Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dierfysio schreef:<knip>
ik vind 'mooi' nog steeds een slecht argument voor iets wat (op z'n minst misschien) schadelijk is.
BrittKitt schreef:De beste manier om er achter te komen is om zelf een bandage om je enkel te wikkelen en er dan flink hard tegenaan te schoppen. En dat is dus maar een klein percentage van de kracht die er achter een paardenbeen zit. Én paardenbenen zijn zwakker..
Wedden dat het zeer doet?
Judje schreef:Bandages hoeven bij goed gebruik niet slecht te zijn, maar ze 'ondersteunen' de spieren wel bij het werk en zorgen er dus wel voor dat de benen niet alles zelf trainen. Vergelijk het met: 5 weken alleen op hoge, zware schoenen wandelen en rennen (kisten/bergschoenen o.i.d.) en dan hetzelfde proberen in 1 keer met lage gympies.
Als je bandages wil voor bescherming kan je beter voor beenbeschermers en strijklappen kiezen. Bandages zou ik bewaren voor showtjes.
hennyvanamon schreef:nou dit zijn de tips doe er wat mee zolang wij niet bandageren als onze polospelers hoeven wij ons geen zorgen te maken en kan het bandageren echt geen kwaad. gr henny/amon.
Sim0ne schreef:bij mensen is het ook slecht om van die elsatieken banden om je been of enkel te doen tijdens het sporten, omdat deze de spieren zo goed ondersteunen dat de spieren juist slapper worden. Ik zou dit soort hulpmiddelen alleen gebruiken als het echt nodig is...