Ik vind het moment opnames.
Als ze echt echt niet goed zijn zie je dat wel aan het hele paard zijn doen en laten af.
Mijn gevoel heeft me daarom ook nog nooit in de steek gelaten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Geryon schreef:Vind het wel nogal overdreven, sommige reacties.. Vooral afkeuring bij een klinische keuring hoeft helemaal niets te zeggen. Buiten dat het een momentopname is, kunnen ook 'banketstaaf' dingetjes ervoor zorgen dat het paard afgekeurd wordt. Dingen die niet eens voor problemen gaan zorgen, zolang je doel bij het paard past.
Daarom zeg ik, als je gehecht bent aan het paard (en bereid bent geld uit te geven), laten onderzoeken wat er mis mee is. Dan kun je pas een uitspraak doen..
Angela schreef:Ik verbaas me over de vele reacties dat een klinische keuring niets zegt. Waarom gaan bokkers dan uberhaupt naar zo'n keuring als de uitslag toch niet serieus wordt genomen, en keuringen overgedaan worden in de hoop op een beter resultaat? Laat het beest dan niet keuren en bepaal zelf of je het ziet zitten.
kimberlyve schreef:Morgen afspraak maken voor röntgen foto's! Bedankt iedereen voor de tips maar uiteindelijk blijft het natuurlijk mijn eigen beslissing. Ik ga hier ook zeker heel goed over nadenken.
kimberlyve schreef:Morgen afspraak maken voor röntgen foto's! Bedankt iedereen voor de tips maar uiteindelijk blijft het natuurlijk mijn eigen beslissing. Ik ga hier ook zeker heel goed over nadenken.
Geryon schreef:Angela schreef:Ik verbaas me over de vele reacties dat een klinische keuring niets zegt. Waarom gaan bokkers dan uberhaupt naar zo'n keuring als de uitslag toch niet serieus wordt genomen, en keuringen overgedaan worden in de hoop op een beter resultaat? Laat het beest dan niet keuren en bepaal zelf of je het ziet zitten.
Ik snap dan ook niet waarom mensen enkel een klinische keuring laten doen.
)
en op de foto's artrose en op twee plaatsen dubbele chippen en dan nog twee enkele chippen (was 3 dagen daarvoor drie jaar geworden!) dus röntgenologisch knetter afgekeurt
MariJanneke schreef:Dat ben ik wel met je eens. Mijne was zo "goedkoop" dat ze (na nog geen 10 minuutjes er op gezeten te hebben) ongekeurd mee is gegaan. Ze is alleen maar klinisch gekeurd voor de verzekering en nog zegt dat imo niets. Maar we zien wel wat de toekomst ons medisch brengt (hopelijk niets)
Ik heb bij een ander paard een aankoop keuring gedaan... met vlag en wimpel door de klinischeen op de foto's artrose en op twee plaatsen dubbele chippen en dan nog twee enkele chippen (was 3 dagen daarvoor drie jaar geworden!) dus röntgenologisch knetter afgekeurt
MariJanneke schreef:Ach.. zelfs foto's zijn min of meer een momentopname...
lady62 schreef:Je pakt het goed aan hoor voor de zekerheid op de foto.
waar je het paardje vandaan hebt vind ik de prijzen zeker aan de hoge kant en daarvoor mag je best wat meer zekerheid hebben.
De keuring die je hebt laten doen stelt echt niet zo heel veel voor hart longen en zo prima maar voor de benen inderdaad een foto want de buigproef niet goed uitgevoerd kan juist kreupelheid veroorzaken.
Ik ga daarom ook niet mee met het terugbrengen maar wel ben ik een voorstander van verder onderzoek.
Ik vind daarom dat je het prima doet jij vind een paardje naar je hart en geeft hem een kans prima hoor
Ik hoop dat er een goede uitslag komt en je uiteindelijk een wijze beslissing neemt je hebt hart voor het dier maar laat je niet bedonderen.