ervaringen hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ieks

Re: ervaringen hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:33

nadeel van die schoenen is dat ze boven de haarlijn zitten en dus een "wentijd"hebben waarbij je flinke schuurplekken ziet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:41

Is dat niet afhankelijk van hoe hoog de hoefwand van een paard is ??

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:44

ieks schreef:
nadeel van die schoenen is dat ze boven de haarlijn zitten en dus een "wentijd"hebben waarbij je flinke schuurplekken ziet

Daar heb ik helemaal geen last van gehad! Het is allemaal zo mooi gepolsterd dat ik helemaal geen problemen heb gehad met de Simple Boots.
Overigens kun je er 'kousjes' bij krijgen, heb ik er ook bij, om dat probleem te voorkomen, maar eerlijk gezegd heb ik die nooit gebruikt! was gewoon helemaal niet nodig door de superpasvorm en mooie afwerking van het geheel! Het is een leren bovenkant trouwens, geen hard plastic.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:10

Ik lees over de backstraps eraf halen bij de easyboots. Kan dat ook bij het oude model dan? Heb net heeeeeeeeel veel moeite gedaan om nieuwe backstraps voor het oude model te krijgen. Nu gaan mijn schoenen wel weer een stuk lastiger aan omdat dat rubber nog stug is. Mijn oude backstraps begonnen scheurtjes te vertonen. Heb de schoenen nu 4 jaar ongeveer.

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:15

volgens mij kan dat alleen als je Gaiters aan je schoenen hebt, dus die bovenstukjes, anders verlies je je schoenen wel heel snel. Knipoog .
Gaiters passen alleen op de modellen vanaf 2005.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:58

ThaGirl schreef:
ik wil eigelijk hoefschoenen om het feit dat ik af en toe eens ga mennen met m'n paard

Waarom niet op blote voeten voor de kar?
Zeker als je af en toe maar eens gaat rijden is dat goed te doen (mits goed bekapt)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:12

skessa schreef:
volgens mij kan dat alleen als je Gaiters aan je schoenen hebt, dus die bovenstukjes, anders verlies je je schoenen wel heel snel. Knipoog .
Gaiters passen alleen op de modellen vanaf 2005.

Ik dacht al. Leek me wel heel erg vreemd anders. Bedankt voor het antwoord.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:47

Fjordje (lieza) bij ons op de manege is hoefbevangen maar de eigenaaresse rijdt toch op haar maar dan wel met die dingen aan.
Zij zegt dat het fijner is voor de pony en beter is voor haar hoeven. Zekf vond ik het er eerst nogal raar uit zien omdat ik niet wist wat het was maar nu ik dat wel weet geef ik de bedenker een groot compliment Tong uitsteken

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:09

Ik heb net de easyboot bare binnen via mijn bekapper maar het is echt vreselijk om ze aan en uit te krijgen!
Vooral omdat mijn paard veel moeite heeft om op 3 benen te staan ivm een schouderblessure waardoor hij geen steun heeft.

Voor die blessure is veel beweging (zonder iemand erop uiteraard) van essentieel belang om hem er weer bovenop te krijgen. Door het vele wandelen slijten zijn hoeven echter te kort af...Vandaar dus die schoenen (ook ivm zeer dunne en gevoelige platte zolen).

Maar hoe krijg ik die dingen in godsnaam normaal aan en uit? Mijn paard wordt er echt heel erg gefrustreerd van als ik steeds loop te hannessen en hij op 3 benen moet staan...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:16

mijn weidegenoten doen het met een hamertje (aantrekken) en het paard z'n voet laten neerzetten op een gegeven moment, dan schiet de voet er goed in. Uittrekken doen ze met z'n tweeën: 1 trekt aan de schoen, de ander aan de been van het paard

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:47

@laetitia : kun je die pinnetjes binnenin niet plat slaan. Vaak gaat het dan al iets makkelijker.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:25

Als de bovenrand van rubber is, kan je er evt. een heel klein beetje zonnebloemolie aan doen. Dat werkt iig heel goed bij de smidjes. En verder de hoefgroei in de gaten houden: de hoeven moeten regelmatig gevijld worden zodat ze niet te groot worden tov de schoen.

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:48

ik heb bij mijn easyboots Epic de hielband er uit gehaald samen met de plaatjes met weerhaakjes.
Je kunt Taper Straps (zijkanten zonder weerhaken) monteren, maar ik heb die plaatjes laten maken door een kennis. helemaal zonder zijplaatjes vallen de Gaiters eraf Knipoog .
Zonder hielband werkt het perfect, maar de schoenen gaan een stuk makkelijker aan en uit voor de baas! Haha!

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:42

Heb met mijn smitjes totaal geen pproblemen met aan- en uittrekken!
Heb ze binnen 3 min alle 4 aan !

