Easywalkers wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Easywalkers wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:42

`hè kathleen, vraag of jouw hoefsmid de EW wel op het afrolpunt heeft gelegd.Als ze n.l ervoor liggen ,is de balans van je paard weg.Je moet dit ijzer niet op de gewone manier eronder leggen,maar iets verder naar achter.
Probeer het maar.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:47

Het kan ook zo zıjn dat de hoeven gewoon te hard zıjn om de bewegıng van de EWs te volgen.
Dat kan gebeuren als een paard te lang op ıjzers heeft gestaan.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:51

vlieland schreef:
Ik heb bij mijn pony het er ook onder zitten hij kreeg altijd erg snel scheuren in zijn hoeven en met deze ijzers geen scheuren of afbrokkelingen meer totdat ze weer vervangen worden. Wij hebben ze alleen wel van een ander merk uit Duitsland en ze zijn daar niet felgekleurd maar gewoon doorzichtig dus niet zo opvallend. Ik weet zo de site niet uit mijn hoofd maar als iemand er interesse naar heeft dan kan ik het nog wel opzoeken en eventueel hierop zetten of pb sturen Het bevalt heel erg goed!

De Hippoflex of Hoppotech toevallig?

De verschillende merken die er zijn worden ook op deze site besproken:
http://www.kunststofbeslag.tk/

Enne, ervaringen voor op die site zijn welkom!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:28

JollyJumper schreef:
Jumper heeft sinds deze week EW onder. En op zich ben ik er heel tevreden mee, alleen een probleempje... Ze zijn eigenlijk te klein!
En dus zullen ze er na deze keer weer onder weg moeten .
Mijn smid had het al gezegd toen hij ze aan het passen was, en hij heeft stad en land afgebeld om grotere te vinden, maar de maat die Jumper nu onder heeft (150) schijnt de grootste te zijn die er gemaakt word! Tja, en te kleine 'ijzers', of dat nu EW zijn of iets anders, zijn natuurlijk nooit goed . Dus dadelijk komen er weer gewone ijzers onder, jammer genoeg

Ik hoorde toevallig van Ellemieke vandaag dat er wel grotere zijn. Namelijk 160.

Anders laat je je smid Ellemieke even bellen. Volgens mij heeft zij ze zelfs op voorraad.

Hoe mij de Easywalers gaan bevallen weet ik nog niet. Siem heeft ze vandaag voor het eerst onder gekregen. Ik houd jullie op de hoogte.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:56

Nee, ze zijn er helaas niet in 160 hoor! Heb zelfs contact opgenomen met usa maar ze zoeken een investeerder. Om te beginnen hebben ze 70.000 dollar nodig om de 160 te produceren. Het concept ligt wel klaar maar het geld helaas niet. Nu heb ik dus ook 1 paard dat idd niet od easywalkers kan en het andere kunststof bevalt mij echt niet. It's a bloody shame!!de easywalkers bevallen mij nl buitengewoon goed!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:43

Ik zou toch Elemieke even bellen. Want volgens mij zijn ze net nieuw.

Proberen kan altijd nietwaar

bart6699

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 01:31

Er is inderdaad een 160 mm, maar dit is geen EW maar een Dynamix.
Dit beslag lijkt erg op een EW, maar het heeft een bruin/ grijze kleur.

Ellemiek heeft ze op voorraad....

bart6699

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 01:41

Je was eerst zo positief over het beslag en nu minder.

Denk je dat dit met het beslag te maken heeft of met de hoefsmid.

Wat zei je hoefsmid van je problemen met je paard?
Het is toch wel raar als je paard eerst nooit kreupel gelopen heeft en nu na een aantal weken op kunststof gelopen te hebben kreupel gaat lopen.

Ik heb gelezen, dat met kunststofhoefbeslag de hoeven veel harder gaan groeien als bij normaal beslag.
Hoelang heeft dit hoefbeslag onder je paard gezeten?

Het is moeilijk om te zeggen of het onregelmatig lopen van je paard te maken heeft met het beslag.
Zeker omdat je paard al een paar weken op het beslag gelopen heeft en dat je toen zeer tevreden was.

rij je recreatief of rij je wedstrijden met je paard

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:06

Kendi staat weer op normaal beslag. Ze loopt nog steeds niet helemaal zuiver op het harde, maar is met rijden wel minder stijf, eigelijk weer op oud niveau. Ze scheuren nu in iedergeval niet meer

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:45

bart6699 schreef:
Er is inderdaad een 160 mm, maar dit is geen EW maar een Dynamix.
Dit beslag lijkt erg op een EW, maar het heeft een bruin/ grijze kleur.

Ellemiek heeft ze op voorraad....

Ja, nou je het zegt ze had het idd over bruine ijzers die wat minder opvallend zijn dan de EW.

