Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HijadelaLuna schreef:Wil toch eerst proberen wat dingen uit te sluiten en de vinger enigzins op de zere plek kunnen leggen voordat we kapitalen gaan uitgeven aan foto's, rondom op foto's zal denk ik rond de 20 foto's zijn en dan ga je toch al richting de 1000 euro met de door jou genoemde bedragen.
HijadelaLuna schreef:Overigens heb ik ook een paar Pb's gehad dat ik het paard maar beter terug kan brengen dat als er nu al zulke problemen zijn ze niet geschikt is voor de sport.
Imre schreef:HijadelaLuna schreef:Overigens heb ik ook een paar Pb's gehad dat ik het paard maar beter terug kan brengen dat als er nu al zulke problemen zijn ze niet geschikt is voor de sport.
Wat flauw zeg. Het is nog veel te vroeg om dat soort conclusies te trekken. Eerst maar eens grondig(er) onderzoek en afwachten wat daar uit komt.Positief blijven hoor!
Berdien schreef:Ik moet zeggen dat ik haar op de filmpjes van toen je ging kijken stukken beter vindt lopen dan nu. Het tempo wat ze in de filmpjes in je OP laat zien vind ik ook niet echt top, het lijkt wel hangen en wurgen dat ze vooruit komt. Je hebt eerder wel eens filmpjes geplaatst van het longeren met een dubbele longe. Toen wapperde alles alle kanten op, hoe is dat nu? Heeft die tweede longeerlijn nu wel nut?
Zo doorrijden lijkt mij ook niet slim. Je hebt er mensen bijgehaald, toen zou het beter moeten zijn en dat is duidelijk niet zo.
Qua opbouw, tja, binnen vier maanden van helemaal niets naar wat je nu met haar doet vind ik niet rustig aan doen. En wellicht dat het ook wel daar mee te maken heeft, stukje overbelasting bij een paard wat door haar erg steile achterbenen sowieso al moeite heeft om goed te bewegen. Rij je daar 'gewoon' mee door en ondersteun je haar lichaam daar niet dressuurmatig mee zoals Annelies hierboven heel mooi beschrijft dan loop je de kans dat je haar kapot rijdt. Of al aan het rijden bent...
HijadelaLuna schreef:Ik wil endurance gaan doen, maar niet persée met dit paard hoor, hoop over 20 jaar nog te paard te zitten dus heb nog even
En nee, dit paard gaat niet weg. Als ze dagelijks pijn heeft wat niet op een paardwaardige manier verholpen kan worden wordt ze weggebracht, als ze als weidepaard zonder pijn oud kan worden blijft ze hier, en als ze de komende tien jaar fit genoeg is om mee aan het werk te gaan doen we dat.