Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:53

Djilan, ik was van plan ze rechtstreeks bij Kirt te bestellen. Ik heb al zo'n twee jaar af en aan contact met hem omdat ik toen al van de Renegades hoorde en geïnteresseerd was. Ik wilde ze voor m'n vorige paard maar toen waren ze nog niet te koop.

Nu ik zag dat ze ook via Nederlandse bekappers te koop zijn (Simon, mag ik vragen of je ook officieel 'Practitioner Distributor' van Renegade bent?) kan het zijn dat ik het via hen doe.
Maar ik wil voor die tijd eerst m'n eigen hoefsmid over de Renegades laten lezen en kijken of hij ze zelf aan kan meten. Hij is een 'ouderwetse' hoefsmid die niet bekapt om te beslaan, maar paarden ook liefst gezond blootsvoets houdt. Zou mooi zijn als hij 't ook wil gaan doen...
Ik moet dus es even zien, tegen de tijd dat ik aan bestellen toe ben ga ik es kijken wie hier officieel distributeur is geworden. Kirt Lander heeft daar nl. wel z'n procedure voor, 't is niet een kwestie van 'bestellen en doorverkopen', alleen bekappers/hoefsmeden mogen officieel verkoper worden en ook alleen na een testperiode waarin bekeken wordt of de bekapper idd goed kan aanmeten.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:46

Fijn, opheldering over de kapotte schoen. Misschien schoen verloren (bleef aan bandje hangen) en er toen tijdens dat "handgallopje" er een paar keer flink op gestampt. Daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen (zat ik er niet eens zo heel ver naast met m'n auto Tong uitsteken ). Tegen dat soort krachten is niet veel bestandt.

In een normale situatie ljikt het me dat je echt wel direct merkt (en dan ook direct kunt stoppen) als er een schoen los zou raken en aan het bandje blijft hangen. Kan me wel voorstellen dat als het paard op de schoen gaat staan, dat zo'n schoen dat niet altijd overleeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:43

Daarbuiten denk ik dat de hoef/voet ook een flinke klap kan krijgen.

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:23

Francis schreef:
Djilan, ik was van plan ze rechtstreeks bij Kirt te bestellen. Ik heb al zo'n twee jaar af en aan contact met hem omdat ik toen al van de Renegades hoorde en geïnteresseerd was. Ik wilde ze voor m'n vorige paard maar toen waren ze nog niet te koop.

Nu ik zag dat ze ook via Nederlandse bekappers te koop zijn (Simon, mag ik vragen of je ook officieel 'Practitioner Distributor' van Renegade bent?) kan het zijn dat ik het via hen doe.
Maar ik wil voor die tijd eerst m'n eigen hoefsmid over de Renegades laten lezen en kijken of hij ze zelf aan kan meten. Hij is een 'ouderwetse' hoefsmid die niet bekapt om te beslaan, maar paarden ook liefst gezond blootsvoets houdt. Zou mooi zijn als hij 't ook wil gaan doen...
Ik moet dus es even zien, tegen de tijd dat ik aan bestellen toe ben ga ik es kijken wie hier officieel distributeur is geworden. Kirt Lander heeft daar nl. wel z'n procedure voor, 't is niet een kwestie van 'bestellen en doorverkopen', alleen bekappers/hoefsmeden mogen officieel verkoper worden en ook alleen na een testperiode waarin bekeken wordt of de bekapper idd goed kan aanmeten.

Hoi Francis,

Bedoel je mij?
Ik ben geen officieel distributiepunt. Ik heb wat schoenen besteld bij Hans om ze uit te proberen.
Importeren en alle rompslomp met BTW verleggingen en invoerrechten heb ik niet zo heel veel zin in.
Als je ze zelf wil importeren, hou er dan wel rekening mee dat de douane weleens lastig kan zijn.
Ik heb vorig jaar een heeeeeeeeel mooi loopknife met de hand laten maken in de US, voor 130,- dollar. Echter toen de postbode kwam, moest ik daar nog een keer aan afrekenen en had het mes 160,- euro gekost.