Hier een duidelijke uitleg over waarom de ene sneller slijt dan de ander...
http://www.personeel.unimaas.nl/j.bien/tips_tricks.htm
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 14-06-06 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:46

Kathleen_vW schreef:
Kendi staat weer op normaal beslag. Ze loopt nog steeds niet helemaal zuiver op het harde, maar is met rijden wel minder stijf, eigelijk weer op oud niveau. Ze scheuren nu in iedergeval niet meer

Heeft je smid nog uitleg gegeven over de oorzaak?

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:50

mijn eigen smid had ze er niet opgelegd, maar een andere, die het in amerika bestudeerd heeft en het hier promoot. Ik zal nog vragen naar de oorzaak, maar verder heeft kendi ze niet echt nodig en als de bodem te hard is kan ik niet met of zonder stiften rijden, dat kan ik me gewoon niet permiteren

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:07

Ik denk dat de vraagsteller doelt op de vraag of je het overlegt hebt (oorzaak /gevolg) met diegene die de EW er onder heeft gezet?
Dat zou ik in ieder geval eerst gedaan hebben alvorens naar de ijzers terug te gaan.
Of Kendi ze 'nodig' heeft of niet kan ik niet beoordelen, maar de voordelen van de EW zijn je hopenlijk toch wel bekend??

En met EW kun je toch ook met stiften rijden dus dat excuus gaat niet op

Onderstaand kunststof beslag wordt er zelfs onder verlijmd!!
Is nog beter dan nagelen, alleen ligt het afwikkelpunt hetzelfde als traditioneel beslag.

http://www.rwlquality.nl/page/producten ... hp?lang=nl

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:11

nee dat is waar, maar als de grond te hard is veren de stiften terug in de EWtjes en de hoef, waardoor ze op eieren loopt. Laat ik ze eruit dan gaat ze glijden. Verder wilde ik niet wachten, omdat ik hoop had dat ze voor de keuring van vandaag goed zou lopen (wat nog niet het geval was) en ik de betreffende smid niet te pakken kreeg

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:16

Je moet natuurlijk niet alles ophangen aan een ijzer/ EW met of zonder stiften..

Goed op het achterbeen plaatsen en je kunt op elke ondergrond goed rijden!

en ik spreek uit ervaring..heb altijd zonder stiften op gras 20x60 getraind zonder problemen, op ijzers nog wel...

Is ie verder noh nagekeken vwb die stijfheid??

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:22

ik kreeg Ken niet goed op de harde grond, ook als ik haar helemaal op achterhand zet. Ik denk dat het voor het ene paard ook anders is dan voor het andere. Voor mij was het puur een probeersel, niet een alternatief omdat ik ze zo erg nodig heb. Ik heb er niet helemaal van gekregen wat ik had verwacht. Ik zeg niet dat het niet goed is voor andere paarden, maar die van mij doet het ook prima op ijzers

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:54

Aha,op die manier; als het rijtechnisch niet lukt en ook niet met EW misschien toch het plafond bereikt ,of toch eens helemaal na laten kijken?

koshkosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:16

Hier kan ik helemaal achter staan Gerrie!! Het is nu duidelijk dat het paard niet goed loopt. Je was er idd heel erg positief over en nu zou het ineens aan de easywalkers liggen???????!!!!!!!!!!Ik ben van mening dat je maar eens naar een da moet met je paard lijkt mij wel zo eerlijk ten opzichte van je paard!! Als ik jouw wedstrijdschema zo eens bekijk........Nog een vraagje: je bent toch niet te vroeg intensief gaan rijden met de ewtjes? Je moet een paard minimaal 2 weken de tijd geven om er aan te wennen. Je bent toch niet gelijk weer verder gegaan met je wedstrijdschema? Je paard gaat voor alles hoor!! Ik heb hier 4 paarden staan en die lopen allemaal waanzinnig op de ew's. Eentje is nog tweede geworden in zz-z (voor de 1e keer, gelijk 2x wp)afgelopen week!!! Ik weet zeker dat het niet aan het kunststof kan liggen dan had ze er nooit goed op kunnen lopen. Ga alsjeblieft naar een da voordat je je paard kapot rijdt!!!!!!!Is alleen maar een goed bedoeld advies hoor!! Wat voor type paard is het en hoe laat zij haar kreupelheid zien? Wat werd er op de keuring gezegd? Waar ben je op de keuring geweest?

Laat het even weten?

koshkosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:18

oh ja, je gaat mij toch niet vertellen dat je toch gaat starten op dat concours van de 17e? Dat zou echt heel erg verkeerd zijn bij een paard dat nu onregelmatig loopt.

koshkosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:27

Oh ja, natuurlijk wil ik jou en kendi wel heel erg veel sterkte toewensen en hoop uit de grond van mijn hart dat het heel snel weet goed zal komen!!! Echt rot hoor, maar nogmaals laat er naar kijken joh!! Hoor het wel van je he?Je snapt toch wel dat het alleen maar goede bedoelingen zijn!!!!?????

