Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 01:41

Heel veel beterschap!!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 22:14

Jaa de rekening gaat goed zeer doen, gelukkig is Aron goed verzekerd dat scheelt een heleboel. Alles voor onze vriend voor nu!

Hij is van 2 ijzers af nu, zijn goede voeten staan gewoon op ijzers.
Het is vooral zo lastig om hem mee naar huis te nemen omdat hij 24/7 buiten staat in de kudde en de kans op infectie groot is. Daarom houden ze hem liever daar tot het dicht is en er geen woekering/bloemkool meer groeit. Dus hopelijk blijft het zo gaan als nu dan wordt het vast geen 2 maanden *\o/*

Bedankt allemaal!

Vandaag is Aron goed de nacht door gekomen en belaste vanmorgen alle benen goed. Vanmiddag hebben ze het verband verwisselt en de arts was zeer positief! Het kwam er mooi roze en rustig onder vandaan, Aron liep prima en zonder zichtbare pijn. Hij krijgt natuurlijk wel metacam. De arts zei meestal lopen ze niet zo goed de dag erna dus dat is positief!
Onze bikkel <3

Morgen weer een bezoekje brengen aan hem!
Donderdag gaan ze weer verbandwissel doen en gaat de hoefsmid kijken hoe het ervoor staat dus duimen jullie mee voor Aron :))

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:54

Fijn...!!

Ik duimen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:08

Heel veel beterschap met Aron! En ik had nog nooit straalkanker gezien maar als je smid dit niet herkend heeft terwijl hij er zo druk mee is geweest dan zou ik toch maar een ander zoeken. Dit is niet te missen. Echt niet. Het eerste waar je aan denkt als je een opleiding in de paarden hebt gehad,Als hij het niet herkent heeft hij er zeker geen ervaring mee en ik zou zeker iemand zoeken die er heel veel ervaring mee heeft.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:38

Fijn dat het beter gaat! En om de smid nu niet helemaal met zn allen af te kammen. Het speelt geloof ik nu zo'n 4 maanden, niet al jaren. En dat er eerst aan rotstraal gedacht wordt en zo behandelt vind ik ook niet zo gek. Daarbij heeft de smid wel degelijk opgemerkt dat het niet normaal is, en dat TS naar de dierenarts moest met haar paard. Ik vind het geen schande om iets niet te weten, als je maar signaleert hee dit klopt niet en dan doorverwijst. Dus ik vind eerlijk gezegd niet dat de smid nu zo verkeerd gehandeld heeft.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:46

Sterkte, het is altijd spannend of zo iets goed gaat komen. Hij staat nu goed daar op de kliniek voor de juiste behandeling.

Ik heb het mee gemaakt dat een dierenarts het ook niet herkende, terwijl het een geval was als uit een boekje.
Ik heb dat paard door gestuurd naar de kliniek. Werd ivm lastige voetjes, snel rotstraal enz iedere 4 tot 5 weken bekapt, dus ik hield hem goed in de gaten. Tussen 2 bekapbeurten door was er een dierenarts bij geweest omdat het er anders uit ging zien als 'normaal' (als 'gewoon' lelijke stralen met rotstraal), die had wat antibiotica en een smeersel tegen rotstraal gegeven.
Tja, dat hielp niet toen het in eens zo omsloeg.
Eigenaar wilde haar dierenarts er weer bij halen, ik heb geadviseerd meteen naar de kliniek te gaan. Paard mocht blijven en er is HEEL flink in gesneden, incl hoek van de wand (erg interessant om eens gezien te hebben, vind het wel jammer dat er in dit topic geen foto's van zijn).
Paard had aan 3 voeten straalkanker. 2 voeten zijn goed gekomen, de 3e helaas niet.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 11:43

Diddykong schreef:
Fijn dat het beter gaat! En om de smid nu niet helemaal met zn allen af te kammen. Het speelt geloof ik nu zo'n 4 maanden, niet al jaren. En dat er eerst aan rotstraal gedacht wordt en zo behandelt vind ik ook niet zo gek. Daarbij heeft de smid wel degelijk opgemerkt dat het niet normaal is, en dat TS naar de dierenarts moest met haar paard. Ik vind het geen schande om iets niet te weten, als je maar signaleert hee dit klopt niet en dan doorverwijst. Dus ik vind eerlijk gezegd niet dat de smid nu zo verkeerd gehandeld heeft.

Dit is inderdaad het geval, onze smid heeft wel degelijk herkend dat er iets niet goed was, en ons gemeld dat hij het niet zeker wist maar dat het wel tijd werd voor een dierenarts en toen zijn we meteen gaan handelen.

Wij zijn nog steeds tevreden met onze smid en hij behandeld veel paarden van onze stal. Dit zal ook gewoon zo blijven dus zou het fijn vinden als we nu stoppen over de discussie of wij een goede smid hebben of niet..

Iedereen verder bedankt voor de sterkte wensen en het mee duimen, heel lief!

Zometeen op bezoek bij onze vriend, benieuwd hoe die erbij staat :D

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 18:15

Nou vanmiddag op bezoek geweest bij Aron, vreselijk die bezoek tijden we rijden meer file dan dat je er bent maar goed het is voor een goed doel haha.

