Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arno8 schreef:Alle paarden kunnen zonder ijzers. Alleen de ruiters vaak niet. Alleen paarden die slecht gehouden of slecht bekapt zijn, kunnen tijdelijk niet zonder ijzers.
....

Citaat:Alleen paarden die slecht gehouden of slecht bekapt zijn, kunnen tijdelijk niet zonder ijzers.

randalinpony schreef:Ik vraag mij nog steeds af in hoeverre de hoefkwaliteit nou beter wordt door bijv. NB bekappen.
De kwaliteit van het hoorn blijft hetzelfde en is bepaald door zoveel factoren....
Dat de hoef sterker wordt van belasting op harde ondergronden, geloof ik best, al was het maar doordat de doorbloeding erdoor gestimuleerd wordt.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe NB de kwaliteit van hoorn verbetert?
hyppolyte schreef:@angg
Het is helemaal niet erg als ze op de straal lopen, dat activeert het hoefmechanisme namelijk
arno8 schreef:Alle paarden kunnen zonder ijzers. Alleen de ruiters vaak niet. Alleen paarden die slecht gehouden of slecht bekapt zijn, kunnen tijdelijk niet zonder ijzers.

.
Somebitch schreef:Naar aanleiding van een ander topic waar een discussie aan het vormen is open ik heir een topic.
Ik ben van mening dat íeder paard zonder ijzers kan.. Tuurlijk hoeft dit niet in 1dag te kunnen dit moet je aansterken.
Nou vertel je mening!
Sim0ne schreef:Helemaal met je eens. Het feit dat niet elk paard zonder ijzers kan, komt inderdaad grotendeels doordat ze al zolang ijzers gehad hebben, dat de hoef gewoon zo snel slijt, dat dit niet meer op een normale manier te herstellen is...