Lielle, ik begrijp zelf ook nog niet alles

Bedankt dus voor het artikel! In het artikel hebben ze het alleen maar over de botwoekerende vorm van spat en niet van botverval. En....ze schrijven hier wel dat bij de botwoekerende vorm de gewrichtsspleten dicht moeten groeien zodat de kreupelheid weg gaat. Eerder hadden 'we' geconcludeerd dat alleen bij de botverval-vorm de gewrichtsspleten dicht konden groeien, nadat met Tildrin de botaanmaak gestimmuleerd was.
Jessie en mijn paard hebben de botwoekerende vorm, maar mijn paard heeft alleen botwoekering onder die gewrichtsspleet en niet tussen of op de rand van de gewrichtspleet. De veearts zei ook dat bij hem niks dicht kan groeien, omdat de spleet in tact is. Daarom kreeg hij ook geen Tildrin. Wie snapt het nog? Of zou het bij ons een voorstadium zijn? Dat als het proces verder gaat er wel bot tussen de spleet aangemaakt wordt? Maar hoe zit het dan met de botverval-vorm?
Is het verschil tussen Lielle's paard en mijn paard, dat bij Lielle's paard de botwoekering gestimuleerd moest worden, om de gewrichtsspleet te doen dichtgroeien. En dat dus veel beweging goed is. En dat bij mijn pony, die dus alleen nog maar een
'schieffel' heeft, de botwoekering juist gestopt moet worden, zodat de gewrichtsspleet in tact blijft?