stapmolen slecht voor een paard?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:15

de eerste keer dat iemand tegen mij zei
'de manier waarop je je paard houdt is niet eerlijk en je moet voor jezelf nadenken of het wel eerlijk is dat jij een paard houdt'

was ik ook zwaar en zwaar beledigd. We willen allemaal het beste voor ons paard en we werken er hard voor.

Toch kun je altijd nastreven een zo goed mogelijke plek te zoeken voor je paard.

Ik stond eerst ook op een stal waar ze 's nachts binnenmoesten en niet buiten kwamen in de winter. Toch vond ik een stal waar mijn paard een inloopstal kreeg en een paddock voor de winter.

Een vriendin van me staat in Diemen met haar paardje 24/7 buiten. Als dat geen randstad is.

Kijk als de wachtlijsten voor stallen waar meer mogelijkheden zijn groeien en het aantal klanten bij traditionele pensionstallen afneemt, gaan de stalhouders vanzelf wel mee hoor.

Ze bieden aan wat wij vragen. Zo werkt onze westerse economie, vraag en aanbod.

Met onze vraag zijn we in staat om het aanbod te sturen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-08-06 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

capone

Berichten: 506
Geregistreerd: 06-04-06

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:18

de stapmolen is super goed voor de doorbloedingen van je paard,pony. Haha!
je moet natuurlijk wel een goede bodem hebben......maar als je gereden hebt of voor het rijden of zoals je zij niet op de wei kunnen dan is het super goed... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! je helpt alleen maar je paard,pony los te maken OK dan!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:24

Eheh, nu zijn we ergens. Precies met onze vraag zijn wij in staat om het aanbod te sturen, en die vraag is voor iedereen anders, dus kun jij niet iedereen sturen!

Wat mensen tegen mij (of over mij) zeggen, van hoe ik mijn paard houdt of onderhoudt, rijd of weet ik veel wat, laat me koud, als ik naar mijn paard (en pony) kijk, zie ik een mooi, gezond en vooral gelukkig dier en dat is voor mij bewijs zat dat ik het goed doe, ook als staan ze niet het hele jaar 24/7 buiten, komen ze ook wel eens in de stapmolen, hebben ze een bit in hun mond, krijgen ze biks en als ik dat nodig vind een deken op en ijzers onder hun hoeven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:28

Hetja schreef:
Eheh, nu zijn we ergens. Precies met onze vraag zijn wij in staat om het aanbod te sturen, en die vraag is voor iedereen anders, dus kun jij niet iedereen sturen!


Ja Haha! Afgod OK dan!

sorry, wanliner.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:31

Zolang mensen nog graag hun paard in een stal hebben zullen de pensionhouders niet overstappen naar een meer natuurlijke manier van houden.

Biks, ijzers en dekens is weer een ander verhaal, wat hier wel mee te maken heeft, maar daar ga ik maar even niet op in. Daarvoor verwijs ik mensen de site uit mijn onderschrift.

Het komt allemaal neer op verandering van inzichten: de aarde was vroeger plat en nu niet meer Clown, inzichten veranderen. Ja

IJzerloos, dekenloos, bitloos en 24/7 horen bij een nieuw inzicht over paarden.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:32

Cassidy schreef:
Hetja schreef:
Eheh, nu zijn we ergens. Precies met onze vraag zijn wij in staat om het aanbod te sturen, en die vraag is voor iedereen anders, dus kun jij niet iedereen sturen!


Ja Haha! Afgod OK dan!

sorry, wanliner.


gelukkig ben ik niet de enige die hier zo over denkt
dat scheelt weer

zie vorige posts van andere 'naturals'

dan kan je mij hier wel een beetje belachelijk maken door te zeggen dat ik in mijn eentje de wereld probeer te veranderen, maar dat is niet zo Vork . Er zijn meer mensen bezig in NL met dit verhaal Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:34

Time will tell....

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:38

In Zwitserland is bijna iedereen 'natural' en in Frankrijk lopen ze ver ver voor op ons. Eigenlijk lopen wij achter Clown
En vergeleken bij Amerika hahaha, zitten wij nog in de middeleeuwen Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:38

Dus wat let je? Hup naar Amerika....! Ruimte zat daar, en geen missie meer! Wat zal het rustig worden op Bokt.... Clown
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-08-06 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:40

Je ziet ook geen mensen die de overstap van 'natural' naar 'normal' maken. De andere kant op gebeurt echter wel...

De methodes zoals ze nu zijn, komen nog uit de tijd dat een paard een werkding was. Een soort tractor die moest doen wat het moest doen en verder niet lastig moest zijn. Inderdaad, time will tell of mensen nog steeds zo tegen het paard aankijken.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:46

Cassidy schreef:
Dus wat let je? Hup naar Amerika....! Ruimte zat daar, en geen missie meer! Wat zal het rustig worden op Bokt.... Clown


Clown
helaas voor bokt ik heb vliegangst Haha!

