Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskiakefie schreef:ik heb niks aan jullie reacties, omdat ze zo uiteen lopen. Ik weet ook niet wat jullie ons duidelijk proberen te maken. Waarom ik het topic geopend heb, staat de blz. terug.
saskiakefie schreef:oh, zijn jullie nou dom ofzo??? lijkt er wel op. Jullie druppelen steeds af van het oorspronkelijke onderwerp. Is het normaal of niet?? Vertel eens je ervaringen ofzo... EN het is niet duidelijk!!!!!!
saskiakefie schreef:oh, zijn jullie nou dom ofzo??? lijkt er wel op. Jullie druppelen steeds af van het oorspronkelijke onderwerp. Is het normaal of niet?? Vertel eens je ervaringen ofzo... EN het is niet duidelijk!!!!!!
lovelucky schreef:Maar heb je ook wat aan onze reacties? Ga je er wat mee doen, of hebben jullie dit topic alleen maar geopend om te zeuren?
Kijk, ik ben ook nog lang niet volwassen en probeer jullie gewoon tips te geven en te helpen..... Net als de rest
Niemand wil jullie afvallen of jullie gevoelens krenken, maar wel willen we graag weten of jullie iets met onze goedbedoelde adviezen gaan doen!
Iedereen die een beetje paardengek is, wil het beste voor ieder paard, ook al ken je dat paard niet. Dat moet bij jullie ook ongetwijfeld zo zijn en daarom willen wij helpen. Kortom, ik zou zeggen, aanvaardt die hulp en ga er mee aan de slag. Dan komen jullie vast een heel eind en tegen de tijd dat dit veulen dan groot en sterk is, is het vast een schat van een beest!
KiWiKo schreef:het uiteindelijk resultaat was goed, en de volgende keer geeft het dier geen problemen meer.
is laksigheid van de eigenaar/verzorgers dat dit gebeurt is
saskiakefie schreef:oke, ik vind sommige reacties erg flauw, (en daar bedoel ik onder andere die van Kiwiko mee). Zoals dat wij beginnertjes zijn, en dat we ze verwennen, en allemaal dat soort dingen. We verwennen ze echt niet, maar gaan niet tot het uiterste, zoals de hoefsmid heeft gehandeld. Dit veulen is het moeilijkste veulen, dat de eigenaar heeft gehad (en hij heeft er veel gehad). Wij schoppen niet, en dat is onze aanpak, we geven heus wel een keer een flinke tik met het halstertouw ofzo. Heus.
paardje2005 schreef:saskiakefie schreef:oke, ik vind sommige reacties erg flauw, (en daar bedoel ik onder andere die van Kiwiko mee). Zoals dat wij beginnertjes zijn, en dat we ze verwennen, en allemaal dat soort dingen. We verwennen ze echt niet, maar gaan niet tot het uiterste, zoals de hoefsmid heeft gehandeld. Dit veulen is het moeilijkste veulen, dat de eigenaar heeft gehad (en hij heeft er veel gehad). Wij schoppen niet, en dat is onze aanpak, we geven heus wel een keer een flinke tik met het halstertouw ofzo. Heus.
nou het spijt mij zeer hoor, maar het feit dat jij het paard corrigeert door hem met een halstertouw op zijn hoofd te rammen bewijst toch echt heel veel over jullie onkunde! ben je gek ofzo, wil je dat veulen kopschuw hebben. raar kind
mijn hemel, heb je wel eens een kopschuwpaard in handen gehad?nee he, nou dat is misschien nog wel een groter drama dan een vervelend onopgevoed veulen.
spijt me zeer, maar ben je nou echt zo dom dat je niet door hebt wat je vertelt word?je wil echt alleen lezen wat je lezen wil he! dat de hoefsmit stout is en jij je lieve veulentje zo perfect hebt opgevoed.
ja het was ontzettend stom om hem vast te zetten, zoals ik al eerder heb gezegt(en nog 40 anderen). maar hij zag inderdaad wel in, dat als hij nu die onopvoedkundige schop niet gaf het de volgende keer nog erger was.
mijn hoefsmit zal een paard nooit zomaar schoppen. ik heb mijn hoefsmit nou 4 jaar. mijn paard is een ellendeling bij de hoefsmit(al 100x beter als toen ik hem kreeg hoor) hij draait altijd braaf mee, moppert nooit over het gedrag van mijn paard. maar de laatste keer dat hij er was vond mijn paard het nodig gericht zijn kant op te trappen en toen heeft hij hem een rotschop verkocht. ik had zelf niet door wat er gebeurde omdat ik het nogal druk had met mijn paard om 1 plaats houden(mijn paard kan heel erg goed op 3 benen lopen), dus ik zei: wat nou dan, want mijn paard sprong de lucht in kwam weer op de grond en stond stokstijfstil met zijn achterpootje braaf omhoog. dus de hoefsmit kijkt mij verschrikt aan in de angst dat ik op zijn flikker zou geven. ja hij trapte, dus ik trapte terug. ik zei: goed zo, had je eerder moeten doen, zou ik morgen ook geen spierpijn hebben![]()
ik heb helemaal geen problemen met een opvoedkundige schop, mits op tijd en terecht. maar paarden op hun hoofd slaan doe ik niet. dan geef ik ze een beste tik tegen de schouder, maar meestal een lief opvoedkundig schopje. maar mijn paard is inmiddels heel braaf en volgt mij nog beter dan mijn honden ik tik tegen zijn been aan en hij tilt hem op. alleen hij houdt niet van mannen