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:16

willem heeft sinds een week ook de dynamix. normaal had hij maat 5 van ijzers, dus dit zullen ook wel de groostste kunstof zijn.
hij liep in het begin heel kort en eenbeetje stijf, maar nu na een week loopt hij al stukken beter.

hij heeft overigens nooit onregelmatig of onzuiver gelopen. bran zei al dat dit kon gebeuren, zeker omdat mijn vorige smid de toon te lang had gelaten, waardoor zijn voeten steeds meer op die van donald duck gingen lijken.

ik moet zeggen dat ze mij wel bevallen en willem lijkt er ook geen moeite mee te hebben. hij loopt wel wat matter, zo in de zin van hij was vierkant beslagen met ijzers(extra dik omdat mijn vorige smid ze niet in nromale dikte had) en tja, die zijn een stuk zwaarder en dan moest hij zijn voeten hoger op tillen.

nu heeft hij achter geen ijzers meer en loopt hij van voor niet meer met zoveel knieactie.
het rijden is nog wel wennen, hij loopt echt anders, maar ik moet zeggen dat ik de galop een verbetering vind, het gaat vloeiender heb ik het idee.

hij loopt op het harde ook nog als een trein, daar merk ik eigenlijk geen verschil bij.

ik ben nu na een week nog steeds tevreden

diola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:22

Hoi gekke-koei ik kan je ervaring alleen maar beamen en als ik het goed begrijp heb jij je paard ook door Bram laten beslaan?

Mijn mannetje loopt er nu bijna 2,5 week op en het ziet er nog steeds toppie uit hoe hij beweegt.

Harde bodem was voor dit mannetje taboe nu wil hij zelfs meedraven.................. Dus ik kan alleen positief zijn.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:22

ja ook door bram.
ik heb gisteren les gehad en hij liep gewoon weer super.
ik kan nu door zitten op hem, hij loopt gewoon heel anders. zijn galop zit veel lekkerder.
ik kan niet anders dan tevreden zijn op dit punt.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:47

Tot nu toe ben ik echt supertevreden over mijn easywalkers en natuurlijk over Bram!!Morgen worden ze voor de tweede keer gedaan. Het is nu 9 weken geleden en de easywalkers zelf zijn echt nog lang niet versleten. De voeten groeien alleen veel sneller nu doordat de doorbloeding veel beter geworden is. Een paard is echt van zijn jarenlange kreupelheid verholpen waarvoor hij bij alle mogelijke dierenartsen geweest is (en absoluut niet de eerste de beste, oa van Toor, de Lingehoeve en Roosendaal) daar kwamen ze er ook niet uit. Dat kun je natuurlijk niemand kwalijk nemen aangezien een paard zo 'n complex bewegingsapparaat heeft en helaas niet kan aangeven waar het pijn doet. Natuurlijk weten we nu nog niet wat het probleem geweest is maar dat de easywalkers het probleem verholpen hebben is zo goed als zeker. Hopelijk blijft het zo goed gaan!! Duimen hoor, is natuurlijk wel erg spannend. Mijn nieuwe paard loopt Z1 met 14 en deze was heel erg aan het glijden, nu is dat probleem ook verholpen. De kleinste loopt er ook echt waanzinnig op. Het blijft jammer dat de originele ewtjes niet leverbaar zijn in 160. Morgen gaan er bij mijn zzgp paard achter ewtjes onder en voor een doorzichtig soort kunststof. Is weer even uitproberen.Achter passen de 150's nl wel maar voor niet.

Het lijkt echt wel reclame maar ik ben er zo vreselijk blij mee! Volgende week zaterdag geven wij een demonstratie/clinic op een groot evenement dus dan zal ik ook wel weer vragen krijgen over het beslag, hihi.

Zijn er nou nog meer mensen in de hogere dressuur die met ew's rijden?

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:22

Na zo alle verhalen te hebben gelezen ga ik nog effe doorspitten. Mijn paard staat nu al bijna 4 maanden stil, ze heeft een beschadiging in haar hoef en door verkeerd bekappen heeft ze hier last van gekregen. Ze heeft nu afgeronde alumumium ijzers (lichter en beter draaien) met zooltjes (demping), maar ze loopt op een kant nog niet zuiver. Straks heb ik contact met de kliniek, kijken of zij nog iets weten, anders misschien toch maar eens Easywalker gebruiken. Weet iemand een hoefsmid die ook in Brabant werkt en hiermee ervaring heeft?