2,5 jarig Paard onregelmatig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:07

trysteffy schreef:
Ik ga morgen ochtend toch bellen.. ook aangezien ik bloedonderzoek wil doen wegens zijn aparte vacht wil weten wat ie te kort heeft.

Daar doe je heel goed aan vind ik. Ben benieuwd. Succes

CalipsoLover

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:22

Goede keuze, succes!

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:53

trysteffy schreef:
Volgende week vrijdag gaan we naar de kliniek

Goed plan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:36

Veel succes, ben benieuwd wat er uit komt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 17:02

Ja ik ook.

Echt zo stom ik haalde hem vanmorgen uit zijn box en hij had dus een wondje opgelopen aan het been die waarschijnlijk niet goed is. Allemaal opgedroogd bloed... gelukkig niks aan de hand geen dik of warm been. Maar dacht echt van waarom nu dat we volgende week naar de kliniek moeten straks denken ze dat het daar vandaan komt... vermoedt dat ie zich heeft gestoten tijdens het rollen in zijn box zag niks geks ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:30

Dat kun je gewoon aangeven dat hij dat wondje pas later heeft opgelopen en dat het niets te maken heeft met de huidige problematiek.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:32

Eens met Cayenne.
Aan de andere kant, is het een plek waar hij zich makkelijk kan bezeren? Dus dat misschien vaker heeft gedaan en daar dus daar ook ouder letsel kan zitten?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 17:39

Nee hij heeft nooit plekje gehad aan zijn voorbenen gelukkig.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:08

Verstandig naar de kliniek te gaan. Volgens mij heb ik afgelopen jaar al meer dan 1 keer berichten voorbij zien komen dat die niet goed liep of niet goed in zijn vacht zat. Op de filmpjes is die ook duidelijk kreupel, en ja, ook op het "goede" filmpje zie ik er wat aan. Gewoon eens even door de molen en duidelijkheid creëeren.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:07

Ik lees al een tijdje mee..

Top dat je naar de kliniek gaat!

Je zou hem als extra ook een tijdje merrie brok kunnen geven. Daar zit meer in en daar komen jonge paarden ook weer goed va in het vel.

Ik hoop dat er niks ernstigs uit komt en dat je snel weer kan genieten van je leuke paardje!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 17:25

Stiekem hoop ik toch wel dat er iets uit komt...
Zijn bovenlijn begint nu ook minder te worden zijn rug komt te voorschijn dus ik hoop zo dat de dierenarts vrijdag antwoorden voor me heeft...
ik wou het eerst niet plaatsen hier over maar wil gewoon ook eerlijk blijven tegen over jullie...

Zijn been waar het wondje zit is ook iets dikker vandaag.
Ik heb echt het gevoel alles komt in 1 keer ofzo. Niet alleen paard maar ook hond en andere dingen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:34

Staat je paard inmiddels bij een paard wat haar/hem met rust laat?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 17:56

Hij staat sochtends nog wel in de groep want dan zijn ze allemaal rustig en na 2/3 uurtjes zet ik die van mij apart in het verse gras (daar mogen eigenlijk geen andere paarden staan aangezien het een springweide is) zodat die daar nog paar uurtjes nog lekker vol kan eten. En in de paddock heb ik dat jongen paard er niet bij Dan staat die van mij gewoon met die 2 oudere waar die al ander half jaar mee staat. Dus zijn gewoon rustig gister heeft die van mij helletijd staan slapen tegen 1 van die andere paard. Het is dat ik werk op stal zodat ik hem goed in de gaten kan houden nu hoe die op de wei doet. Want ik heb echt gemerkt dat die ander vanaf een uur of 2 echt gaat klieren. Die ander gaat ook als laatste van de 40 paarden naar buiten zodat die van mij even alleen met die 2 oudere paarden kan rennen en eten want hun gaan als eerste naar buiten hebben ze ruim een uur ofzo de tijd om met ze 3en te zijn.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 18:01

Met deze 2 staat ie al ander half jaar mee. En hun 2en zijn vrij rustig spelen af en toe met hem maar laten hem grote deels gewoon met rust.
Maar sinds begin dit jaar is die ander bij gekomen.

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:37

trysteffy schreef:
Stiekem hoop ik toch wel dat er iets uit komt...
Zijn bovenlijn begint nu ook minder te worden zijn rug komt te voorschijn dus ik hoop zo dat de dierenarts vrijdag antwoorden voor me heeft...
ik wou het eerst niet plaatsen hier over maar wil gewoon ook eerlijk blijven tegen over jullie...

