opala schreef:Mijn plicht is om zo goed mogelijk voor haar te zorgen. Expertise van buitenaf roep ik in wanneer nodig.
Kortom: jij hebt de plicht jezelf te verbeteren en externe expertise achter de hand te houden.
Waar de balans tussen eigen en externe expertise ´moet´ liggen is een persoonlijke zaak net als het dragen van een cap
Mbt het nb houdt dit in dat je zelf dient te studeren én periodiek een goede hoef´smid´ laat komen. Hoe vaak ´periodiek´ is hangt af van jouw eigen expertise en de terugkoppeling van de externe expert.
Na één dag kursus ben je beginnend hoefvijler. Tussen onderhoudsbeurten van de breedopgeleide profi kan je de hoeven bijhouden en zo ervaring opdoen.
Parallel studeer je ondertussen verder.
Of niet want tenslotte is onderhoud door een prof ook prima wanneer de eigenaar voldoende inzicht heeft deze er tijdig en vaak genoeg bij te roepen.
Als de eigenaar weet wat de gele, oranje en rode waarschuwingslampjes van een paard zijn en weet welke expert er wanneer bij te halen (en dat doét ipv zelf halfkundig te prutsen) is dat voor het welzijn van een paard al heel goed.
hc
. Wat was de motivatie om je paard NB te laten bekappen?
), maar ik richt me even tot de TS: