gaatje in hoefzool

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: gaatje in hoefzool

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:40

T's ik ga nog een keer reageren stop met de verantwoordelijkheid alleen bij je moeder te leggen en alles af te wimpelen met ja maar mijn moeder. Je bent net zo goed schuldig aan slechte verzorging en verantwoordelijkheid nemen.
Het is duidelijk dat je moeder zulke dingen niet serieus neemt dus onderneem zelf actie. Bel morgen dierenarts en maak een afspraak dan maar giga ruzie in de tent gaat ook wel weet over. Maar ik voel de volgende smoes al weer aankomen ik kan niet alleen bij mijn paard komen.
Hoop echt voor je paard dat jullie hem snel te koop zetten een paard verdient beter.

(En mensen ik ben hard tegen een 16 jarige ik weet het maar volgens mij kom je er anders er niet door heen)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:55

genja schreef:
T's ik ga nog een keer reageren stop met de verantwoordelijkheid alleen bij je moeder te leggen en alles af te wimpelen met ja maar mijn moeder. Je bent net zo goed schuldig aan slechte verzorging en verantwoordelijkheid nemen.
Het is duidelijk dat je moeder zulke dingen niet serieus neemt dus onderneem zelf actie. Bel morgen dierenarts en maak een afspraak dan maar giga ruzie in de tent gaat ook wel weet over. Maar ik voel de volgende smoes al weer aankomen ik kan niet alleen bij mijn paard komen.
Hoop echt voor je paard dat jullie hem snel te koop zetten een paard verdient beter.

(En mensen ik ben hard tegen een 16 jarige ik weet het maar volgens mij kom je er anders er niet door heen)

Pfff ikzelf als een 16 jarige had wel het verstand om ervoor te zorgen dat er een DA kwam voor bepaalde dingen bij een paard, dus ik vind dit maar raar eerlijk gezegd. Zelfs mijn ouders zien het wel in dat er dierenarts nodig zijn als er wat was met de dieren en wachten daar ook niet mee.

Ik denk dat het gewoon een reltopic is ofzo, nu ik weer lees dat het zelfde persoon en paard is met die snee toen.

Dan zeg ik nu ben er klaar mee en bekijk t maar, want ze rommelt wat aan en doet er niks aan en laat het dier lekker verrekken van de pijn en dr moeder doet niks en of wacht er veel te lang mee.

Van wat ze zegt over de dierenarts en blabla is flauwekul, ze komt uit Amsterdam zie ik en ik ben toevallig ook van die regio en echt de dierenartsen staan wel gelijk voor je klaar als je ze belt, ik weet alle dierenartsen in de omgeving en regio, 7/24 staan ze voor je klaar en zijn erop ingesteld.

Maar ze komt steeds weer met smoezen en schuift het teveel af op haar moeder...........

Ik mag hopen dat het dier snel verkocht wordt waar het wel de zorg krijgt wat het verdiend.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:59

paard moet op stal met een drukverband om de hoef heen.De prolaps moet tegen druk hebben.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:05

Toen ik 15 was had mijn pony koliek en toen had ik ook eerst de DA gebeld voordat ik ons pap belde :') ik regelde dat soort dingen altijd zelf aangezien m'n vader 0,0 verstand heeft van dat soort dingen haha.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 22:08

sorry hoor maar als mijn moeder beslist kan ik er toch ook wijnig aan doen? als zij zo graag informatie wil end at niet opvolgd omdat t niet nodig is volgens haar kan ik er toch ook NIETS aan doen?
mijn ma wil volgensmij alleen de veearts laten komen die we normaal laten komen (uit monickendam) maar die wil ze niet op zondag bellen omdat t volgens HAAR niet al te ernstig is, ze wil geen veearts laten komen omdat de staleigenaar daar niets over zecht, maar volgensmij is t nog altijd t paard van mijn ma (en mij), ik zal morgen ochtend wel een filmpje maken over hoe ze staat/loopt
iedereen die denkt dat dit rel is mag lekker met mijn ma komen praten over dit, zij denkt toch dat ze allen maar dan ook alles beter weet (of kan er gewoon niet tegen dat ik gelijk heb)
mijn ma betaald immers ook de kosten omdat zij t paard in eerste instantie volledig voor zichzelf had gekocht en ze zegt dat ik geluk mag hebben dat ik er op mag rijden/ gebruik van mag maken enzo

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:13

Ik begrijp wel dat je als 16-jarige die thuis woont en waarbij de moeder pertinent verbiedt om de DA te bellen, je dat dan niet zelf toch gaat doen.
Formeel kun je als minderjarige niet eens een DA laten komen en daarmee dingen regelen, je DA zal ook niet met jou als 16-jarige dit willen regelen!

Sorry voor al diegenen die vinden dat je dat wel moet doen of kunnen als je 16 bent: dat kan gewoon niet, een 16-jarige is nog een kind en een DA gaat daarmee geen zaken doen als de vertegenwoordigingsbevoegde ouder gewoon thuis is en dat niet wil!

Het zou ook heel raar zijn als een DA bij oproepen van een kind komt opdraven, tenzij er geen twijfel is dat het een acuut noodgeval is zoals koliek of een ongeval, en dan nog zal hij als het goed is eerst naar de ouders vragen!
Laatst bijgewerkt door simodi op 11-01-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:13

Dat je moeder je verbied een VA te bellen, so be it. Maar dat je op een gewone vrije dag niet even ergens een verband regelt... Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:39

LiannePuthzy schreef:
sorry hoor maar als mijn moeder beslist kan ik er toch ook wijnig aan doen? als zij zo graag informatie wil end at niet opvolgd omdat t niet nodig is volgens haar kan ik er toch ook NIETS aan doen?
mijn ma wil volgensmij alleen de veearts laten komen die we normaal laten komen (uit monickendam) maar die wil ze niet op zondag bellen omdat t volgens HAAR niet al te ernstig is, ze wil geen veearts laten komen omdat de staleigenaar daar niets over zecht, maar volgensmij is t nog altijd t paard van mijn ma (en mij), ik zal morgen ochtend wel een filmpje maken over hoe ze staat/loopt
iedereen die denkt dat dit rel is mag lekker met mijn ma komen praten over dit, zij denkt toch dat ze allen maar dan ook alles beter weet (of kan er gewoon niet tegen dat ik gelijk heb)
mijn ma betaald immers ook de kosten omdat zij t paard in eerste instantie volledig voor zichzelf had gekocht en ze zegt dat ik geluk mag hebben dat ik er op mag rijden/ gebruik van mag maken enzo

volgens mij heb ik deze discussie al eens eerder voorbij zien komen toen hij een snee in zijn been had die helemaal niet verzorgt werd.We zijn niet echt opgeschoten zie ik...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 22:40

klopt, ze verklaarde me net ook een soort van voor gek toen ik begon over drukverband, ze vind mij zeiken over helemaal niets

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:44

LiannePuthzy schreef:
klopt, ze verklaarde me net ook een soort van voor gek toen ik begon over drukverband, ze vind mij zeiken over helemaal niets

T's nu reageer je weer alleen over het gedeelte van je moeder. Wat geerke volgens mij bedoeld dat hij onder tussen je verantwoordelijkheid eens moet nemen en niet alles op je moeder schuiven

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:45

Als je wil kan ik je via pb uitleggen hoe je een hoefverband aan moet leggen. Dat lijkt mij sowieso verstandig om te doen en ik weet vrij zeker dat de dierenarts je dat ook gaat aanraden.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 09:31

Ben net geweest (heb eerste 4 uur vrij) en ze liep beter als gister, der hoef is niet warm en temperatuur is goed

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:42

TS, doe hier iets aan. Al laat je de staleigenaren er een verband om doen, je kunt je paard echt niet zo laten staan hoor. Als iemand me zou verbieden de DA of hoefsmid te bellen zou ik het zelf gewoon doen, al is het alleen voor advies. Zou mijn paard ècht niet zo laten lijden.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:53

LiannePuthzy schreef:
Ben net geweest (heb eerste 4 uur vrij) en ze liep beter als gister, der hoef is niet warm en temperatuur is goed

Wat heb je dan een verdomd geluk gehad.

Steekt de hoeflederhuid nog uit?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 11:37

Geen idee, er zit natuurlijk een laag teer op, maar ik denk wel dar de lederhuid wel wat terug getrokken is

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:56

TJonghe dacht dat dat ondertussen toch wel uitgebannen was teren van hoeven....
Sommige mensen verdienen ook geen paarden ook...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:58

Heb je er ook een foto van TS? Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:14

En bel je alsnog even de VA? Je kan je probleem uitleggen en dan zegt hij wel of het nodig is dat hij langs komt of dat je het zelf op kan lossen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 12:36

Wat is er dan mis met teren?
T is eerst schoongemaakt voordat t geteerd werd
Foto heb ik nu nie ben nu ook op school

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:49

LiannePuthzy schreef:
Wat is er dan mis met teren?
T is eerst schoongemaakt voordat t geteerd werd
Foto heb ik nu nie ben nu ook op school

Dat is al een paar keer gezegd hier: teer sluit de hoef helemaal af. Als er toch nog een paar bacterien in hebben gezeten en die kans is groot bij een diepe snede met een vies hoefmes, dan sluit je die bacterien dus ook op in de hoef. De teer houdt de hoef dicht zodat de bacterien in de hoef hun gang kunnen gaan en zich kunnen vermeerderen. Daardoor kun je weer erge ontstekingen in de hoef of het been krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:18

bumblebijtje schreef:
TJonghe dacht dat dat ondertussen toch wel uitgebannen was teren van hoeven....
Sommige mensen verdienen ook geen paarden ook...

teren is prima voor hoeven,behalve als er een hoeflederhuid uitpuilt.Dat moet onder steriel drukverband.Teren is voor uitwendig niet voor inwendig.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:43

ah oke geerke, dat lijkt mij logischer, ik weet nie zeker maar volgensmij zijn zo ongeveer alle bacterien wel dood na heel veel wondspray en betadine (Geen idee)
wat me vanochtend wel opviel dat ze zodra ze uit haar stalmoest (omte kijken hoe ze liep) liep ze dus echt kreupel maar zodra ik haat wou terugzetten liep ze mij bijna omver en stond ze weer heel snel in der box

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:49

Is er nu VANDAAG nog enige actie ondernomen, zoals de hoef ingetaped of een Da gebeld (zou je moeder vandaag toch doen, zei je, TS?) Of is de hoef uberhaupt nog schoongemaakt?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:57

Zodra een paard pijn ervaart (kan op velen manieren zijn) Maakt het een stofje aan in zijn hersenen. Dit stofje heet Endorfine en stilt de pijn. Paarden zijn prooidieren, dus moeten weg kunnen wanneer er gevaar dreigt, ook met pijn. Dus het kan kloppen dat ze beter liep de stal in dan er uit...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:25

vandaag wel de hoef schoongemaakt wat al vrij moelijk was (denk aan been wegtrekken enz) ze liep beter als vanochtend, heb der even los laten staan, daar liep ze wel kreupel amar niet zo erg als gister of vanochtend
DA is dus ook nie gebeld omdat me ma (en ik ook) t best onzin vinden om te bellen als ze toch beter gaat lopen