Zijn been waar het wondje zit is ook iets dikker vandaag.
Ik heb echt het gevoel alles komt in 1 keer ofzo. Niet alleen paard maar ook hond en andere dingen...

[ [url=m/BO1FWd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eOjBk4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M0rKUF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe komt hij aan die drukplek aan de zijkant van zijn buik? Is dit door een situatie waar hij nu nog hinder van ondervindt? Of is het een mini stukje roan?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 09:57

Ow dat is geen druk plek haha dat hoort bij hem zijn moeder is een schimmel hij heeft een klein stukje schimmel mee gekregen. Fokker was toen ook verbaasd kwam na 6 maanden te voorschijn zei ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:25

het lijkt er op dat uw paard wat smalle en steile voorvoeten heeft
dat zou kunnen betekenen dat de vering niet optimaal is en de pezen de meeste schokken moeten opvangen, dat kan pijnlijk zijn
is er al eens gekeken naar de stand van de voetas

citaat:
Als je paard continu compenseert en daardoor afwijkend beweegt, kun je er vanuit gaan dat de hoeven ook niet correct belast worden. Het paard belast links bijvoorbeeld meer dan rechts, belast de hielen niet goed of slijt de binnenkant of buitenkant van de hoeven meer af door zijn beenzetting

https://www.rianne-dekker.nl/effect-hoe ... ing-paard/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 10:43

Er komt iedere 8 weken een hoefsmid bij hem.
Vorig jaar stond ie enorm scheef zei de smid en heeft hem in het begin om de 6 weken langzaam een beetje steeds recht gemaakt en nou komt ie om de 8 weken.
Zelf vond ik hem ook idd nog van die baby voetjes hebben heb het daar ook over gehad met mijn smid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:46

trysteffy schreef:
Er komt iedere 8 weken een hoefsmid bij hem.
Vorig jaar stond ie enorm scheef zei de smid en heeft hem in het begin om de 6 weken langzaam een beetje steeds recht gemaakt en nou komt ie om de 8 weken.
Zelf vond ik hem ook idd nog van die baby voetjes hebben heb het daar ook over gehad met mijn smid

dat scheef staan kan effect hebben gehad op de groei en de stand van de benen/bewegen schouder, mogelijk als je naar de kliniek gaat even onder de aandacht brengen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-20 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 10:55

Ja bedoel scheef bekapt. Me hoefsmid zei van kom is hier en kijk naar zijn knieën hoe vind je die. Zo legde hij alles uit van hoe een paard dan zich ging compenseren.
Want ik had eerst een hoefsmid 2 keer toen laten komen en die was steeds met 5 min klaar en dat vond ik echt mega snel dus ben ik naar de hoefsmid gegaan die mij nog steeds helpt.

Maar ik vraag vrijdag alles wat jullie ook op aan te merken hebben. Dus als jullie nog punten hebben van laat dat is checken graag zeg het! Want ik ben vrijdag toch op de kliniek wil namelijk dat ik met een oplossing naar huis kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:58

trysteffy schreef:
Ja bedoel scheef bekapt. Me hoefsmid zei van kom is hier en kijk naar zijn knieën hoe vind je die. Zo legde hij alles uit van hoe een paard dan zich ging compenseren.
Want ik had eerst een hoefsmid 2 keer toen laten komen en die was steeds met 5 min klaar en dat vond ik echt mega snel dus ben ik naar de hoefsmid gegaan die mij nog steeds helpt.

Maar ik vraag vrijdag alles wat jullie ook op aan te merken hebben. Dus als jullie nog punten hebben van laat dat is checken graag zeg het! Want ik ben vrijdag toch op de kliniek wil namelijk dat ik met een oplossing naar huis kan!

hoop voor je dat je inderdaad met een bevredigend antwoord naar huis kunt, maar ook als ze iets vinden je tips/advies krijgt om het te gaan aanpakken cq. oplossen

gaan voor je duimen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:47

trysteffy schreef:
Ow dat is geen druk plek haha dat hoort bij hem zijn moeder is een schimmel hij heeft een klein stukje schimmel mee gekregen. Fokker was toen ook verbaasd kwam na 6 maanden te voorschijn zei ze.

Ha ha, mooi! Dan is dat alvast uitgesloten. :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:01

De meeste tuigpaarden hebben zulke smalle stijle voeten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 16:38

Hij staat wel ingeschreven in het gelders stamboek. Want vader is gelders heeft ie ook wel iets meer van weg en moeders kant is tuig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:15

trysteffy schreef:
moeders kant is tuig

Van de richel?