Needje schreef:Jij blij dat je r nog niet naar buiten gegooid had.
Wil niet weten wat er was gebeurd als ze zich verstapt had.
Ik wil het ook niet weten maar kan het wel zeggen...., dan was het volledig doorgescheurd en had ik nu geen paard meer
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marion71 schreef:Wat zul jij geschrokken zijn na het zien van de foto's!!!
Zijn er goede kansen op volledig herstel? 4 tot 6 maanden boxrust is ook een ramp. Is een weitje ter grootte van een ruime box geen optie? Da's komen hier zelf vaak niet mee, ook omdat men dit op lang niet elke stal wil doen. Ik heb nu zelf ook een revalidatiepaard (is geopereerd) en ipv de verplichte boxrust staat zij alleen naast de andere paarden in een weitje van 10x5. We hebben dat wel met echte palen en dus geen prikpaaltjes gemaakt, omdat zo'n omheining veel te kwetsbaar is. Mss voor jouw paard ook een optie?
Aukelizzy schreef:Ik lees net je hele verhaal door en wat een nare wending heeft dit genomen. Gelukkig dat je haar al op stal had laten staan. Neem je nog contact op met de eerste DA? Ook al zou het voor die persoon alleen maar een "leermomentje" zijn. Heel veel sterkte met revalideren maar wel positief dat de kansen op volledig herstel groot zijn.
Lotus83 schreef:DA 1 gebeld, assistente het verhaal verteld, die schrok behoorlijk en als het goed is belt DA 1 mij terug...
Ik ben benieuwd
Ariebren schreef:Ik zit nog steeds met een paar vragen.
Het been is gescheurd in het bot tot bijna breken toe.
Is het been in gips of een spalk gezet ??
Op deze vraag heb ik al antwoord gegeven.
Er is stalrust voorgeschreven.
Elke paardenhouder weet dat stalrust de grootste straf voor een paard is.
Een paard gaat juist veel draaien in zijn stal en belast zijn benen daardoor op een verkeerde manier.
Soms heb je geen andere keuze dan boxrust...., en idd het is de grootste straf voor een paard, volledig mee eens
Is die jollybal zo'n voerbal ?
Zo ja dan gaat hij er achteraan lopen draaien in die kleine stal.
Nee, dit is een bal om in de stal op te hangen
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 062046/115
Stappen aan de hand mag niet, maar mag het paard wel zelf rondstappen in de stal ??
Of staat het paard nu in een stand ??
Is dit een serieuze vraag????
Don't shoot me maar ???
Als oudere paardenhouder en tevens mijn oudere DA hebben we de mening:
Stalrust, nee, op een weitje met het paard.
Door het grazen krijgt het paard rust en zal niet gaan draaien.
Een weitje zal het wellicht niet worden, maar ik ga wel van de week even met DA 2 overleggen wat nu uiteindelijk het beste is
taffy schreef:Persoonlijk zou ik er zeker werk van maken een stal te zoeken met een uitloop als dat straks voor het paard weer mag.
Mijn paard werd na 3 dagen al knettergek van boxrust,logisch ook dat is hij niet gewend.
De hele dag op stal lijkt me al eindeloos voor een paard laat staan volledige boxrust.
Heel veel sterkte!! hoop dat ze weer snel de oude is.
Lotus83 schreef:bigone schreef:Maar wat is er dan verder gedaan behalve stalrust, gips, een spalk ? Lijkt me dat een paard wat op rust moet ook niet altijd rustig blijft in de box, één keer achteruit slaan en het is mis in jouw geval, sterkte ermee, dit is wel wat anders dan een kneuzing.
Bij een ander paard is dit misschien wel het geval.....
Bij die van mij is dat niet nodig, die past zich aan aan haar situatie
Ze staat al 2,5 week in haar box...... en toen wisten we nog van niks