Aron was behoorlijk wakker en blij ons te zien, stuiterpaard haha. Hij voelt zich duidelijk goed en was blij met bezoek die hij kent, probeert op alle mogelijke manieren door de kleinste gaatjes te ontsnappen de draak dus wij moeten ook alert blijven :p

Arts is nog steeds heel blij met hoe hij het doet. Gisteren wel met verbandwissel even flink moeten toespreken en laten weten dat zij de baas zijn en niet Aron want dat vergeet onze optimist nog wel is.. verder laat hij alles braaf toe en heeft die 2 mooie gele ducttape voetjes :D
Voorvoet lijkt hij totaal geen last van te hebben, achter laat hij voornamelijk op rust staan. Wij denken om de druk een beetje te ontlasten dus dat is prima.

Morgen middag gaan ze het verband weer wisselen en samen met de smid kijken hoe het ervoor staat, dus morgen weer een update hopelijk weer positief! *\o/*
Bij het volgende bezoek gelijk vragen of wij de foto's van ze voeten en van het proces ook krijgen zodat ik die met jullie kan delen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 13:27

Nou vandaag helaas een wat mindere update..
Voor de gene die t nog boeiend vinden om te lezen.

Aron heeft heel erg pijn aan zijn voeten, zo goed als het vooruit ging, zo hard gaat t nu achteruit. Hij heeft een infuus in ze rug gekregen waar hij morfine doorheen krijgt en hij krijgt voor zo voorbeen morfine in appelmoes 2x per dag.
Hij is echt zichzelf niet en heeft duidelijk veel pijn, hij laat ook echt zijn hoofd op je hangen en belast beide benen zo goed als niet.

Nu afwachten hoe de morfine aanslaat omdat het nu ook met de hoefbevangenheid gevaarlijk wordt..
Duimen jullie mee :(:)

Afbeelding
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:31

nou ja, hoe kan dat nou? Waar komt die extreme pijn vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:35

Ach nee, hij keek nog zo kwiek op de foto van je vorige bezoekje. :(:)
Heel erg naar om te lezen, ook dat de morfine weer de risico's van hoefbevangenheid verhoogt. Zo lastig bij paarden dat veel pijnstillers meteen voor ontregeling van de darmwerking zorgen en daardoor weer tot hoefbevangenheid kunnen leiden, dan ben je nog verder van huis. :(

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:36

Ach nee wat een sneue update!!!
Ik duim met je mee...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:37

Hopelijk een tijdelijke terugslag. Sterkte.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:43

Nou ik duim voor jullie.Hopenlijk gaat het weer snel goed met Aron.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:44

Ik duim met je mee, heel veel sterkte..

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:02

Pfff net alles gelezen en kreeg goede hoop tot je laatste berichtje... wat sh.t zeg. Duim met jullie mee iig :(:) :(:) en vind het hele proces wel erg leerzaam!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:07

Och joh, heel veel sterkte gewenst

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:32

Ach wat naar voor jullie. Was hij al hoefbevangen of is hij dat geweest? Ik wist niet morfine daar eventueel aan bij kon dragen. Ik duim ontzettend dat hij snel weer wat opknapt.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:42

Ook ik duim op een goede afloop.
Wat naar voor hem zeg, en voor jullie uiteraard ook.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:58

Bah wat rot zeg ;( je laatste update was zo veelbelovend.

Maar hou in gedachte dat zo snel dat het achteruit gaat zo snel kan het ook weer veranderen naar het positieve.

Ik ga hard voor jullie duimen dat hij zich snel beter voelt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:06

Ach, arme Aron. Ik duim voor hem...

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 16:42

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!

De extreme pijn ineens is inderdaad apart omdat het de eerste dagen zo goed ging.. maar helaas blijft het de waarheid; 3 stappen vooruit, meestal ook weer 2 terug..
De extreme pijn is van de behandelingen, ze hebben gisteren met de verbandwissel bij de achtervoet nog wat weg moeten snijden wat alweer terug gekomen was en ze hebben natuurlijk best extreem weggehaald en dat doet erg veel pijn.
Alleen is Aron vrij hard voor zichzelf en meestal lopen de meeste juist net na de behandeling slecht maar bij Aron andersom geen idee waarom..
Zoals hij er vandaag bij staat is echt niks voor hem, hij is zichzelf niet en duidelijk pijn dus echt heel zuur om hem zo te zien :(

Maar we duimen dat de morfine aan gaat slaan zodat hij weer wat beweging kan krijgen ook ter verkoming van de hoefbevangenheid.
Hij is nog niet bevangen nu maar het risico erop wordt op deze manier wel heel groot helaas..

Zo krijgt hij zijn ruggenprik trouwens, zit vast geniet met soort infuus idee;
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:27

Arm dier, maar wel top dat ze zoveel kunnen voor pijnbestrijding.
Sterkte!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:52

Heel veel sterkte

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:59

Ah wat poedersuiker. Ik denk eerder dat hij overbelastingshoefbevangen kan worden, maar dat ze pijnstilling geven zodat hij op alle voeten steunt en niet 1 voet overbelast (of interpreteer ik dat verkeerd? )
Speciale manier van infuus, zo heb ik het nog niet eerder gezien :)