Rijden staat momenteel op een wat lager pitje. Ivm verbouwing en verhuizing. Dus daar zijn we in het weekend erg druk mee, en helaas zijn er savonds lessen op de manege. Dus hij wordt nu 1 keer in de week gereden door mn vriend en ik kan doordeweeks overdag heen om te longeren, grondwerken etc.
Het gaat ondanks dat we iets minder rijden wel heel erg goed!. Hij komt in gewicht de laatste tijd niet veel aan. Maar ik zie hem in spieren wel enorm veranderen. Hij begint echt een mooiere bovenlijn te krijgen met name op zn hals en kont. Zijn rug wordt ook steeds bespierder, en je ziet met rijden ook dat hij meer door zn hele lijf begint te lopen.
Al het grondwerk gaat echt geweldig. Ook begonnen met een stukje vrijheidsdressuur en het flehmen zat er in een half uurtje op en hij vindt het geweldig leuk om te doen.
Hij begint zo geweldig leuk te worden. Zijn karakter is echt zo enorm goed!!. En hij komt enorm uit zn schulpje en is veel vrolijker,opener geworden. Echt gewoonweg gaaf!!!.
Met rijden gaat het stapje voor stapje beter en begint hij ons steeds meer te vertrouwen. En is hij nu opzoek naar regels. Hij wil graag even heeeeeel vrolijk zijn ohz en ook kijken van heeee als ik zo doe, wat gebeurt er doen. Als ik nu eens gewoon linksaf ga. Etc etc.
Ook zie je dat hij meer in balans gaat lopen. Meer door zn lijf en los durft te gaan laten over zijn bovenlijn en ook meer durft te gaan zakken en lengte te pakken. Soms zit er nog wel eens een dag tussen dan gaat het weer even niet zo en is hij weer wat gespannen. Maar dit wordt steeds beter en beter. En we krijgen soms zelfs wat vreugde sprongetjes tijden het galoperen hahah. ( schoft omhoog, hoofd omlaag en staart in de lucht en wat gekke sprongen, echt bokken is het niet te noemen haha)
We gaan gewoon rustig door met hoe we nu opweg zijn en laten hem vooral veel paard zijn en ook leren dat het leuk is om te werken/rijden. Dus alles met plezier en ontspanning en veel afwisseling en het begint zijn vruchten al af te werpen. Dat is gaaf om te zien.
Hier wat foto's van de afgelopen week.
Deze foto was gister, waarbij hij lekker aan het rennen en spelen was met mn andere paard Tenno. En ik ben echt zo enorm blij met deze foto!. Wauw wat een mooi paard wordt het toch.

Links is 2 maand geleden ongeveer, rechts 2 weken geleden. Je ziet vooral de bespiering op de schouder en naast de schoft komen.

Happy horse, Happy owner

Flehmen leren

En vandaag voor het eerst ook in de buitenbak gereden. Ging erg fijn.