2 jarig paard heeft rare draf op 1 hand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:18

Zou mijn ogen uit mijn kop schamen om dit te filmen en op bokt te zetten ...en daar advies te vragen einde van de middag.
Zelfs een blind paard ziet dat hij stokkreupel loopt zowel recht als linksom.
Ik had gelijk de DA gebeld maarja.. wie ben ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:19

Ja kennelijk .... Apart.
Ariebren hoe zie je dat zo vanaf film?
Kan het dus,.met zekerheid, niks anders zijn?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:27

VivaLaVida schreef:
Ja kennelijk .... Apart.

Ervaring met die snot neuzen op de wei.

Het is één van de redenen dat de voorbenen niet in cadans lopen tijdens draf.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:29

Joolien schreef:
Ts heeft al meer dan een uur niet gereageerd, wie kan hier nou zeggen dat ze niet de da belt? Misschien is ze zich wel kapot geschrokken van alle reacties? Ja TS is onwetend maar ik zie geen ts die niets ermee doet...

Nee ik wacht hier ook vol spanning tot TS het verslag van het dierenartsbezoekje doet. En hoop nogmaals dat het meevalt met de blessure.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:36

Mando schreef:
Zou mijn ogen uit mijn kop schamen om dit te filmen en op bokt te zetten ...en daar advies te vragen einde van de middag.
Zelfs een blind paard ziet dat hij stokkreupel loopt zowel recht als linksom.
Ik had gelijk de DA gebeld maarja.. wie ben ik.

:j

ik schrok er van toen ik zag... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:37

Ariebren schreef:
VivaLaVida schreef:
Ja kennelijk .... Apart.

Het is één van de redenen dat de voorbenen niet in cadans lopen tijdens draf.

Dus jij zou het afwachten, apart zetten ofzo en kijken of het beter word?
Pure interesse hoor.

Kelly_Taco

Re: 2 jarig paard heeft rare draf op 1 hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:42

Als dit mijn paard was geweest had ik hem direct ingeladen en naar de kliniek gereden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:45

Tja helaas zijn we soms afhankelijk van de portemonee van een volwassene.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:52

Sientje schreef:
svdijk schreef:

Dit paard is NIET opeens stokkreupel geworden, dit paard loopt al langer niet helemaal goed in de ogen van TS.
Een hoefzweer kan lang sluimeren en ineens heftig worden, maar icm struikelen denk ik toch echt richting HKO.

Ik vind dit nogal een diagnose bij een 2-jarige. Ik neem aan dat je die stelt na minimaal 6 jaar diergeneeskunde te hebben gestudeerd? En dat je deze diagnose zonder hulp van röntgenfoto's, gebaseerd op 2 filmpjes, verantwoord kunt stellen?

Ik stel helemaal geen diagnose, waar lees jij dat ik zeg dat dit paard HKO heeft?
Ik zeg dat ik DENK dat dit paard WELLICHT HKO kan hebben, en dit DENK ik omdat ik veel heb gezien, veel heb gekeken en goed heb geluisterd naar veel verschillende mensen waaronder dierenartsen.
Zeker icm met de zwaarlijvigheid en het type paard(groot/zwaar->veel gewicht op de hoeven/gewrichten o.a in de hoeven) zou het mij iig niet verbazen....Maar goed, ik ben ook maar een simpele ziel achter een pc die schijnbaar ineens diagnoses stelt.
Laatst bijgewerkt door different1 op 22-08-12 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:52

Kelly_Taco schreef:
Als dit mijn paard was geweest had ik hem direct ingeladen en naar de kliniek gereden.

Heel eerlijk? Ik niet. Met een 2-jarige wil ik soms toch wel even wachten. Als het geen hoefzweer is en er is verder niet zo veel te zien (niet dik of warm, geen wond) hebben ze meestal een tik gehad van een collega-paard. Ik kijk het rustig aan en als het na een paar dagen niet beter gaat bel ik de dierenarts.

Wat onverlet laat dat dit een behoorlijke kreupelheid is - dus wel stoppen met alle 'werk', zeker op een volte.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:55

Dit is echt zwaar oneerlijk naar je paard toe. Wees heel trots op het beestje want die doet zo zijn best voor jou. Dat je hem 'luilak' noemt en hem zo in draf dwingt, terwijl je gewoon ziet dat hij het niet kan, echt verschrikkelijk.

Zoals al vaker gezegd, direct de dierenarts erbij, ondanks wat jij denkt wat de oorzaak is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:57

Ja kennelijk .... Apart.
[/quote]

Het is één van de redenen dat de voorbenen niet in cadans lopen tijdens draf.[/quote]

Dus jij zou het afwachten, apart zetten ofzo en kijken of het beter word?
Pure interesse hoor.[/quote]

Zit met al die quotjes.

Nee hoor, ook bij mij komt mijn ervaren DA langs voor 35 euro en een onderzoekje kosten.
Maar heel vaak krijg ik het advies, kijk het even aan !!

Spier kneuzingen genezen van zelf.
Hoefzweertjes ??
Dat is het probleem niet, moet al in stap duidelijk te zien zijn aan het neerzetten van de hoef.