Groet,
Simon

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:05

Spullen uit Amerika kopen doe ik heel regelmatig, ik ben westernruiter en 'onze' spulletjes zijn in de US een stuk goedkoper. Maar niet alleen dat... ook veel andere producten koop ik in de US (Ebay is wat dat betreft súper). Zelfs mét douane kosten ben je vaak veel goedkoper uit, zeker met de huidige dollarkoers. Net weer een pakketje binnen - die trouwens maar zo es een keer ouderwets door de douane is geglipt - en de volgende is al weer onderweg. Maar da's puur spul voor eigen gebruik, hoogstens es wat extra's voor een vriendin ofzo, om shipping te kunnen delen.
Zelf importeren kan, maar dat heeft weinig zin om als 'doorverkoop' te doen als mensen het ook zelf kunnen doen en dan goedkoper uit zijn dan wanneer ik er nog weer winst op wil drukken. Officieel distributeur worden (en dus voor 'inkoopsprijs' inkopen) kan ik nl. niet omdat ik geen hoefsmid/bekapper ben... Daar heeft Kirt regels voor, niet iedereen kan Renegades gaan verkopen.
't Ging mij er dus om of ze in Nederland via een officiele distributeur die ze ook kan aanmeten kan kopen. Zo niet, dan bestel ik ze net zo lief bij Kirt zelf.

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:26

Francis schreef:
Spullen uit Amerika kopen doe ik heel regelmatig, ik ben westernruiter en 'onze' spulletjes zijn in de US een stuk goedkoper. Maar niet alleen dat... ook veel andere producten koop ik in de US (Ebay is wat dat betreft súper). Zelfs mét douane kosten ben je vaak veel goedkoper uit, zeker met de huidige dollarkoers. Net weer een pakketje binnen - die trouwens maar zo es een keer ouderwets door de douane is geglipt - en de volgende is al weer onderweg. Maar da's puur spul voor eigen gebruik, hoogstens es wat extra's voor een vriendin ofzo, om shipping te kunnen delen.
Zelf importeren kan, maar dat heeft weinig zin om als 'doorverkoop' te doen als mensen het ook zelf kunnen doen en dan goedkoper uit zijn dan wanneer ik er nog weer winst op wil drukken. Officieel distributeur worden (en dus voor 'inkoopsprijs' inkopen) kan ik nl. niet omdat ik geen hoefsmid/bekapper ben... Daar heeft Kirt regels voor, niet iedereen kan Renegades gaan verkopen.
't Ging mij er dus om of ze in Nederland via een officiele distributeur die ze ook kan aanmeten kan kopen. Zo niet, dan bestel ik ze net zo lief bij Kirt zelf.

OK, nou je kan ze kopen bij de bekappers van de vereniging, deze kopen ze nu via Hans.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:56

OK, maar ik neem aan dat die dus allemaal ook hun winst er wel op zetten. Dan ben ik rechtstreeks bij Kirt toch goekoper uit. Als er verder niemand officieel erkend is heeft het weinig nut ze hier te kopen... 't ging mij er om dat ze 'erkend' aangemeten worden. Dan kun je nl. ook terug op 't moment dat iets niet blijkt te passen. Dat kan ik nu niet, dús kan ik ze béter door Kirt laten 'aanmeten', dan wel met foto's en maten e.d., want past het dan niet, kan ik terug naar Kirt...

