dat ze er qua loopgedrag niet onder schijnt te lijden.
henny_w schreef:Het grappige is dat jouw paard en onze paarden daarin best wel verschillen![]()
Mijn paarden staan altijd 's nachts op stal en hebben geen platte hoeven doch gewoon concaaf.
Ik heb echter eerder door langdurig ziekzijn eens een winterperiode gehad dat ik niet kon rijden.
Ze stonden toen wel de hele dag in de wei.
Toen kregen ze wel plattere zolen.
opala schreef:henny_w schreef:Het grappige is dat jouw paard en onze paarden daarin best wel verschillen![]()
Mijn paarden staan altijd 's nachts op stal en hebben geen platte hoeven doch gewoon concaaf.
Ik heb echter eerder door langdurig ziekzijn eens een winterperiode gehad dat ik niet kon rijden.
Ze stonden toen wel de hele dag in de wei.
Toen kregen ze wel plattere zolen.
Best wel vaag ja
opala schreef:Omdat mijn paard deels stalpaard is, zie ik in die periode met mijn eigen ogen hoe snel die hoeven direct platte zolen krijgen en er amper meer iets te bekappen valt. Het enige voordeel voor mij is dat ze er qua loopgedrag niet onder schijnt te lijden.
fransje23 schreef:Opvallend dat dat zo snel gaat en terwijl je toch vaak hoort dat processen met de hoeven veel tidj kosten en dat je metname bij de overgang van ijzers naar NB echt de tijd moet nemen
opala schreef:Teruggang gaat sneller dan herstel helaas, hoe anders ik ook zou willen.
fransje23 schreef:Maar is dat niet opvallend hoe een zool zich dan schijnbaar wel plotsklaps kan veranderen?
fransje23 schreef:
Arabesk schreef:met een camera die 1200 beeldjes per seconde opneemt. Ter vergelijking: een gewone camera (film) neemt 5 beeldjes per seconde.