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:55

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:28

Ik weet inmiddels dat de Renegades nog niet voor algemeen publiek op de markt zijn maar er al wel een 100 mile afstand mee gereden is. Ze schijnen érg veelbelovend te zijn en ik heb een gebruiker gemailt om meer info en eventueel contact gegevens van de maker. Hoop dat het wat oplevert. In eerste blik vond ik ze er nogal 'hip maar 'plastic' uitzien, maar bij nader inzien lijken ze me eigenlijk wel heel degelijk en vooral het feit dat er een scharnierpunt in zit waardoor ze niet 'schuiven' maar 'meebewegen' lijkt me wel een groot pluspunt. Hierdoor zul je ook minder frictie hebben en dus minder kans op schuurplekken e.d.
Die jij daar hebt zijn idd de Cavallo's DD, daar heb ik ook nog weinig info over maar wat ik vind is positief. Lijken me idd ook goeie en vooral simpel aan te brengen (wat ik dan wel weer belangrijk vind, geen zin om te 'prutsen' met pompjes en draadjes en weet ik wat)
Mocht ik meer horen van de Renegades dan laat ik jullie dat uiteraard weten. 't Duurt toch nog een tijd voor m'n zadel klaar is dus ik heb nog even de tijd om af te wachten. Al wandelend gaat het nog wel, even opletten voor grote stenen, maar met mijn gewicht er bij op vind ik dat ze toch iets van bescherming moet hebben. En dan zijn schoenen denk ik zowiezo beter voor 'zoolbescherming' dan ijzers.. elke steen die dikker is dan een ijzer wordt nog gevoeld, een schoen beschermt de hele onderkant van de hoef.

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:36

ik heb de Cavallo's gehad voor mijn ijslander.
Afbeelding

Ze zijn supermakkelijk om aan en uit te doen en blijven prima zitten tijdens de rit. Paardje liep er gewoon goed op.
Alleen bleken de kleinste maatjes toch nog net iets te groot voor mijn ijslander, vandaar dat ik ze met pijn in mijn hart doorverkocht heb. Nu hebben ze een nieuw baasje dat ook al zo enthousiast is!

ik heb de Pastern Wraps er ook bij gekocht, om de kootholte te beschermen, maar heb ze nooit gebuik, was gewoon niet nodig.
Ik heb deze kousjes nog liggen, mocht iemand er nog belang bij hebben. Ze zijn geschikt voor Simple Boots maat 0 en 1, maar Shyla35 gebruikt ze ook bij de Old Macs, als ik me niet vergis.

mijn ijslander loopt nu op 4 easyboot epics.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:40

Ja, die Cavallo's lijken me idd een goed alternatief, maar ik heb nog even de tijd (levertijd zadel is 3 maanden! helaas) dus ik wacht nog even af of ik aan een paar Renegades kan komen...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:10

Ik heb antwoord gehad op één van m'n mailtjes. M'n berichtje is doorgestuurd en ze wist me te vertellen dat het de bedoeling was dat eind deze maand de fabriek af zou zijn en dat de 'massa'productie kan beginnen, als het goed is zijn ze in de loop van deze zomer dus voor 't 'gewone' publiek te koop. Ze houdt me op de hoogte en laat me t.z.t. ook weten waar ze dan te koop zijn. Ik houd het warm....

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:26

Ik heb nu ook de Cavallo Simple boots gekocht en de Easyboot epic hadden we al.
Ben benieuwd naar de Renegade die lijken me ook heel stevig en de flitse kleurtjes spreken me wel aan Knipoog
De Cavallo Simple boots heb ik nog niet tijdens het rijden gestest dus ik ben wel benieuwd of er meer mensen hier goeie (of slechte) ervaringen mee hebben?
En of er al iemand weet wat de Renegade zal gaan kosten?
De Easyboots epic zijn heel fijn maar nu de gaiter kapot is gegaan merk ik wel dat ik ze kontstant verlies. Aangezien ik al weken wacht op de levering van nieuwe gaiters vroeg ik me af hoe jullie dit doen? Mac trapt steeds met zijn achterhoef de schoenen uit.
Alvast bedankt voor tips!

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:58

waar heb jij nieuwe gaiters besteld? Even voor het geval dat ik ze ook nodig heb.

Ik heb de Cavallo's gehad. fijne schoenen, mijn paardje liep er zo mee weg, maar ze waren helaas toch net wat te groot. Ik heb ze aan een andere Bokker verkocht en die is ook enthousaist.

Persoonlijk vind ik de Easyboot epics want eleganter lijken, maar de cavallo's zijn wel héél makkelijk in gebruik.

_Brammie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:20

Ik heb er ook over nagedacht om hoefschoenen te nemen, maar mijn paard had de grootste schoen nodig. Ik had ze besteld en geprobeerd, maar ze gleed er mee uit, met lopen schoof ze steeds een stukje naar voren. Dus ik heb ze teruggestuurd, ik durfde het niet aan. Toen heb ik maar hoefijzers laten zetten, alleen voor, en het gaat prima zo.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:32

Ik heb easyboots epics, maar zelfs na 40km in 1 rit, geen enkel probleem. Niet aftrappen niets.
Ze worden ook vaak in de endurance gebruikt.

Een eventuele tip tegen aftrappen is het gebruik van springschoenen.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:56

Zo de eerste testrit met de Cavallo,s zit erop en ik ben een beetje huiverig want ondanks dat ze prima bleven zitten en Bell in galop over een kiezelpad ging alsof het niks was, toen ik na een halfuurtje de schoenen uit deed had ze toch al schuurplekken op haar hoefballen.
Ben dus bang dat als ik er langer mee rij ze echt problemen gaat krijgen.
De Easyboots hebben dit dus helemaal niet en zelfs na 3 uur rijden nergens geen plekje te zien!
Ik ga het nog even rustig opbouwen en dan kijken we wel hoe het gaat. Anders bestel ik toch weer de Easyboot epic.
Bij www.hufshop.de heb ik ze besteld en daar krijg je ook losse onderdelen zoals gaiters en kabeltjes en zo.
Ik zag dat er hier mensen stukjes schaap in de schoenen stoppen maar volgens mij passen ze dan helemaal niet meer.
Zou ze de schoenen eerst moeten inlopen?
Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met de Cavallo,s hoor ik het graag! Knipoog