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 02:01

Spijtig dat ze nog niet in België te krijgen zijn.
Lijkt me wel een dure zaak om iemand uit Nederland te laten komen om ze aan te meten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:54

Ik lees net op het nederlandse enduranceforum dat iemand in Belgie de Renegades ook gebruikt (omdat die als enige goed zitten bij zijn paard) maar er maar 3 maanden meedoet voor ze doorgesleten zijn Wow!
Het wel zo is dat zijn paard wat sleept met de achtervoeten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:00

Dan zijn ijzers goedkoper, maar ook die zullen dan waarschijnlijk geen 2 maanden meegaan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:08

Hippoflex kunststofbeslag en dan 5 a 6 weken. (hij doet zomerseizoen beslag en in de winter blootvoets met hoefschoenen)

De schoenen bevallen hem verder wel zó goed dat hij ze weer gaat aanschaffen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:11

Tja ik doe al 4 jaar met hetzelfde paar Old Mac's. Maak duidelijk minder kilometers Clown

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:39

Djilan schreef:
Ik lees net op het nederlandse enduranceforum dat iemand in Belgie de Renegades ook gebruikt (omdat die als enige goed zitten bij zijn paard) maar er maar 3 maanden meedoet voor ze doorgesleten zijn Wow!
Het wel zo is dat zijn paard wat sleept met de achtervoeten.

Hoi Djilan,

Ik zit er aan te denken om bij de Renagades het profiel eraf te halen en er dan kunststof beslag onder te plaatsen.
Is het beslag verstelen, dan gewoon vervangen.
Dan ondervang je het nadeel van niet kunnen verzolen, hetgeen ik wel een groot nadeel vind.

Simon

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:33

komen ze dan niet heel veel hoger te staan? Kan me voorstellen dat ze op zulke 'plateau zolen' sneller gaan struikelen ofzo...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:48

Dit is interessant!
Ik was ook van plan om weer nieuwe easyboots te bestellen. Nadeel van die easyboots is dat ik ze regelmatig verlies, zeker op wedstrijden omdat hij dan wat drukker is met rijden. Meestal vind ik ze ook niet meer terug.
Helaas zijn de renegade's nog niet in zijn maat verkrijgbaar.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:54

heb je niet die sokken eraan? (of is dat een ander merk?)
mijn old macs kunnen echt niet zomaar af.
Hoe zit dat met de renegades?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:05

Nee gewoon de simpele. Ik was idd nu wel van plan om met die "sokken" te bestellen, maar Giel is extreem gevoelig voor schuurplekken dus ik weet ook niet of dat goed gaat..

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:44

Francis schreef:
komen ze dan niet heel veel hoger te staan? Kan me voorstellen dat ze op zulke 'plateau zolen' sneller gaan struikelen ofzo...

Vegeleken met andere schoenen zijn ze niet zo heel hoog.
Profiel eraf en kunststof eronder, met name voor paarden die slepen.
Mijn ervaring is dat hoefschoenen eigenlijk altijd heel lang mee gaan....tenzij je paard sleept of draait met de hoeven. Daar zoek ik een oplossing voor.
Groet,
Simon

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:07

Ah zo.. ja, dan is vervangbaar beslag onder de schoen wel heel handig. (zou gelijk patentje op aanvragen... Knipoog )

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:49

Francis schreef:
Ah zo.. ja, dan is vervangbaar beslag onder de schoen wel heel handig. (zou gelijk patentje op aanvragen... Knipoog )

bestaat al hoor de marquis hebben dat. En is erg fijn vind ze alleen niet zo gemakkelijk om aan te doen vooral dat oppompen niet. Maar hebben nu een grote pomp en dat gaat veel beter. Ben wel tevreden met mijn easyboots met gaithers(sokjes) juist omdat die van mij gevoelige huid geeft. Deze schoenen vind ik erg fijn alleen jammer dat de zool niet vervangbaar is. Als de renegades na 3 maanden al op zijn dan heb ik er niks aan ik wil ze om mee te mennen.

Had al voorgesteld om als proefkonijn te spelen met mijn paarden maar niks op gehoord.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:16

hehe Ik heb al heel wat voorstellen gedaan om een 'testpaar'/showpaar of op wat voor manier dan ook een paar hiet te krijgen maar daar was'ie mooi niet in geïnteresseerd. De europese markt heeft niet bepaald prioriteit voorlopig.

