Afgekeurd paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Afgekeurd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:43

Dat is dus ook de reden dat ik nooit klinisch laat keuren :)
Ik vind het moment opnames.
Als ze echt echt niet goed zijn zie je dat wel aan het hele paard zijn doen en laten af.
Mijn gevoel heeft me daarom ook nog nooit in de steek gelaten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:05

Een klinische keuring was voor mij voldoende, maar goed, de mijne had ook geen onregelmatigheid.
Had hij dat wel gehad, zou ik hem op de foto laten zetten of niet meenemen. Foto's maken hoeft echt geen 500 euro te kosten. Ik heb mijn haflinger laatst op de foto laten zetten op zijn benen en was nog geen 300 euro kwijt.

Mijn advies is dus ook foto's. Dan weet je het in ieder geval zeker wat er is en kun je daarop je keuze baseren. Een osteopaat heeft geen röntgenogen en kan niet zien of er iets mis is.

Niemand valt je aan. Maar er zijn al zoveel topics op bokt geweest van mensen die voor dezelfde keuze stonden als jij, de verkeerde keuze hebben gemaakt, duizenden euro's hebben betaald en alsnog hun paard konden laten inslapen. Hoe leuk het paard ook is, er lopen meer leuke paarden rond die wél gezond zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:06

Geryon schreef:
Vind het wel nogal overdreven, sommige reacties.. Vooral afkeuring bij een klinische keuring hoeft helemaal niets te zeggen. Buiten dat het een momentopname is, kunnen ook 'banketstaaf' dingetjes ervoor zorgen dat het paard afgekeurd wordt. Dingen die niet eens voor problemen gaan zorgen, zolang je doel bij het paard past.

Daarom zeg ik, als je gehecht bent aan het paard (en bereid bent geld uit te geven), laten onderzoeken wat er mis mee is. Dan kun je pas een uitspraak doen..

Natuurlijk is het een moment opname, maar dit paard moet nog aangekocht worden. Paard loopt kreupel op de volte bij keuring en dan is er dus iets aan de hand. Je kan zo niet zeggen of dit iets ernstigs of onschuldigs is. Klinisch keuren is in dit geval niet voldoende als je het paard echt graag wil, op de foto laten zetten. Ik vind het knap dat er schijnbaar iemand zo kan vaststellen dat de onregelmatigheid door spierspanning komt: röngtenogen?? :+

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 14:04

Morgen afspraak maken voor röntgen foto's! Bedankt iedereen voor de tips maar uiteindelijk blijft het natuurlijk mijn eigen beslissing. Ik ga hier ook zeker heel goed over nadenken.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:17

kimberlyve schreef:
Morgen afspraak maken voor röntgen foto's! Bedankt iedereen voor de tips maar uiteindelijk blijft het natuurlijk mijn eigen beslissing. Ik ga hier ook zeker heel goed over nadenken.

Verstandig. Hopelijk komt je paardje er goed uit. Veel succes samen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:35

Angela schreef:
Ik verbaas me over de vele reacties dat een klinische keuring niets zegt. Waarom gaan bokkers dan uberhaupt naar zo'n keuring als de uitslag toch niet serieus wordt genomen, en keuringen overgedaan worden in de hoop op een beter resultaat? Laat het beest dan niet keuren en bepaal zelf of je het ziet zitten.

Ik snap dan ook niet waarom mensen enkel een klinische keuring laten doen. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:59

Succes met de foto's !!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:28

kimberlyve schreef:

Duim voor jullie dat het iets onbenulligs is, zodat jullie dit paard dat jullie zo leuk vinden toch gewoon kunnen kopen en samen van mooie toekomst mogen gaan genieten.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:19

kimberlyve schreef:

Verstandig dat je de foto's laat nemen. Het is zeker jouw eigen beslissing. Maar probeer die te maken op basis van de informatie die je hebt uit de onderzoeken en niet te veel op jouw gevoel. Zeker als het een duurder paard is en je ambitie hebt om verder te komen in de sport, moet je kritisch zijn.
En vergeet niet dat je een afgekeurd paard niet kan verzekeren.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:43

Heel veel succes morgen. Laat je weten wat eruit komt. Ben zeer benieuwd succes

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:48

kimberlyve schreef:

super! ben benieuwd naar de uitslag, hoop voor jou positief, ! zo niet , dan hoop ik dat je voor jou de juiste keus maakt:)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:02

Suc6, laat je nog weten wat je beslissing zal zijn aan de hand van de foto's?! Heel verstandig dat je dit laat doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:07

Heel verstandig inderdaad.

Heel veel succes! Hopelijk valt het allemaal mee en kun je je droompaardje houden :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:28

Verstandige keuze. Wie laat je komen? Laat ze eventueel bij twijfel ook foto's van de rug maken dan is dat ook gelijk uitgesloten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:37

Hier nog eentje die opgelucht is dat je toch foto's laat maken, je weet dan gewoon waar je aan toe bent en waar je voor kan komen te staan. Blijken er geen ernstige mankementen, dan zou je neem ik aan zelf ook opgelucht moeten zijn, en hoeft niets je in de weg te staan verder van het paard te gaan genieten.

Je bent al dol op het dier, ik meen wel te begrijpen waarom je zo tegen dat foto's maken leek te zijn: misschien komt er iets uit wat je helemaal niet wil horen, en ben je daar begrijpelijkewijze bang voor.
Maar.. Ook t.o.v. het paard is dit het : als je weet wat er al -of niet - aan schort, neem je voor het paard ook de kans weg dat je er iets mee gaat doen wat die helemaal niet aankan.

