SpikyBlue schreef:Wat een leuk paard om te zien! Er komen al veel goede posts voorbij.
Het probleem komt vaker voor bij zware rassen. Het is ook te wijten aan onvoldoende hoefonderhoud. Is dit beestje wel eens bekapt überhaupt?
Van foto's iets nuttigs zeggen is moeilijk, het beste kan je, wat al eerder genoemd is, er een smid en dierenarts bijhalen om het paard live te beoordelen.
Scheuren zijn het probleem niet echt, maar waar ik je wel op wil wijzen is dat er deuken in de hoef zitten waar de scheuren zich bevinden. Kijk maar eens goed naar de foto's. Vanuit de kroonrand gaat het al mis. Dat is een zwakke plek.
Het kan beter worden dan dit, wel moet je er rekening mee houden dat het een lang proces is, je een goede smid moet kiezen die hier voldoende ervaring mee heeft en dat je een reëele kans hebt dat de scheuren terug zouden kunnen komen. Ze zitten op een rotplek.
Als je hier mee kunt leven en het paard verder helemaal wordt goedgekeurd wens ik je er veel plezier mee toe.
Het paard staat momenteel in Frankrijk. Als ik er een smid en een veearts bij moet halen, moet ik dat in het Frans allemaal gaan opknappen. Ik spreek een beetje Frans, maar niet zó goed helaas. Mijn angst is dat de huidige eigenaar en hoefsmid/veearts met elkaar gaan staan ratelen, en ik een andere versie van de waarheid hoor. Én niet geheel onbelangrijk, in Frankrijk zijn ze veel gemakkelijker als wij in Nederland. Dus mijn voorkeur zou zijn om een smid hiervandaan mee te nemen, en de keuring in Nederland te laten doen. Omdat ik daar veel meer vertrouwen in heb... Maar of dat haalbaar is???