Natuurlijk bekappen ??????????????????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Natuurlijk bekappen ??????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:07

ikke schreef:

Omdat veel bestuurders van een Volkswagen Golf zich niet gedragen in het verkeer, deugd de Volkswagen Golf niet?? (Dat is namelijk wat jij zegt)
Kom Cer, die is wel erg plat door de bocht hoor.

Ik begrijp dat de ironie van de post jou volledig ontgaat Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:27

Cer schreef:
ikke schreef:

Omdat veel bestuurders van een Volkswagen Golf zich niet gedragen in het verkeer, deugd de Volkswagen Golf niet?? (Dat is namelijk wat jij zegt)
Kom Cer, die is wel erg plat door de bocht hoor.

Ik begrijp dat de ironie van de post jou volledig ontgaat Knipoog

Sorry, was even niet in een ironische bui Bloos

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:06

ik rij in een VW Clown, het komt gewoon door het type auto, toen ik nog een BX reed, reed ik veel sulliger. Een VW nodigt uit tot aso rijden Haha!. offtopic

Ehm wat wilde ik ook alweer zeggen Verward

Oja, ik vind dat elke natuurlijk bekapper zijn klanten moet stimuleren om over te gaan tot natuurlijker houden. Als dat niet binnen een bepaalde tijd gerealiseerd kan worden, zou de NBer eigenlijk moeten adviseren om weer een reguliere smid te nemen, NB is dan toch niet realiseerbaar. Veel beweging, natuurlijk houden etc zijn BASIS voorwaarden om NB te laten slagen.

Dus het hele verhaal van Brian over nb en rotstraal gaat niet op. Die mensen denken dat ze hun paard kunnen laten nb-en terwijl het paard evengoed (teveel) op stal staat. Dáár gaat het mis.

Yvonne, je verhaal doet me sterk aan iemand anders verhaal denken. Verder heb je nog weinig posts op bokt en de posts die je hebt zijn bijna allemaal in dit soort topic.

Cool

Reminds me of....

yvonne34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 07:56

arabesk, wat sugereer je in hemelsnaam??????

Ik heb een piepklein donkerbruin vermoeden aan wiens verhaal het mijne je doet denken, maar wees gerust, ik ben ik en niet die ander, als je dat soms in gedachten zou hebben.

Verder heb ik persoonlijk niks tegen natuurlijk bekappen, maar ben wel voorstander om goed naar je paard te kijken en als pijn blijft, niet stug door te gaan, omdat iets zo goed zou zijn.
Soms is iets dat je graag zou willen niet realiseerbaar.

Groet Yvonne

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:31

heb je foto's van je paard en zijn hoeven? Ik ben wel benieuwd naar hoe ze eruit zagen na een strasserbekapping en met natuurlijk bekappen en nu met de ijzers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:36

@Arabesk: Dat zal Anette leuk vinden, dat ik haar af kan gaan bellen en er weer ijzers onder moet slaan...
Je kan ook doordraven natuurlijk...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:04

Cer schreef:
@Arabesk: Dat zal Anette leuk vinden, dat ik haar af kan gaan bellen en er weer ijzers onder moet slaan...
Je kan ook doordraven natuurlijk...

Doordraven?
Ik weet niet hoe jij je paard hebt staan, maar als het dier 23/7 op stal staat heeft NB niet veel zin.
Pete Ramey raadt ook letterlijk in zijn boek aan om klanten te weren die hun paard niet een normaal leven willen/kunnen gunnen (24/7 buiten) of die het dier niet regelmatig willen (laten) bekappen. Op die manier krijgt NB alleen maar een naam dat het niet werkt.
Van doordraven is hier dus geen sprake.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:06

Wel, Anette komt eind december weer, en ik zal dit aan haar voorleggen..
Mijn paard staat in de winter in de ochtend buiten, en in de zomer overdag. Absoluut niet 24/7

Kan ik alvast weer ijzers gaan bestellen bij de reguliere smid OK dan!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:16

Cer schreef:
Wel, Anette komt eind december weer, en ik zal dit aan haar voorleggen..
Mijn paard staat in de winter in de ochtend buiten, en in de zomer overdag. Absoluut niet 24/7

Kan ik alvast weer ijzers gaan bestellen bij de reguliere smid OK dan!

Annette kan beter dan ik inschatten of het bij jou zin heeft of niet.
Ik weet alleen dat het meer zin heeft als het paard meer buiten staat. Maar waar de grens ligt tussen wel en niet werken, dat zal per paard verschillen.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:20

yvonne34 schreef:
arabesk, wat sugereer je in hemelsnaam??????

