Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Ts heeft al meer dan een uur niet gereageerd, wie kan hier nou zeggen dat ze niet de da belt? Misschien is ze zich wel kapot geschrokken van alle reacties? Ja TS is onwetend maar ik zie geen ts die niets ermee doet...
Ariebren schreef:VivaLaVida schreef:Ja kennelijk .... Apart.
Ariebren hoe zie je dat zo vanaf film?
Kan het dus,.met zekerheid, niks anders zijn?
Ervaring met die snot neuzen op de wei.
Het is één van de redenen dat de voorbenen niet in cadans lopen tijdens draf.
Sientje schreef:svdijk schreef:
Dit paard is NIET opeens stokkreupel geworden, dit paard loopt al langer niet helemaal goed in de ogen van TS.
Een hoefzweer kan lang sluimeren en ineens heftig worden, maar icm struikelen denk ik toch echt richting HKO.
Ik vind dit nogal een diagnose bij een 2-jarige. Ik neem aan dat je die stelt na minimaal 6 jaar diergeneeskunde te hebben gestudeerd? En dat je deze diagnose zonder hulp van röntgenfoto's, gebaseerd op 2 filmpjes, verantwoord kunt stellen?
Kelly_Taco schreef:Als dit mijn paard was geweest had ik hem direct ingeladen en naar de kliniek gereden.
Dobel schreef:de vorige keer was het wel wat minder en had ze op bevroren land gelopen, daar hebben we toen ook wel een DA bijgehaald die dacht dat ze gewoon was uitgegleden en daardoor wat stijf was (toen had ze toevallig ook een groeispurt).
Lon schreef:Ja, jullie kunnen het even aankijken, maar jullie zien WEL dat je paard kreupel is. TS herkent kreupelheid niet, hoe moet ze dan in staat zijn om de mate van herstel de beoordelen?
Dames, stop alsjeblieft met het aandragen van mogelijke diagnoses, zolang TS denk dat ze misschien weet wat het is duurt het alleen maar langer voor ze een dierenarts belt. Iemand die kreupelheid kan beoordelen kan het wel een paar dagen aanzien, maar hier is TS op dit moment duidelijk nog niet toe in staat. Als je zelf de kennis niet hebt, huur je een professional in. In dit geval de dierenarts.
svdijk schreef:Ik stel helemaal geen diagnose, waar lees jij dat ik zeg dat dit paard HKO heeft?
Ik zeg dat ik DENK dat dit paard WELLICHT HKO kan hebben, en dit DENK ik omdat ik veel heb gezien, veel heb gekeken en goed heb geluisterd naar veel verschillende mensen waaronder dierenartsen.
Zeker icm met de zwaarlijvigheid en het type paard(groot/zwaar->veel gewicht op de hoeven/gewrichten o.a in de hoeven) zou het mij iig niet verbazen....Maar goed, ik ben ook maar een simpele ziel achter een pc die schijnbaar ineens diagnoses stelt.
svdijk schreef:Dit paard is NIET opeens stokkreupel geworden, dit paard loopt al langer niet helemaal goed in de ogen van TS.
Een hoefzweer kan lang sluimeren en ineens heftig worden, maar icm struikelen denk ik toch echt richting HKO.