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:21

Francis schreef:
OK, maar ik neem aan dat die dus allemaal ook hun winst er wel op zetten. Dan ben ik rechtstreeks bij Kirt toch goekoper uit. Als er verder niemand officieel erkend is heeft het weinig nut ze hier te kopen... 't ging mij er om dat ze 'erkend' aangemeten worden. Dan kun je nl. ook terug op 't moment dat iets niet blijkt te passen. Dat kan ik nu niet, dús kan ik ze béter door Kirt laten 'aanmeten', dan wel met foto's en maten e.d., want past het dan niet, kan ik terug naar Kirt...

Ik heb vanuit Amerika van Kirt te horen gekregen dat de schoenen in Europa uitsluitend door hoefverzorgers kunnen worden aangemeten. Vooral ook omdat ze momenteel de enorme stroom opdrachten nauwelijks kunnen verwerken ( lees ook enorme stroom emailverkeer).
Er komt (is al) een speciale website in NL www.renegadehoefschoen.nl waar alle informatie over de schoenen terug te vinden is ( momenteel nog gelinkt aan www.paardenservice.nl ).
Ik ben dus officieel opgenomen in het Renegade programma. Krijg hopelijk deze week weer 30 paar binnen ( welke bijna alweer verkocht zijn ) dus nieuwe bestellingen lopen alweer. ( levertijd af fabriek was 3-4 weken...)
De bedoeling is dat elke hoefverzorger in staat zal zijn om hier de schoenen te bestellen en het afstellen te verzorgen.
Wat we absoluut niet willen ( wij = USA en NL ) is dat schoenen zonder goed afgesteld te worden bij klanten worden afgeleverd. Dat werkt situaties zoals in Duitsland in de hand, nl dat schoenen te lang zijn en daardoor verloren kunnen raken. Een goed afgestelde schoen zal niet uitgaan.

voor verdere informatie : www.renegadehoefschoen.nl of email aan info@renegadehoefschoen.nl

groet
Hans Arendse

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:59

Dank Hans, dat was ook de info die ik van Kirt gehad heb idd.
Fijn te lezen dat er in ieder geval één persoon officieel in't Renegade 'programma' zit.

Hier nog een aanvullinkje voor degenen die nu nog te ver van een Renegade Practitioner zit, dit is uit een e-mail van Kirt aan mij:

In most all cases we encourage the horse owner to work with their hoof
care professional for fitting and sales. If their particular hoof care
person does not currently offer Renegades then this person may enter
into our Practitioner Distributor program which does have a probationary
period whereby the candidate is limited in their ability to purchase
product until we are able to review several case studies of horses they
have fitted boots to so that we have the opportunity to interact with
them and make suggestions etc. When we are comfortable with them, then
they are granted Practitioner Distributor status which allows them to
sell boots predominately to their own personal clientele and for horse
for which they personally fit.

In the situation whereby the horse owner in question either performs
their own trimming or they have a hoof care practitioner whom is
unwilling to work with us or deal with hoof boots in general, then we
will sell directly to the end user. In this case _we _are now the ones
who get involved with the proper fitting and use and we do this via
e-mailed photographs and we back up the sale by exchanging boots if
necessary. Certainly the long distance involved in overseas sales
presents somewhat of an obstacle for exchanges etc. but we are most
definitely not comfortable with loose "wide open" sales to the general
public with no interaction before during or after the sale. It is this
type of scenario which in our opinion is responsible for some of the bad
press regarding my competitors products. We seek to preserve our
reputation and maximize the success of the end user. At some time in
the future when we are able to take the time to produce an educational
DVD and other literature, then, _maybe_, we will do some marketing in
more traditional mainstream pathways.

