arno8 schreef:Het is simpelweg onmogelijk dat jij ervaring hebt met natuurlijk bekappen. Bij natuurlijk bekappen wordt de teen zo afgerond dat het paard er makkelijk over af kan ronden. Mustang roll heet zoiets. Dat is echt een van de meest basale dingen aan het natuurlijk bekappen: het korter maken van de teen.
Als je zegt dat door NB de teen te lang wordt gelaten, demonstreer je eigenlijk alleen dat je er geen kennis van hebt.
Mijn mening is dat als de verzenen naar beneden gehaald worden, dat de voet toch veranderd, en veel meer moeite krijgt met afrollen.
Dan kan het wel zo zijn dat er een mustangrol gemaakt wordt, maar toch veranderd de voet.
Je maakt mij niet wijs dat een voet die bij de verzenen laag wordt gezet, optimaal kan afrollen door zo’n mustangrol.
Misschien is een langere teen geen goede verwoording, maar omdat de voetas weker word, duurt het gewoon langer voordat de voet over de teen afrolt en opgetild wordt.

En dan vraag ik me nog iets af, menig NB-er heeft mij duidelijk gemaakt, dat ze de verzenen zo kort mogelijk aan de grond willen hebben.
Hoe wil jij dan ook nog eens de teen zo kort mogelijk maken?
Of is het de bedoeling dat heel de voet zo kort mogelijk gemaakt wordt?

Want dat kan ik wel begrijpen dat er zoveel paarden gevoelig lopen na het NB-en