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:47

arno8 schreef:
De methodes zoals ze nu zijn, komen nog uit de tijd dat een paard een werkding was. Een soort tractor die moest doen wat het moest doen en verder niet lastig moest zijn. Inderdaad, time will tell of mensen nog steeds zo tegen het paard aankijken.


erger nog die zijn van de laatste 10 a 20 jaar

ik sprak een boer die vroeg zich af 'wat al die paarden tegenwoordig met die jassen aan moesten in de wei'. Vroeger hadden paarden nog gewoon een wintervacht zei hij Haha!

En de boeren wisten ook al dat rust en geduld met paarden belangrijk is, dat je met slaan een schreeuwen je paard ZEKER niet ingespannen krijgt. Wat ik iemand toch echt zag proberen laatst Cool
Natural horsemanship hoef je een boer echt niet uit te leggen, die weten dat allemaal al. Kennelijk zijn we de laatste 20 jaar bepaalde zaken wel snel vergeten.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-08-06 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:48

Je hebt vegetariers en veganisten. Vegetariers eten geen vlees, en veganisten eten geen vlees en ze doen nog een extra aantal dingen niet, zoals het eten van melk en melkproducten, of eieren en producten die van dieren afstammen zoals gelatine. Ze gebruiken geen leer, omdat dat ook van dieren afstamt.

Een Natural Horsemanshipper denkt anders over zijn paard dan de normale paardeneigenaren, maar ook hier zijn sommige mensen verder gegaan dan alleen dat, dat zijn de Naturals.

Net zoals ik de veganisten soms een beetje vind doorschieten (en deze soms ook neerkijken op de vegetariers) bespeur ik deze houding ook bij de Naturals t.o.v de NH-ers. Ik sta open voor de NH, kijk anders tegen mijn paard aan, maar gebruik nog wel dekens, bit, ijzers en mijn paard staat ook in een box. Ik eis onvoorwaardelijke gehoorzaamheid van mijn paard en zie hem niet als tractor, maar als jij vindt dat ik dat zo doe, mag je dat van mij.

Dat gedram en gehak van de Naturals op alles wat niet blind achter ze aanholt zorgt ervoor dat mijn stekels recht overeind gaan staan. Jullie maken je er niet populairder door. Als het in Frankrijk, Zwitserland en Amerika beter is, zoek je het toch lekker daar? Zorgt ook voor meer ruimte hier...Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:49

Arabesk schreef:
Cassidy schreef:
Dus wat let je? Hup naar Amerika....! Ruimte zat daar, en geen missie meer! Wat zal het rustig worden op Bokt.... Clown


Clown
helaas voor bokt ik heb vliegangst Haha!


De boot kan ook Haha!

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:53

Cassidy schreef:
Ik eis onvoorwaardelijke gehoorzaamheid van mijn paard


Daar wringt de schoen Haha!

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:54

Doorslaan kan je met alles. Ik rij ook nog met bit, dus zo 'natural' ben ik niet.

Het zal me aan mijn reet roesten of je je paard stalarrest geeft, mijn doel is mensen informatie te geven over hoe het ook anders kan. Wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten.

Hier op bokt is ruimte voor meningen van normals en naturals.

Ach er zijn ook genoeg mensen die op naturals neerkijken 'stakkers die geen sportambitie hebben' 'geitenwollensokken' etc etc

Boot, nee dank je, Misselijk, word nogal snel zeeziek.....

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:58

Ik wil je helemaal niet belachelijk maken, da's echt niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is om je duidelijk te maken dat iedereen echt wel het best voor heeft met zijn of haar paard, alleen is dat niet altijd zoals jij er over denkt, mensen en ook paarden verschillen nou eenmaal. Niet alles is per definitie fout omdat Arabesk daar en andere mening over heeft? Niet alles is op te lossen met verwijzingen naar jouw site's of naar andere

En het kan mij verder helemaal niet schelen dat jij niet de enige bent die hier zo over denkt, daar vraag ik, of iemand anders, toch helemaal niet naar. Er zijn ook genoeg mensen die wel hun paard op stal houden niet met PN bezig zijn, die proberen jou toch ook niet constant te 'bekeren'? (Zo komt het tenminste wel over) Dat irriteert mensen, niet het feit dat jij een andere mening hebt dan de meeste mensen en ook niet hoe jij je paard (onder)houdt.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:00

Naturals zie je gelukkig weinig in deze omgeving. Ik denk omdat er ook te weinig plaats voor is. Cassidy ik ben het met je eens.
De meeste draven door. Mijn paard kan niet zonder ijzers en ja ik rijd graag dressuur wedstrijden. De stapmolen vind ik dus niet verkeerd ! De mijne staat er graag in, lekker onbelast stappen.
Ik moet er niet aan denken dat hij dag en nacht buiten zou staan ! Het is al een mietje als het regent ! Wil je je paard wel "natuurlijk houden"geen probleem maar laat de mensen die hem GEWOON op stal hebben met rust.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:01

arno8 schreef:
Cassidy schreef:
Ik eis onvoorwaardelijke gehoorzaamheid van mijn paard


Daar wringt de schoen Haha!


