Aangevallen voelen door Natuurlijke bekappers....

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Aangevallen voelen door Natuurlijke bekappers....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:33

Een paard zo natuurlijk mogelijk leefomstandigheden, verzorging, voeding e.d. bieden betekent natuurlijk nièt - zoals jij aangeeft - "paar bomen, gewoon laten lopen, kou en pijn laten lijden".

Hoe ver je gaat in het natuurlijk houden, is voor iedereen een afweging op zich. In ieder geval kijk je hierbij naar de basisbehoeftes van het paard. En die zijn duidelijk: ruimte, beweging, kudde, ruwvoer.

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Aangevallen voelen door Natuurlijke bekappers....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:44

shan schreef:
Wendy schreef:
Wauw, wat een argument



Als je niets meer om mijn verhaal hebt aan te merken dan alleen een opmerking op een cynische zin van mij, dan neem ik aan dat het het verder met me eens bent.

Ik heb zoveel op je verhaal aan te merken, dat er geen beginnen aan is. Maar die opmerking sloeg toch wel alles.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:57

Je kan je paard keuzes bieden: inloopstal.

Dan kan hij zelf bepalen wat hij het fijnste vindt. Keuzen maken voor het paard heb ik moeite mee!! "Laat ik hem maar op stal zetten, want..."

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:48

Arabesk schreef:
Je kan je paard keuzes bieden: inloopstal.

Dan kan hij zelf bepalen wat hij het fijnste vindt. Keuzen maken voor het paard heb ik moeite mee!! "Laat ik hem maar op stal zetten, want..."


Buiten de weideperiode staat mijn paard ook meer uren op stal dan dat ze eruit komt. Dat het beter kan, ben ik mij bewust. Dat jij er moeite mee hebt, daar heb ik geen moeite mee .

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:13

Als je zelf geen keus hebt is het wat anders, bovendien ben je het je bewust. Ik heb moeite met mensen die voor een paard wel even beslissen wat goed voor hem is.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:18

Arabesk schreef:
Als je zelf geen keus hebt is het wat anders, bovendien ben je het je bewust. Ik heb moeite met mensen die voor een paard wel even beslissen wat goed voor hem is.


Maar vaak uit goede bedoelingen

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Aangevallen voelen door Natuurlijke bekappers....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:40

Wendy schreef:
Ik heb zoveel op je verhaal aan te merken, dat er geen beginnen aan is. Maar die opmerking sloeg toch wel alles.


zo onstaat nu een waardevolle, interesante discussie.

Arabesk schreef:
Ik heb moeite met mensen die voor een paard wel even beslissen wat goed voor hem is.


Dat moeten we allemaal in min of meedere mate, welke keuzes heeft je paard nog meer, behalve een inloopstal.