lijkt mij hoefbevangenheid. Toch maar een DA bijhalen lijkt me. Hoe gaat het nu met je pony? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Flitsje schreef:Klinkt echt vreselijklijkt mij hoefbevangenheid. Toch maar een DA bijhalen lijkt me. Hoe gaat het nu met je pony?
capopjekop schreef:Een paddock maken zou ik niet doen zonder goed overleg en toestemming van de eigenaar. Ze moet dan namelijk wel hooi geven, anders kunnen de pony's ziek worden als ze niet genoeg ruwvoer binnen krijgen

Aan haar te zien vond ze het echt heerlijk om eventjes buiten te rennen! capopjekop schreef:Kijken jullie wel uit? Met rennen en bokken worden de hoeven natuurlijk wel belast. Nu ze op pijnstilling staat voelt ze zelf niet aan of het kan of niet.
Ikzelf ben pas begonnen met wandelen toen ze van de pijnstillers afwas.
Ze was zo druk dat we haar maar eventjes in de bak hebben gezet.
capopjekop schreef:Je moet idd wat als het hooi op is. Te lang zonder eten is ook ongezond. Baasje klinkt zo iig niet heel erg betrokken met haar pony's..
Ilonaa__ schreef:Heeft je verzorgpony nu nogsteeds geen hooi dan?

maar dat gaat niet ivm. met geld en tijd
daarom ben ik heel blij dat ik 2 verzorgshetjes heb en 1 verzorgpaard waar mee ik (bijna
) alles mag doen wat ik wil. Maar in dit soort situaties dat de eigenaresse (ik zeg trouwens hele tijd eigenaar om dat dat makkelijker typen is maar het is dus een vrouw
) niet helemaal weet wat er is en wat je er aan moet doen (wat ik eerst zelf ook niet wist maar dankzij jullie wel) zou ik Blessie graag ergens anders stallen. Een stal vlak bij mijn huis met een paddock
Xliesje13X schreef:Zoals ieder paardenmeisje wil ik ook heel graag een eigen paardmaar dat gaat niet ivm. met geld en tijd
daarom ben ik heel blij dat ik 2 verzorgshetjes heb en 1 verzorgpaard waar mee ik (bijna
) alles mag doen wat ik wil. Maar in dit soort situaties dat de eigenaresse (ik zeg trouwens hele tijd eigenaar om dat dat makkelijker typen is maar het is dus een vrouw
) niet helemaal weet wat er is en wat je er aan moet doen (wat ik eerst zelf ook niet wist maar dankzij jullie wel) zou ik Blessie graag ergens anders stallen. Een stal vlak bij mijn huis met een paddock
![]()
Maar dit gaat nou eenmaal niet. Dus word het gewoon smeken om een paddock.
En als het echt niet anders kan stel ik wel voor om mee te betalen als het geld zo'n groot probleem is![]()
Iemand nog tips om het vriendelijk maar toch duidelijk te vragen aan de eigenaresse of het toch niet beter is om een paddock aan te leggen?
horsielove3 schreef:misschien zoiets? (ben niet goed in vriendelijk dingen vragen als het om zulke dingen gaat, maar goed) Dat het misschien slim is om een paddock aan te leggen omdat het voor de eigenaar waarschijnlijk veel duurder wordt als de pony naar zo'n kliniek een speciaal beslag moet halen?
tja, het kan zijn dat dit niet vriendelijk genoeg is
Xliesje13X schreef:horsielove3 schreef:misschien zoiets? (ben niet goed in vriendelijk dingen vragen als het om zulke dingen gaat, maar goed) Dat het misschien slim is om een paddock aan te leggen omdat het voor de eigenaar waarschijnlijk veel duurder wordt als de pony naar zo'n kliniek een speciaal beslag moet halen?
tja, het kan zijn dat dit niet vriendelijk genoeg is
Das een goede! Thnx!
Ik ga denk ik ook zeggen dat Blessie toch nooit meer 24/7 op het gras kan lopen. Want als ze dan de wei op gaat dat het een uurtje later al weer raak is: pony moet op stal, da er weer bij en weer afwachten en als je hem dan weer op de wei zet dat het zich dan weer herhaald. Moet toch duidelijk zijn?![]()
Omdat ik nu eigenlijk niks met Blessie kan doen (behalve poetsen dan) vroeg ik me af of het ik Blessie vrijheidsdressuur kan leren. Want dat wil ik altijd al doen maar dat kwam er nooit van.![]()
Maar dan heb ik weer een probleem want dan kan ik haar natuurlijk niet belonen met snoepjes ofzo.. En ik heb wel gemerkt dat Blessie het veel sneller leert met snoepjes![]()
Iemand nog andere ideeën om te doen?
) fotoshoot ofzo?