Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Reneee schreef:Mijn 25-jarige pony heeft vorig jaar zijn oppervlakkige buiger voor 2/3 afgescheurd. Advies was 8 maanden rust. We hebben hem een paar maanden op een klein stukje gehouden en daarna is hij de wei opgegaan. Ik heb hem weer langzaam opgepakt. Been bleef nog wel dik, geen vocht maar gewoon hard dik. Sinds een maand is dat echt weg, is het zo dun dat je niet eens meer ziet dat hij geblesseerd was. Mijn advies: geef het de tijd. Als je snel weer wilt rijden dan kun je dingen gaan proberen en als je er de middelen voor hebt ook. Maar als er verder geen druk achter zit gooi haar gewoon op de wei en kijk het lekker aan. Vooral als ze geen pijn hebben. Ik kan nu gewoon weer lekker hobbelen met die van mij
LisaaSophie schreef:Ik weet niet of mensen nog geïnteresseerd zijn, maar voor wie benieuwd is; hier een update..
Op dit moment had ze al veel pijn moeten hebben, maar het gaat nog erg goed met haar. Ze staat inmiddels 24/7 buiten in een soort PP. Ze doet het super goed! Ik ben zo blij dat zij nog blij is en dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
De wond op haar voorbeen is een gaan ontsteken en daar heb ik heel wat werk (en geld) in gestoken. Maar dat is nu sinds anderhalve week eindelijk netjes dicht!
Laatst heb ik ook een stukje aan de hand gedraafd op het harde en ze was daarin totaal niet kreupel meer. Dat zegt natuurlijk niet dat het weer goed is, maar ze draafde eerst erg kreupel. Dat is dus een vooruitgang!
JustLizz schreef:LisaaSophie schreef:Ik weet niet of mensen nog geïnteresseerd zijn, maar voor wie benieuwd is; hier een update..
Op dit moment had ze al veel pijn moeten hebben, maar het gaat nog erg goed met haar. Ze staat inmiddels 24/7 buiten in een soort PP. Ze doet het super goed! Ik ben zo blij dat zij nog blij is en dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
De wond op haar voorbeen is een gaan ontsteken en daar heb ik heel wat werk (en geld) in gestoken. Maar dat is nu sinds anderhalve week eindelijk netjes dicht!
Laatst heb ik ook een stukje aan de hand gedraafd op het harde en ze was daarin totaal niet kreupel meer. Dat zegt natuurlijk niet dat het weer goed is, maar ze draafde eerst erg kreupel. Dat is dus een vooruitgang!
Hoe gaat het nu een maand later met je paard?
superpony schreef:Klinkt goed!! Hier gaat mn ruin ook nog steeds goed. Heb zelfs wat stapritjes gemaakt, dus dat had ik begin 2017 zeker niet meer verwacht. Hij had er niet eens meer moeten zijn, maar gaat goed.
Staat ook nog met de andere 3 24/7 buiten op stuk verhard en mooie grote zandpaddock. Weitje kan af en toe even open.
janderegelaa schreef:
DenB schreef:Hoe gaat het nu?
DenB schreef:Balen dat ze nu last heeft van haar andere been. Hopelijk valt het mee en knapt ze snel weer op.
Maar wel fijn dat ze goed loopt met haar "slechte been", dat lijkt op zich wel positief dan.
En natuurlijk super dat haar leven als pensionada haar zo goed bevalt en lief van jou dat je haar dat gunt.
mavantos schreef:Hee Lies, ik las op Facebook dat Adjuun moet worden ingeslapen en je opzoek bent naar een nieuw maatje. Was heeft ze dat het nu toch echt foute boel is?