Je kunt dus je eigen smid vragen om mee te doen aan het programma, lukt dat niet dan kun je rechtstreeks via hun bestellen, maar dan dus wel met foto's, afmetingen en bijv. de omtrek van de hoef op papier e.d.
Wel adviseert hij om als het éven kan het via een smid of bekapper te doen.

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:40

Francis schreef:
Dank Hans, dat was ook de info die ik van Kirt gehad heb idd.
Fijn te lezen dat er in ieder geval één persoon officieel in't Renegade 'programma' zit.

Hier nog een aanvullinkje voor degenen die nu nog te ver van een Renegade Practitioner zit, dit is uit een e-mail van Kirt aan mij:
<knip>

<end knip>
Je kunt dus je eigen smid vragen om mee te doen aan het programma, lukt dat niet dan kun je rechtstreeks via hun bestellen, maar dan dus wel met foto's, afmetingen en bijv. de omtrek van de hoef op papier e.d.
Wel adviseert hij om als het éven kan het via een smid of bekapper te doen.

Vandaar dat ik de bekappers welke zijn verenigd en terug te vinden bij www.natuurlijkbekapper.nl gevraagd om deel te nemen aan het distributieprogramma. Ik instrueer deze mensen, en zorg dat ze in het bezit kunnen komen van de juiste tools om de schoenen perfect pas te maken voor de paarden.
Uiteraard, als er hoefsmeden zijn die ook deze service aan hun klanten willen geven, dan zal ik ook die de betreffende instructies geven zodat ook zij deze schoenen kunnen leveren.
De prijs is voorlopig vastgesteld op Euro 185,00 per paar, een bedrag wat je ook betaald bij de andere bekappers en/of hoefsmeden.
Renegade USA zal binnenkort definitief de prijs voor de Europese markt vaststellen, en het zou kunnen dat deze prijs wat hoger gaat uitvallen. Voorlopig hebben wij Euro 185 voorgesteld en deze prijs ook weten te onderbouwen als zijnde een prijs die gelijk is als wanneer iemand individueel een enkel paar zou laten overkomen

(p.s. emailadres info@renegadehoefschoen.nl werkt nog niet, website wel )

groeten
Hans Arendse

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:09

DubbelDun schreef:
Dan zijn ijzers goedkoper, maar ook die zullen dan waarschijnlijk geen 2 maanden meegaan.

Ik zie bij mijn pony bij de achterschoenen nu ook al enige slijtage (heb in een maand tijd al wel heel wat kilometers gemaakt en alleen op de harde weg). Mijn pony draait dus enigszins met de achtervoeten. De voorschoenen zie ik nog geen enkele slijtage.

Beetje moeilijk om nu al te beoordelen hoe lang ik er uiteindelijk mee ga doen (normaal rij ik natuurlijk ook op het zachte), 3 maanden lijkt me wel erg kort, het is nog maar een heel klein beetje, maar ik vrees dat ik bijvoorbeeld een jaar niet ga halen. Jammer, maar zolang het alleen de achterschoenen betreft, is het denk ik voor mij nog steeds wel goedkoper dan ijzers. Die overleven bij mij ook niet langer dan 6/7 weken, dan zijn ze op sommige plaatsen echt bijna helemaal weggesleten.

Ik ben overigens wel van plan om te kijken of onze creatieve schoenmaker iets aan mijn specifieke probleem kan doen (op een betaalbare manier Tong uitsteken ), het betreft nl. maar een heel klein stukje aan een zij/achterkant van de schoen wat schuin afslijt. Lijkt mij wel mogelijk om er gewoon een wigvormig stukje onder te lijmen en dat dan iedere keer weer te vervangen. Maar dan moet er eerst nog een aardig stukje afslijten, stelt nu nog te weinig voor.

Bij mijn oude Smitjes zie je bij de achterschoenen ook dat op deze plek de zool bijna helemaal weg is. Dus denk dat mijn pony dit probleem bij alle schoenen wel zal hebben.