Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:Djilan, ik was van plan ze rechtstreeks bij Kirt te bestellen. Ik heb al zo'n twee jaar af en aan contact met hem omdat ik toen al van de Renegades hoorde en geïnteresseerd was. Ik wilde ze voor m'n vorige paard maar toen waren ze nog niet te koop.
Nu ik zag dat ze ook via Nederlandse bekappers te koop zijn (Simon, mag ik vragen of je ook officieel 'Practitioner Distributor' van Renegade bent?) kan het zijn dat ik het via hen doe.
Maar ik wil voor die tijd eerst m'n eigen hoefsmid over de Renegades laten lezen en kijken of hij ze zelf aan kan meten. Hij is een 'ouderwetse' hoefsmid die niet bekapt om te beslaan, maar paarden ook liefst gezond blootsvoets houdt. Zou mooi zijn als hij 't ook wil gaan doen...
Ik moet dus es even zien, tegen de tijd dat ik aan bestellen toe ben ga ik es kijken wie hier officieel distributeur is geworden. Kirt Lander heeft daar nl. wel z'n procedure voor, 't is niet een kwestie van 'bestellen en doorverkopen', alleen bekappers/hoefsmeden mogen officieel verkoper worden en ook alleen na een testperiode waarin bekeken wordt of de bekapper idd goed kan aanmeten.
Francis schreef:Spullen uit Amerika kopen doe ik heel regelmatig, ik ben westernruiter en 'onze' spulletjes zijn in de US een stuk goedkoper. Maar niet alleen dat... ook veel andere producten koop ik in de US (Ebay is wat dat betreft súper). Zelfs mét douane kosten ben je vaak veel goedkoper uit, zeker met de huidige dollarkoers. Net weer een pakketje binnen - die trouwens maar zo es een keer ouderwets door de douane is geglipt - en de volgende is al weer onderweg. Maar da's puur spul voor eigen gebruik, hoogstens es wat extra's voor een vriendin ofzo, om shipping te kunnen delen.
Zelf importeren kan, maar dat heeft weinig zin om als 'doorverkoop' te doen als mensen het ook zelf kunnen doen en dan goedkoper uit zijn dan wanneer ik er nog weer winst op wil drukken. Officieel distributeur worden (en dus voor 'inkoopsprijs' inkopen) kan ik nl. niet omdat ik geen hoefsmid/bekapper ben... Daar heeft Kirt regels voor, niet iedereen kan Renegades gaan verkopen.
't Ging mij er dus om of ze in Nederland via een officiele distributeur die ze ook kan aanmeten kan kopen. Zo niet, dan bestel ik ze net zo lief bij Kirt zelf.
Djilan schreef:Ik lees net op het nederlandse enduranceforum dat iemand in Belgie de Renegades ook gebruikt (omdat die als enige goed zitten bij zijn paard) maar er maar 3 maanden meedoet voor ze doorgesleten zijn
Het wel zo is dat zijn paard wat sleept met de achtervoeten.
Francis schreef:komen ze dan niet heel veel hoger te staan? Kan me voorstellen dat ze op zulke 'plateau zolen' sneller gaan struikelen ofzo...
Francis schreef:Ah zo.. ja, dan is vervangbaar beslag onder de schoen wel heel handig. (zou gelijk patentje op aanvragen...)
Francis schreef:OK, maar ik neem aan dat die dus allemaal ook hun winst er wel op zetten. Dan ben ik rechtstreeks bij Kirt toch goekoper uit. Als er verder niemand officieel erkend is heeft het weinig nut ze hier te kopen... 't ging mij er om dat ze 'erkend' aangemeten worden. Dan kun je nl. ook terug op 't moment dat iets niet blijkt te passen. Dat kan ik nu niet, dús kan ik ze béter door Kirt laten 'aanmeten', dan wel met foto's en maten e.d., want past het dan niet, kan ik terug naar Kirt...
Francis schreef:Dank Hans, dat was ook de info die ik van Kirt gehad heb idd.
Fijn te lezen dat er in ieder geval één persoon officieel in't Renegade 'programma' zit.
Hier nog een aanvullinkje voor degenen die nu nog te ver van een Renegade Practitioner zit, dit is uit een e-mail van Kirt aan mij:
<knip>
<end knip>
Je kunt dus je eigen smid vragen om mee te doen aan het programma, lukt dat niet dan kun je rechtstreeks via hun bestellen, maar dan dus wel met foto's, afmetingen en bijv. de omtrek van de hoef op papier e.d.
Wel adviseert hij om als het éven kan het via een smid of bekapper te doen.
DubbelDun schreef:Dan zijn ijzers goedkoper, maar ook die zullen dan waarschijnlijk geen 2 maanden meegaan.