Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:fransje23 schreef:Ik vraag mij weleens af waarom een hoef gemaakt voor relatief droge rotsige en zanderige omgeving een ideaal beeld moet zijn voor paarden die leven op natte zompige weiden.
Waarom niet op zoek naar een meer hollands poldermodel?
Omdat we met onze paarden op het asfalt willen rijden
Arabesk schreef:fransje23 schreef:Ik vraag mij weleens af waarom een hoef gemaakt voor relatief droge rotsige en zanderige omgeving een ideaal beeld moet zijn voor paarden die leven op natte zompige weiden.
Waarom niet op zoek naar een meer hollands poldermodel?
Omdat we met onze paarden op het asfalt willen rijden
LBLGypsyCobs schreef:Ga zelf maar ineens zonder schoenen en sokken over een kiezelpad rennen, daar heb je net te weinig eelt voor.
LBLGypsyCobs schreef:Omdat ik geen verzwakte witte lijn wil en een wijd uitlopende hoefwand die scheurt en brokkelt.
Mijn wei ligt aan een grindpad, een zool en straal die gewend zijn mee te doen, zodat mijn pony niet bij elk steentje auw moet roepen is toch wel prettig.
Diezelfde zool en straal maken dan ook beter contact met de ondergrond, paard voelt als het ware met de hoeven waar ie gaat, waar het glad is of juist hobbelig.
Het is misschien maar 5% van de tijd, maar in die tijd is de belasting wel hoger dan die overige tijd in de wei.
Dus meer feeling zonder dat het pijn doet, scheurt of afbreekt.
Een bekapping waarmee ie op de wei ook prima uit de voeten kan en de hoef niet verzwakt of onnodig lang maakt. Waar ie dus 100% van de tijd profijt van heeft.
Er zijn mensen die voor die 5% van de tijd ijzers onder laten slaan, die er vervolgens 100% van de tijd onder zitten.
Anous_Bjorn schreef:Lieverd, komt goed met Kamulet! Je weet mijn kast te vinden mocht er rotstraal in het spel zijn, al denk ik van niet. Je bent het stukje losse wand vergeten in je verhaal!;) De foto's vertekenen behoorlijk, zo erg is het gelukkig niet als op de foto.