Ik heb een piepklein donkerbruin vermoeden aan wiens verhaal het mijne je doet denken, maar wees gerust, ik ben ik en niet die ander, als je dat soms in gedachten zou hebben.

Verder heb ik persoonlijk niks tegen natuurlijk bekappen, maar ben wel voorstander om goed naar je paard te kijken en als pijn blijft, niet stug door te gaan, omdat iets zo goed zou zijn.
Soms is iets dat je graag zou willen niet realiseerbaar.

Groet Yvonne

Ik vind het wel vreemd dat je weet wie er bedoeld wordt aangezien je nog maar net op Bokt bent aangemeld.
Dat is voor mij toch wel een bewijs dat je al langer actief bent op Bokt. Cool

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:46

Zeg mensen, waarom zit iedereen Yvonne haar verhaal af te kraken.
Ik geloof haar wel. En ik vind het heel erg interessant en zou graag weten 'waarom' het niet gewerkt heeft.
Als ik haar bericht zo lees, heeft ze zeker voldaan aan de voorwaarden voor NB en heeft ze ook niet zelf zitten 'aanklooien'. (itt tot het andere meisje uit dat wel bekende verhaal)

@Yvonne: Ik ben echt heel benieuwd naar de oorzaak van het niet werken van NB, na zoveel tijd en moeite. Maar ik heb zelf niet de kennis om hier echt dieper op in te gaan. Als je het aandurft, zou je je verhaal eens willen vertellen op 'de website die niet genoemd mag worden' ? De mensen daar hebben nu eenmaal meer ervaring en ik ben erg benieuwd wat zij over zo'n geval zouden zeggen. Misschien kunnen we er iets uit leren.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:54

Ik ben zelf ook niet voor NB maar ik vind wel frappant dat er in dit topic mensen zeer stellig hun verhaal neer zetten die nog maar pas op Bokt zijn. Ik val hier @yvonne34 niet aan op haar verhaal maar denk niet dat ze is wie ze zegt dat ze is.
Volgens mij is ZIJ een HIJ Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:22

Luckystory schreef:
Ik geloof haar wel. En ik vind het heel erg interessant en zou graag weten 'waarom' het niet gewerkt heeft.
Als ik haar bericht zo lees, heeft ze zeker voldaan aan de voorwaarden voor NB en heeft ze ook niet zelf zitten 'aanklooien'. (itt tot het andere meisje uit dat wel bekende verhaal)

@Yvonne: Ik ben echt heel benieuwd naar de oorzaak van het niet werken van NB, na zoveel tijd en moeite. Maar ik heb zelf niet de kennis om hier echt dieper op in te gaan. Als je het aandurft, zou je je verhaal eens willen vertellen op 'de website die niet genoemd mag worden' ? De mensen daar hebben nu eenmaal meer ervaring en ik ben erg benieuwd wat zij over zo'n geval zouden zeggen. Misschien kunnen we er iets uit leren.

Ik kraak haar verhaal niet af, ik twijfel alleen aan het feit of ze echt nieuw is op bokt Clown

Dat maakt mij verder niet uit. Ik ben erg benieuwd naar foto's van de verschillende fases in het proces van NB/Strasser/TB/Beslaan en hoe lang elke fase uitgeprobeerd is.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:22

Moest ZIJ nu inderdaad een HIJ zijn, dan mijn excuses. Clown Tong uitsteken
Moest hij/zij (verwarring allom Haha! ) hierover zitten liegen, dan is dat haar/ zijn ( Koe ) probleem.
Ik lig er niet wakker van, maar als het wel waar is, vind ik het persoonlijk reuze interessant.
Zoals ik al zei, is er op 'de website die niet genoemd mag worden' ook een vaste forummer die na een hele tijd proberen, één van haar paarden terug op ijzers heeft staan. Daar was de oorzaak van het falen, dat de voet waarschijnlijk te misvormd (en te klein) was door het té vroeg beslaan van het paard. Haar andere paard wordt nog wel natuurlijk bekapt, en naar tevredenheid.
Daarom zou ik ook graag de mogelijke oorzaken willen weten in dit geval.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:23

Arabesk schreef:

Dat maakt mij verder niet uit. Ik ben erg benieuwd naar foto's van de verschillende fases in het proces van NB/Strasser/TB/Beslaan en hoe lang elke fase uitgeprobeerd is.

Dat zou inderdaad heel interessant kunnen zijn. Ja

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:03

Arabesk schreef:

Oja, ik vind dat elke natuurlijk bekapper zijn klanten moet stimuleren om over te gaan tot natuurlijker houden. Als dat niet binnen een bepaalde tijd gerealiseerd kan worden, zou de NBer eigenlijk moeten adviseren om weer een reguliere smid te nemen, NB is dan toch niet realiseerbaar. Veel beweging, natuurlijk houden etc zijn BASIS voorwaarden om NB te laten slagen.

