Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:ik heb nog nooit een paard in de natuur zien galopperen met een bonkende ruiter,en zadel van 10 kilo erbij ...op zijn rug.
Stappen op harde bodem is goed voor de pezen,word ook aangeraden als revalidatie bij peesblessures.
Draven en galopperen op asfalt is niet goed voor pezen en gewrichten.
En natuurlijk...gewoon blijven doen,dravers draven tenslotte ook op een harde sintelbaan?En de politiepaarden ook.
Dravers moeten verplicht met 8 jaar met pensioen.Nee....dan zijn ze natuurlijk helemaal niet op.Dan zien de pezen en gewrichten er nog onbeschadigt uitNa een carriere van 6 jaar topsport.

) galop vind ze echt niet fijn op asfalt, dat doe ik trouwens ook nooit. In draf merk ik t al als ik een stukje over het asfalt draaf en daarna weer de berm in ga, eenmaal in de berm wil ze opeens veel harder... Ander paard dat ik kem heeft ongelooflijk gevoelige hoeven, en draaft liever ook echt niet over de straat. Debk dat t dus heel erg per paard (en training?) verscheelt wat hij aan kan. Eileen_ schreef:Ik snap het argument dat politiepaarden etc her ook doen niet, die paarden worden hiervoor getraind en worden gebruikt voor het werk, niet als sport/recreatiepaard... Sowieso betekent het niet dat als iemand anders het wel doet, het meteem goed is
Ik ben er toch nog niet van overtuigt dat het niks uit maakt. Niet bij elk paard iig. Bij mn bijrijdpaard merk ik dat ze de berm echt wel fijner vindt in draf (behalve een berm met hoog gras of hele zachte berm, dan weer liever asfalt) galop vind ze echt niet fijn op asfalt, dat doe ik trouwens ook nooit. In draf merk ik t al als ik een stukje over het asfalt draaf en daarna weer de berm in ga, eenmaal in de berm wil ze opeens veel harder... Ander paard dat ik kem heeft ongelooflijk gevoelige hoeven, en draaft liever ook echt niet over de straat. Debk dat t dus heel erg per paard (en training?) verscheelt wat hij aan kan.