Bot beschadigingen, dan heb je een probleem, maar eigenlijk nooit meegemaakt.
Maar dan galopperen en stappen ze ook niet meer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:57

Wow, dit paard is gewoon stokkreupel.
Ik ben een voorstander van 2 jarigen inrijden etc, maar dit komt niet door eens per week wat longeren. Dit is gewoon een ander probleem.

Hopelijk gaat TS snel naar een dierenarts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:58

Ik had ooit een verzorgster die mijn paard met de zweep gaf en hem ook luilak noemde, dat hoorde ik later van iemand.Hij bleek leverbot te hebben, zei dacht ook stel je niet aan.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:58

Ja, jullie kunnen het even aankijken, maar jullie zien WEL dat je paard kreupel is. TS herkent kreupelheid niet, hoe moet ze dan in staat zijn om de mate van herstel de beoordelen?
Dames, stop alsjeblieft met het aandragen van mogelijke diagnoses, zolang TS denk dat ze misschien weet wat het is duurt het alleen maar langer voor ze een dierenarts belt. Iemand die kreupelheid kan beoordelen kan het wel een paar dagen aanzien, maar hier is TS op dit moment duidelijk nog niet toe in staat. Als je zelf de kennis niet hebt, huur je een professional in. In dit geval de dierenarts.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:59

Ik ken het ras niet echt en weet dus ook niet precies hoe ze eruit hoort te zien als 2 jarige maar wat mij opvalt is dat ze veel te vet is ( is al eerder genoemd) maar ook dat ze over 4 benen niet lekker loopt. Ik ben geen veearts maar het zou mij niets verbazen als ze spier of hoefbevangen zou zijn. Hopelijk is het" alleen maar" een hoefzweer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:00

Hoe oud is de ts?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:01

Yep.

Weer eentje die een topic opent zonder geremd te worden door enige kennis en kundigheid.

Met een portomenee waar geen geld in zit voor de DA. :7

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:02

Staat gewoon in haar profiel :)*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:02

marleen_usar schreef:
Hoe oud is de ts?
20

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:03

Iemand al gedacht aan beginstadium van hoefbevangenheid? Paard was net op een 'nieuwe' volle wei gezet en is zwaarlijvig, het is een mogelijkheid...

Dobel schreef:
de vorige keer was het wel wat minder en had ze op bevroren land gelopen, daar hebben we toen ook wel een DA bijgehaald die dacht dat ze gewoon was uitgegleden en daardoor wat stijf was (toen had ze toevallig ook een groeispurt).

MMja gevalletje bevangen door de hoge hoeveelheid fructaan in het gras? Ik kan de hele situatie niet opmaken maar als dit eerder is voorgevallen zou ik zeker even de hoeven op de foto zetten...
Laatst bijgewerkt door shabbay op 22-08-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:03

Lon schreef:
Ja, jullie kunnen het even aankijken, maar jullie zien WEL dat je paard kreupel is. TS herkent kreupelheid niet, hoe moet ze dan in staat zijn om de mate van herstel de beoordelen?
Dames, stop alsjeblieft met het aandragen van mogelijke diagnoses, zolang TS denk dat ze misschien weet wat het is duurt het alleen maar langer voor ze een dierenarts belt. Iemand die kreupelheid kan beoordelen kan het wel een paar dagen aanzien, maar hier is TS op dit moment duidelijk nog niet toe in staat. Als je zelf de kennis niet hebt, huur je een professional in. In dit geval de dierenarts.

Dit zijn hele wijze woorden... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:04

Ariebren schreef:
Yep.

Weer eentje die een topic opent zonder geremd te worden door enige kennis en kundigheid.

Met een portomenee waar geen geld in zit voor de DA. :7

Dat vind ik nogal een ongezouten mening, de ts is misschien ontwetend maar niet te lui om iemand te laten komen denk ik hoor...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:04

svdijk schreef:
Ik stel helemaal geen diagnose, waar lees jij dat ik zeg dat dit paard HKO heeft?
Ik zeg dat ik DENK dat dit paard WELLICHT HKO kan hebben, en dit DENK ik omdat ik veel heb gezien, veel heb gekeken en goed heb geluisterd naar veel verschillende mensen waaronder dierenartsen.
Zeker icm met de zwaarlijvigheid en het type paard(groot/zwaar->veel gewicht op de hoeven/gewrichten o.a in de hoeven) zou het mij iig niet verbazen....Maar goed, ik ben ook maar een simpele ziel achter een pc die schijnbaar ineens diagnoses stelt.

Je formuleert het zo dat je aan weinig anders denkt dan HKO, lees je eigen post nog maar even na. Je zegt niet 'wellicht' maar 'toch echt', wat ik als nogal stellig heb opgevat.
Ik hoop voor TS trouwens dat dat niet de diagnose wordt, bij een 2-jarige.
Zal je post er nog even bij pakken:
svdijk schreef:
Dit paard is NIET opeens stokkreupel geworden, dit paard loopt al langer niet helemaal goed in de ogen van TS.
Een hoefzweer kan lang sluimeren en ineens heftig worden, maar icm struikelen denk ik toch echt richting HKO.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:06

Joolien schreef:
Dat vind ik nogal een ongezouten mening, de ts is misschien ontwetend maar niet te lui om iemand te laten komen denk ik hoor...

Ken je TS persoonlijk? Ik heb uit nog niet 1 van haar berichten opgemaakt dat ze een DA gaat laten komen, hoe graag ik dat ook wel gelezen zou hebben.