Dus het hele verhaal van Brian over nb en rotstraal gaat niet op. Die mensen denken dat ze hun paard kunnen laten nb-en terwijl het paard evengoed (teveel) op stal staat. Dáár gaat het mis.

Hhmm, als elke GOEDE smid zegt dat er geen wezenlijk verschil is, hoe kunnen "regulier" bekapte paarden het dan wel volhouden en NB-bekapte paarden niet?? En wat dan als je wel veel maar niet alle voorwaarden in kunt vullen? Ten slotte staan de meeste paarden in pension en dat is altijd keuzes maken, waarbij nooit alle factoren kloppen.

Komt op mij over als zendelingengedrag.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:33

Ikke, hoe kom je erbij dat alle 'regulier' bekapte paarden het volhouden? Ik ken een aantal paarden, die juist door NB helemaal zijn opgeknapt, doordat ze zulke zwakke hoeven hadden gekregen. En verder ken ik een aantal paarden, die continu allerlei hoefproblemen hebben en ik zou wel eens willen zien of die opknappen als de eigenaars op NB zouden overgaan. Het gaat erom dat de doorbloeding bij NB paarden beter wordt en dat zie je terug in de gezondheid van de hoef.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:40

Nadya schreef:
Ikke, hoe kom je erbij dat alle 'regulier' bekapte paarden het volhouden? Ik ken een aantal paarden, die juist door NB helemaal zijn opgeknapt, doordat ze zulke zwakke hoeven hadden gekregen. En verder ken ik een aantal paarden, die continu allerlei hoefproblemen hebben en ik zou wel eens willen zien of die opknappen als de eigenaars op NB zouden overgaan. Het gaat erom dat de doorbloeding bij NB paarden beter wordt en dat zie je terug in de gezondheid van de hoef.

Ik ben op zich een voorstander van ijzerloos.
Doch met ijzers kan het heus wel goed gan.
Je moet alleen een goede smid hebben.
Helaas zijn de echt goede reguliere hoefsmeden op 1 hand te tellen.
Nog te vaak wordt er een te klein ijzer onder geslagen of de voet verkeerd bekapt.
Een goed smid is van essentieel belang. Zowel bij NB als traditioneel.
Ik ben zeker voor een paard zo natuurlijk mogelijk houden maar niet tegen ijzers.
Ik vind natuurlijk bekappen oké zolang de hielen niet te kort worden gezet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:43

Nadya schreef:

Zijn dit paarden op blote voeten of met ijzers? Want ik zie niet waarom de doorbloeding van een correct NB bekapt paard beter zou zijn dan een correct TB bekapt paard.

yvonne34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:51

Arabesk schreef:
heb je foto's van je paard en zijn hoeven? Ik ben wel benieuwd naar hoe ze eruit zagen na een strasserbekapping en met natuurlijk bekappen en nu met de ijzers.

Nee, helaas heb ik geen foto's.

Gr Yvonne

yvonne34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:52

[[/quote]

Ik vind het wel vreemd dat je weet wie er bedoeld wordt aangezien je nog maar net op Bokt bent aangemeld.
Dat is voor mij toch wel een bewijs dat je al langer actief bent op Bokt. Cool[/quote]

Ja, ik lees al heel erg lang mee. En soms reageer ik, gelijk nu.

GR YVonne

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:53

@yvonne,
Welke smid heeft je paard weer op de been geholpen na het NB en strasser?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:54

Wat ik overigens wel een sneue zaak vind is wat er nu op 'die site over de nadelen van NB' vermeld staat over bedreigingen... is dat echt nodig?

yvonne34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:55

Luckystory schreef:

Ik zou niet weten waarom het uiteindelijk niet heeft gewerkt.
De zool wilde niet hol trekken en bleef bol. Er bleef dus continu te veel druk op de zool, waardoor deze iedere keer weer irriteerde en ontstoken raakte.

yvonne34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:57

dollemina schreef:
Ik ben zelf ook niet voor NB maar ik vind wel frappant dat er in dit topic mensen zeer stellig hun verhaal neer zetten die nog maar pas op Bokt zijn. Ik val hier @yvonne34 niet aan op haar verhaal maar denk niet dat ze is wie ze zegt dat ze is.
Volgens mij is ZIJ een HIJ Clown

Goh, wat spannend allemaal, en wie had je in gedachten dat ik ben..
Laat me net langer in spanning