Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
piezze schreef:Qua invetten van de hoeven geef ik de tip om geen hoefolie te pakken maar kokosolie. De voetjes van de mijne zijn daar erg mooi vsn geworden. Ook goed de kroonrand en de onderkant meepakken.
Als bij de mijne de schimmel eruit was gesneden zette ik hem altijd even met de voet in een imaverol oplossing. Daarna opdrogen en lekker in de kokosolie. Verder de hoeven niet te lang laten worden en veel beweging aan je paard geven. Ook teveel aan suikers en koolhydraten in de voeding weren. Schimmels en bacterien zijn nl gek op suikers en gisten.
piezze schreef:Bij de mijne is het niet meer teruggekomen. Is een maand of 6 geleden nu. Maar volgens mijn smid is een schimmel vooral afhankelijk van de weersomstandigheden of iets dat mogelijk in het stro zit. Hij zei mij dat hij vorig jaar tig paarden had met schimmel in de hoeven en dit jaar nog niemand.
Maar de mijne had er daarvoor echt euim 2 jaar last van.
Miss_Maya schreef:piezze schreef:Bij de mijne is het niet meer teruggekomen. Is een maand of 6 geleden nu. Maar volgens mijn smid is een schimmel vooral afhankelijk van de weersomstandigheden of iets dat mogelijk in het stro zit. Hij zei mij dat hij vorig jaar tig paarden had met schimmel in de hoeven en dit jaar nog niemand.
Maar de mijne had er daarvoor echt euim 2 jaar last van.
2 jaar? Maar hopelijk dan geen 2 jaar 'pijnlijke' last? Die van mij mankt ondertussen al minder dus hoop dat het manken eind deze week weg is..
Ik ga even een foto posten van hoe haar hoef er nu uitziet, er is namelijk een stukje hoef vanonder 'weg', maar dit zie ik wel vaker terugkomen op foto's met hetzlefde probleem, of niet?
http://i1151.photobucket.com/albums/o634/Zoetzuurr/Mobile%20Uploads/image_1.jpg