Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diddykong schreef:Misschien ligt het aan de kwaliteit van de foto's. Maar ik vind de hoeven persoonlijk te kort. Zo houd je geen voet meer over. Ik ben op basis van deze foto's helemaal niet zo enthousiast. Maarrrr, het kan ook echt aan de foto's liggen en dat het er in het echt veel beter uit ziet. Een foto kan best vertekenen namelijk.
Diddykong schreef:Misschien ligt het aan de kwaliteit van de foto's. Maar ik vind de hoeven persoonlijk te kort. Zo houd je geen voet meer over. Ik ben op basis van deze foto's helemaal niet zo enthousiast. Maarrrr, het kan ook echt aan de foto's liggen en dat het er in het echt veel beter uit ziet. Een foto kan best vertekenen namelijk.
Maartje1990 schreef:Te kort is het als het paard niet meer goed loopt daardoor. Al kan het dan ook zijn dan de straal juist te lsng is.
Ts je paard loopt gewoon goed toch?
kiki1976 schreef:Super dat je de stap genomen hebt meis!
En je meissie bevestigd het weer door zo lekker te lopen met rijden.
Maartje1990 schreef:Te kort is het als het paard niet meer goed loopt daardoor. Al kan het dan ook zijn dan de straal juist te lsng is.
Ts je paard loopt gewoon goed toch?
pien_2010 schreef:Vergeet het maar, vriend is smid, dus dat kan ik echt totaal niet maken in deze kleine gemeenschap, on iemand anders erbij te halen. Hij woont 1,5 km verderop.
Diddykong schreef:Ik vind het paard van Pien eigenlijk wel een zinvolle toevoeging. Dit paard heeft veel meer voet over. Dat is eigenlijk ook wat ik wilde zeggen. Een paard wat te kort bekapt is, hoeft (op het zachte) niet altijd direct gevoelig te lopen. Vaak zijn ze wel gevoelig op het harde en zeker als er kiezels liggen. Logisch ook, want de hoef dient ook als bescherming. Heb je meer hoef over, heb je ook meer bescherming. Als je paard nu op een scherp steentje gaat staan, en er zou een stuk van de wand afbreken, dan heb je helemaal niets meer over om dit te corrigeren. En bij nageltred door bijv een spijker oid, beschadig je veel eerder belangrijke delen van de hoef, waardoor een paard blijvend kreupel kan blijven. Vandaar dat ik de hoef liever wat langer zou laten.
THoefs schreef:Volgens mij moeten jullie je een keer verdiepen in de anatomie van de paardenvoet in het algemeen...