Steile hoef wordt steiler??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Steile hoef wordt steiler??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:00

Jolien de hoefsmid van de kliniek in Den Ham loopt ook bij ons op stal :j dus die komt van de week ook even kijken hoe het er voor staat.

Overigens heb ik mijn eigen hoefsmid gisteren NIET betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:05

ClaudiaHS schreef:
Jolien de hoefsmid van de kliniek in Den Ham loopt ook bij ons op stal :j dus die komt van de week ook even kijken hoe het er voor staat.

Overigens heb ik mijn eigen hoefsmid gisteren NIET betaald.

Ah ok, kijk. Ik zou even met hem samen gaan werken dan, en ik raad ook echt aan om een foto van het been te laten maken om te kijken hoe het er vavn binnen uitziet. Dan kan de hoefsmid ook gerichter te werk gaan en weet je waar je aan toe bent. Zoals je ziet op de foto staat het paard vanuit de kogel al erg stijl, dus de kans is groot dat de beenstand niet helemaal klopt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:10

Ga ik zeker even met hem overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:17

Afbeelding

Wat me trouwens opvalt op deze foto is dat zijn hele rechterbeen iets gevuld lijkt te zijn. Ben ik de enige die dat ziet? Vanuit de kogel al.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:45

Mijn paard heeft precies ook zo een stijl voetje alleen is het verschil in links en rechts nog wat groter. Toen ik haar kreeg was het aardig gelijk maar mijn oude hoefsmid heeft het flink verpest. Nu staat ze op ijzers wat heel erg scheelt en langzaam zijn we haar weer recht aan het zetten (wat voor haar recht is). Want ze is 16 en nog nooit een stap kreupel geweest die ga er ook niet te veel aan zitten.kan misschien wel een foto maken morgen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:09

ClaudiaHS schreef:
Wat is het best om mee te behandelen ivm rotstraal??
Ik had dit idee namelijk zelf ook al maar welk middel nu het best is?

Je moet in ieder geval een dunne vloeistof zoeken want die kan goed in die gleuf dringen. Er zijn meerdere middel die allemaal bacterie-dodend werken.
Voorheen gebruikte ik , overigens preventief bij veel modder, Hipposol maar de laatste jaren heb ik Equisolid.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:14

Hier goeie ervaringen met hypozin.. en in de diepe groeves gewoon een watje met hypozin.
Voor mij nooit meer iets anders.. :n

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:29

Ik gebruik ook hypozin, klodder erop en met een platte kwast met lange haren goed erin soppen ;)

Mijn paard heeft ook een steil voetje,
Deze is nu redelijk gelijk als haar goede voet.

En aan dat voetje heeft ze ook een gat in het straalbeen,
kliniek kon niet zeggen of dit wat met elkaar te maken heeft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:43

Joolien schreef:
[ [url=m/bwZKrD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat me trouwens opvalt op deze foto is dat zijn hele rechterbeen iets gevuld lijkt te zijn. Ben ik de enige die dat ziet? Vanuit de kogel al.

Nee dat zag ik ook.
Maar op mijn reactie wordt ook niet gereageerd.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 13:14

Hannanas schreef:
Joolien schreef:

Nee dat zag ik ook.
Maar op mijn reactie wordt ook niet gereageerd.

Dan heb ik die reactie niet gezien.
Denk overheen gelezen.
naar mijn weten is dat been niet dikker dan de andere maar ik heb wel laatste z'n voorbenen opgeschoren en apparaat was leeg dus op de een zit een heel pak meer haar dan de ander.
Ik zal er sws vanavond eens goed naar kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:39

Joolien schreef:

wat mij voornamelijk opvalt is dat het paard totaal niet recht op zijn hoeven staat.De buitenkant is korter.Ongelijke hoeven is nog slechter dan een steil hoefje.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:40

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het nu gaat? Heeft die andere smid er al naar gekeken TS? :)