Er was eens.....een cowboy die op zijn paard richting afgrond reed.
Hij ziet de afgrond en vraagt zijn paard te stoppen. Paard had een andere mening, gehoorzaamt niet op tijd en rent rechtdoor de afgrond in.

Er was eens...een cowgirl die op haar paard richting afgrond reed.
Ze ziet de afgrond vraagt het paard te stoppen en het paard stopt gehoorzaam.....

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:03

Arabesk schreef:
Doorslaan kan je met alles. Ik rij ook nog met bit, dus zo 'natural' ben ik niet.

Het zal me aan mijn reet roesten of je je paard stalarrest geeft, mijn doel is mensen informatie te geven over hoe het ook anders kan. Wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten.

Hier op bokt is ruimte voor meningen van normals en naturals.

Ach er zijn ook genoeg mensen die op naturals neerkijken 'stakkers die geen sportambitie hebben' 'geitenwollensokken' etc etc

Boot, nee dank je, Misselijk, word nogal snel zeeziek.....


Informatie geven of informatie opdringen, daar zit een heel verschil tussen!

Heb nog niemand hier, en ook niet in mijn omgeving, gezien of gehoord die neer kijkt op 'naturals', daarin tegen zie en hoor (en lees ik hier) genoeg 'naturals' die neerkijken om 'normals'.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:04

Hetja schreef:
Heb nog niemand hier, en ook niet in mijn omgeving, gezien of gehoord die neer kijkt op 'naturals', daarin tegen zie en hoor (en lees ik hier) genoeg 'naturals' die neerkijken om 'normals'.


Is jou dat ook al opgevallen? Clown

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:05

Cassidy schreef:


Er was eens.....een cowboy die op zijn paard richting afgrond reed.
Hij ziet de afgrond en vraagt zijn paard te stoppen. Paard had een andere mening, gehoorzaamt niet op tijd en rent rechtdoor de afgrond in.

Er was eens...een cowgirl die op haar paard richting afgrond reed.
Ze ziet de afgrond vraagt het paard te stoppen en het paard stopt gehoorzaam.....


Herstel: er was eens... een cowboy die een goede relatie had met zijn paard en het paard in zijn waarde hield. Rustig maakten ze een mooie rit. Omdat het paard zelf ook mocht nadenken, hoefde de cowboy niet eens iedere steen op de weg te ontwijken, dat kon het paard zelf wel.

Er was eens... een cowgirl die haar paard met allerlei mechaniekjes en stangen onder controle dacht te hebben. Doch, het paard had er op een dag genoeg van dat het altijd maar de slaaf moest zijn, draaide een keer door en rende op een afgrond af...

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:09

Cassidy schreef:
Hetja schreef:
Heb nog niemand hier, en ook niet in mijn omgeving, gezien of gehoord die neer kijkt op 'naturals', daarin tegen zie en hoor (en lees ik hier) genoeg 'naturals' die neerkijken om 'normals'.


Is jou dat ook al opgevallen? Clown


opmerkingen die 'naturals' horen

- je durft zeker niet te rijden
- wanneer zet je je paard nou eens ECHT aan t werk?
- je aait je paard de vernieling in met die stok
- je zou m eens aan moeten pakken
- ik hou niet zo van zweverig gedoe
- kan jij je paard ook instralen?
- als jij je paard volgende week niet fatsoenlijk laat beslaan bel ik de DB
- oh wat ziet jouw paard er toch vreselijk uit met die wintervacht
- je kan zeker geen dekens betalen
- je bekapt zeker zelf omdat je geen geld hebt voor de HS
- ja 24/7 buiten bij een boer is goedkoper he
- denk je nou echt dat ie zo de trailer in gaat lopen?
- ja als je niet serieus aan sport doet heb je tijd voor dit soort flauwekul
- ik leer mijn paard geen circus kunstjes

etc etc etc etc

op een zeker ander forum is het topic over opmerkingen het langstlopende. Je ligt af en toe in een deuk wat je daar leest Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-08-06 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:12

Dus de moraal achter je verhaal: mensen die hun paard in een box houden, hebben automatisch allerlei gadgets om hun paard te laten gehoorzamen? Niet Horsemanshippers die onvoorwaardelijke gehoorzaamheid eisen, doen dat via stangetjes en mechaniekjes?

Je sprookje zegt meer over jezelf dan over mij Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:13

Arabesk schreef:
opmerkingen die 'naturals' horen
[knip]



En daar maak jij je druk om?