Ik duim voor je dat er niets -of niets bijzonders- uit de de bus komt.

Wil je het nog laten weten hier? Niemand wil rot tegen je doen, niemand misgunt je de kans op een fijn paard... maar wel eentje waar je nog heel veel plezier mee samen kunt hebben, we wllen je gewoon onvoorzien verdriet besparen mocht het later mis blijken te zijn.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:55

Ben wel benieuwd naar de uitslag?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:56

Geryon schreef:
Angela schreef:
Ik verbaas me over de vele reacties dat een klinische keuring niets zegt. Waarom gaan bokkers dan uberhaupt naar zo'n keuring als de uitslag toch niet serieus wordt genomen, en keuringen overgedaan worden in de hoop op een beter resultaat? Laat het beest dan niet keuren en bepaal zelf of je het ziet zitten.

Ik snap dan ook niet waarom mensen enkel een klinische keuring laten doen. ;)

Ik wel. Als je een paard voor 1000 euro koopt dan loont het de moeite niet!

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:10

Dat ben ik wel met je eens. Mijne was zo "goedkoop" dat ze (na nog geen 10 minuutjes er op gezeten te hebben) ongekeurd mee is gegaan. Ze is alleen maar klinisch gekeurd voor de verzekering en nog zegt dat imo niets. Maar we zien wel wat de toekomst ons medisch brengt (hopelijk niets :+)
Ik heb bij een ander paard een aankoop keuring gedaan... met vlag en wimpel door de klinische *\o/* en op de foto's artrose en op twee plaatsen dubbele chippen en dan nog twee enkele chippen (was 3 dagen daarvoor drie jaar geworden!) dus röntgenologisch knetter afgekeurt -O-

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 09:50

MariJanneke schreef:
Dat ben ik wel met je eens. Mijne was zo "goedkoop" dat ze (na nog geen 10 minuutjes er op gezeten te hebben) ongekeurd mee is gegaan. Ze is alleen maar klinisch gekeurd voor de verzekering en nog zegt dat imo niets. Maar we zien wel wat de toekomst ons medisch brengt (hopelijk niets :+)
Ik heb bij een ander paard een aankoop keuring gedaan... met vlag en wimpel door de klinische *\o/* en op de foto's artrose en op twee plaatsen dubbele chippen en dan nog twee enkele chippen (was 3 dagen daarvoor drie jaar geworden!) dus röntgenologisch knetter afgekeurt -O-

Hoop ik ook niet voor je! En doen wat je gevoel zegt. Sommige mensen zijn makkelijker in nee zeggen dan andere. Als jij je fijn en prettig voelt bij je keuze helemaal goed toch! Een goedkoop of een duur paard gekeurd of niet er kan altijd wat gebeuren.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:01

Ach.. zelfs foto's zijn min of meer een momentopname...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:05

Je pakt het goed aan hoor voor de zekerheid op de foto.
waar je het paardje vandaan hebt vind ik de prijzen zeker aan de hoge kant en daarvoor mag je best wat meer zekerheid hebben.
De keuring die je hebt laten doen stelt echt niet zo heel veel voor hart longen en zo prima maar voor de benen inderdaad een foto want de buigproef niet goed uitgevoerd kan juist kreupelheid veroorzaken.
Ik ga daarom ook niet mee met het terugbrengen maar wel ben ik een voorstander van verder onderzoek.
Ik vind daarom dat je het prima doet jij vind een paardje naar je hart en geeft hem een kans prima hoor
Ik hoop dat er een goede uitslag komt en je uiteindelijk een wijze beslissing neemt je hebt hart voor het dier maar laat je niet bedonderen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:18

MariJanneke schreef:
Ach.. zelfs foto's zijn min of meer een momentopname...

Een foto geeft een beeld van wat er van binnen aan de hand is. Hoe een paard daar op reageert is ook weer per paard verschillend. Er zijn genoeg paarden die op z'n minst aanmerkingen zullen hebben op de foto, maar toch nooit kreupel worden.

Ik vind het wel slim om te keuren zodat je weet in welke staat van gezondheid het paard is op het moment van kopen. Daarna is het een kwestie van je paard gezond houden samen met een grote dosis geluk.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:47

Ben benieuwd wat de foto's zeggen, geeft toch een beter beeld :)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:21

lady62 schreef:
Je pakt het goed aan hoor voor de zekerheid op de foto.
waar je het paardje vandaan hebt vind ik de prijzen zeker aan de hoge kant en daarvoor mag je best wat meer zekerheid hebben.
De keuring die je hebt laten doen stelt echt niet zo heel veel voor hart longen en zo prima maar voor de benen inderdaad een foto want de buigproef niet goed uitgevoerd kan juist kreupelheid veroorzaken.
Ik ga daarom ook niet mee met het terugbrengen maar wel ben ik een voorstander van verder onderzoek.
Ik vind daarom dat je het prima doet jij vind een paardje naar je hart en geeft hem een kans prima hoor
Ik hoop dat er een goede uitslag komt en je uiteindelijk een wijze beslissing neemt je hebt hart voor het dier maar laat je niet bedonderen.

Ze kwam wel Door de buigproef! Alleen op de harde volte niet in draf. Dus even afwachten nog maar! Maar bedankt voor je reactie vind het ook fijn zulke reacties te krijgen =)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:17

Ik hoop het niet voor je maar een paard dat wel kreupel is op het harde en niet op het zachte heeft meestal problemen met de botten, goed na laten kijken.