voor het eerst ijzers en kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: voor het eerst ijzers en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:18

Wat zeur je nou over dat vlees dat geeft toch niet,of ben jij het toevallig die mijn paard vernageld heeft nou trek dan je beurs maar open.Je voelt je wel erg aangevallen en dat is nergens voor nodig,tips zijn welkom maar over dat vlees dat weten we nou wel.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:43

Beetje een vaag verhaal dit...
Tuurlijk is vernagelen heel vervelend, maar je hebt de smid ook niet echt de kans gegeven het op te lossen. Je hebt hem niet op de hoogte gehouden. Wie weet waren jullie er wel uitgekomen wat kosten ed betreft.
Jammer dat we niet de smid zijn visie hierop kunnen achterhalen. Ik hoor nl altijd graag 2 kanten van een verhaal...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:51

Vaag is dit verhaal niet de smit heeft hem vernageld en er is geen behandelplan gestart,mijn paard heeft dus nog een paar dagen op het land gelopen omdat dat volgens de smit wel kon. Er van daar uit is die ontsteking ontstaan, een smit moet toch weten wat hij moet doen na een vernageling? Ik neem aan dat als hij ergens in de leer is geweest dat hij toch wel moet weten wat je na een vernageling moet doen.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:54

Ik denk ook niet dat het de gewoonte is dat de nagels niet afgewerkt worden,dat zou hij na een paar dagen komen doen.Stel dat mijn paard zichzelf had aangetikt dan was de rekening nog hoger geweest.Nee hij was boos omdat hij zich sneed aan die scherpe nagels, en zich moest laten hechten die dag.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:58

Wat je zegt klopt absoluut. Hij heeft fouten gemaakt. Maar je verhaal eromheen werd steeds vreemder, dat bedoelde ik zeg maar

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:34

Het hele verhaal is vreemd dat klopt maar daar heb ik geen schuld aan wel schulden van.

kenneth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:09

nou sorry hoor als je ff terug leest zitten andere mensen weer te zeiken en dat ben ik zat en ik kom nog geen eens bij jullie in de buurt

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:11

Kenneth, even een verzoekje tussendoor. Zou je gewone zinnen met hoofletters en leestekens kunnen schrijven? Dat leest wat prettiger

Harmonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:33

Kenneth sorry hoor, maar jij bent wel heel snel op je teentjes getrapt. IK hoop voor jou als je straks echt smid wordt dat je schoenen met stalen neuzen draagt, anders heb je straks geen tenen meer over.
.

farrier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:40

Het is jammer dat we maar een kant van het verhaal horen. Ik meen begrepen te hebben dat jouw paard omhoog kwam en dat de smid naar het ziekenhuis moest om zich te laten hechten. Nou ken ik aardig wat smeden, en ze zijn over het algemeen echt niet kleinzerig. Als hij direkt naar het ziekenhuis is gegaan moet het wel een aardige jaap geweest zijn.
ps: als het paard omhoog kwam omdat de smid hem vernagelde kan ik me dat heel goed voorstellen. Zelf hanteer ik een stelregel: het smidje moet heel blijven.
jammer dat je niet met die smid kan/wil overleggen. je zult er toch samen uit moeten komen.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:23

De veearts is geweest en is niet tevreden als hij over een week nog zo moeilijk loopt maken ze een foto om zien of het hoefbeen geraakt is.Maar hij mag op zijn landje lopen dus dat is wel lekker voor hem.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:25

Ik wil wel met hem overleggen maar ik heb alleen zijn mobiele nummer en als hij de hoorn erop legt dan heb ik niks meer.Ik weet ook niet of ik me in kan houden,ik kan me lang inhouden maar dan ineens komt alles eruit.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:14

Het ziet er naar uit dat het de goede kant uit gaat gelukkig,ik heb vandaag een stukje met hem gelopen over de weg en dat ging een stuk beter.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 13:36

yes yes yes hij staat in de wei en ik mag voorzichtig weer gaan rijden op Usar,ik ben zo blij dat het uiteindelijk allemaal is goed gekomen.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:45

Gelukkig!

Brisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:44

Zo zie je maar weer dat als je een eigen paard hebt, dat je best ook een beetje op de hoogte bent van wat je je paard laat ondergaan, of erin stopt. Wie hier in fout is laat ik in het midden, omdat het altijd makkelijker is om je eigen tekortkomingen op een ander af te schuiven. Fouten maken we allemaal en van ervaring leer je, maar mijn insziens had je sneller en anders moeten reageren. Vlugger de da bellen bvb, die had je direct kunnen vertellen wat je moest doen. En dat vind ik belangrijker dan zeggen wie de schuldige is (daar heeft je paard niks aan).
Die visite die je aan de da moet betalen weegt niet op tegen de eventuele gevolgen van te lang wachten.
Succes nog met je paard.

pegg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:01

[b]hallo allemaal, ik ben 2e jaars student in Utrecht en ik heb deze hele topic gelezen en snap uiteindelijk niet meer wat er nu gaande is er staat een hoop onzin in en antwoorden die nergens op slaan zelfs een smid in opleiding die ook niet weet wat hij zegt.
deze topic is onderhand niet leuk meer en je word niets wijzer, het word zelfs agressief!!!!

Mensen dit paard is vernageld en zal opnieuw moeten worden beslagen omdat hij zo niet kan lopen. Ga vooral niet met biotex in de weer want dit geeft een vervelende reactie op de kroonrand.

De eigenaar van dit paard weet niet eens hoe deze zogenaamde hoefsmeden heten en laat vervolgens iedereen een uitspraak doen die de eigenares alleen maar onzeker maakt.

MEISKE GA NAAR EEN HOEFSMID TOE DIE ECHT ZIJN VAK VERSTAAT EN JE ZULT ZIEN HET PROBLEEM IS ZO UIT DE WERELD.

OF RAADPLEEG WWW.HOOFCARE.NL OF BEL DEZE MENSEN OP, DIT ZIJN DE VAKMENSEN DIE JIJ NODIG HEBT , ZE KUNNEN JE OOK HELE GOEDE ADVIEZEN GEVEN.

VEEL SUCCES.

Moderator U kunt deze topic wel afsluiten want dit word weer ruzie en niemand schiet hier iets mee op!!!!!!

Uit veiligheids overwegingen kan ik mijn naam niet bekendmaken.

Harmonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:11

Pegg: Volgens mij is het aan de TS om te vragen om een topic af te sluiten. Als je dan vervolgens aan het einde schrijft dat je je naam uit veiligheidsoverwegingen ????? niet bekend wil maken denk ik "Wie maakt er hier nu stemming ???"

Marleen Usar: Blij dat je paard weer op de been is!!!!!!

pegg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:50

Dit bedoel ik nu... Meisje (harmonie) dit gaat weer nergens over, leer eens respect te hebben voor iets en iemand in plaats van altijd en eeuwig vervelend commentaarte geven!

Vriendelijke groeten.

Brisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:55

Ik vind dit wel grappig, er wordt dikwijls naast de kwestie gediscusieerd, maar ik had de indruk dat het er hier nog netjes aan toe ging. Als je hier iets plaatst, vraag je om reactie, goed of slecht dat neem je er bij en je haalt er uit wat je kan gebruiken.
Dus, Pegg, ik vind jou reactie horen bij de reacties die jij zo afkeurt.
(trouwens, 'veiligheidsoverwegingen', is dat niet een tikkeltje overdreven? Ik moest gelijk lachen toen ik het las.....)

farrier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:07

@pegg Ik vind deze discussie geen probleem. het meisje houdt van haar paard en moet stoom afblazen. dat mag. er worden geen namen genoemd. Binnen bokt wordt regelmatig 'naast' de discussie gepraat. en dat is ook geen probleem. Ik heb meer moeite met jouw post: Dat jij je niet bekend wil maken uit veiligheidsredenen? door welke terroristen wordt jij vervolgt?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:30

Dat vroeg ik me ook al af

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:43

Misschien door ontevreden klanten?

farrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:01

nee joh. ze is 2e jaars. dan mag ze nog niet dokteren

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:30

Discussie mag uiteraard, maar laten we het gezellig en on-topic houden.