haboshof schreef:Onze hoefsmid gebruikt een machine met een rubberen kop met papieren schuurschijfjes. Echt geen doorslijpschijf, dat is heel wat anders.
Ik had inderdaad een doorslijpschijf voor ogen, levensgevaarlijk toch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
countrygirl schreef:@ anneliesdj: nog eventjes over de afronding... hoe meer afronding, hoe beter de voet kan afwikkelen... bij een goede afronding heb je juist nooit scheuren en barsten. Onze paarden lopen (met afronding: mustangrol) over een keiharde en stenige ondergrond. Deze voeten scheuren en bladderen nooit. Bij een hoefbevangen paard kan de wand terug genomen worden tot aan de witte lijn... tis maar een weetje.
stef schreef:Met gewoon gereedschap kan je ook uitschieten toch? Althans, mijn smid heeft 6 weken niks kunnen doen omdat hij met zijn mes in zijn eigen been was geschoten...
anneliesdj schreef:Maar wat gebeurd er als je wel met dit gereedschap uitschiet? Heb je dan alleen vleeswonden of erger?
haboshof schreef:Wat ongelukken betreft; tja ik heb een slagaderlijke bloeding bij een pony gehad door het uitschieten van een kapmes. Pony ging ineens rechtomhoog en het mes schoot zo door de zool heen en toen hadden we een spuitertje. Dus drukverband om de voet en dat heeft even geduurd voor het genezen was.
countrygirl schreef:http://www.katools.com/shop/merlin-hoof ... p-187.html
De Merlin is van King Arthur Tools.
Deze zit in Florida, maar ik neem aan dat dit ook in Europa wel te verkrijgen is.
stef schreef:haboshof schreef:Nee, waarom het is mijn eigen pony.
zie de:![]()
Maar goed, ik dacht dat je smid was, maar je bekapt je eigen dieren dus