paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:31

*\o/* Weer een week voorbij voor Eelkje :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:38

Ja *\o/*

Afspraak is gemaakt 23 juli om 11 uur

Gisteren heeft ze gerolt in het paddock :=
Ze vond het heeeeeeeerlijk. Niet goed voor haar voet. Maar geestelijk moet ze ook op orde zijn vind ik. Toen heb ik haar lekker afgespoten en lekke in de berm laten grazen :D

Nog steeds geen hooinet voor mij slowfeeder. Stomme agradi :( heb een dreigmail gestuurd.

ValerieV

Re: paard telkens beetje kreupel *update: scheurtje in bot*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:43

laat je me dan effe weten hoe het ging? ben dan net op vakantie .. <<)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:44

Inmiddels al wat van de Agradi gehoord?
Was vrijdag vet druk, moest me klaar maken voor de wedstrijd voor zaterdag, wassen, vlechten, kar en tuig oppoetsen. 's avonds verkennen, dus geen tijd meer voor bokt en de afgelopen dagen weinig puf gehad om ff op de computer te kijken -O-
23 juli dat is vandaag over drie weken.....hopelijk weer helemaal als nieuw :D

Donderdag was het super warm, dus wel lekker ff een verkoelende douche voor haar. Rollen in de paddock.....misschien beter daar dan in haar stal......heeft ze meer ruimte om weer op te staan dan in haar box......geestelijke welzijn is super belangrijk, had waarschijnlijk ook wel even hetzelfde gedaan...... ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 10:24

even een update:

met Eelkje gaat het inmiddels erg goed...Ik had haar zaterdag in het paddock zodat ik wilgen kon plukken. Ik kom terug en wat zie ik haar doen....Bokken steigeren gek doen...dus ik haar snel eruit gehaald :P Agjah heeft ze in ieder geval klein beetje lol gehad.
Ik hang nu telkens wilgen in haar stal...daar is ze ongeveer 45 min mee zoet...

Afbeelding Afbeelding

Ik doe ook haar raampje af en toe open, kan ze even koekeloeren:
Afbeelding

Nog niets gehoord van Agradi...ik ben op zn zachts gezegd pissed off....Denk dat ik social media maar moet inschakelen }:)

Zaterdag begonnen met clicker training. zaterdag geprobeerd in stal te doen maar dat gaat gewoon niet. en zondag in het paddock na het mesten en dat ging super....ze beweegd dan wel wat maar opzich niet verkeerd.
Ze heeft al door dat als ze het zweepje aanraakt ze een click krijg dus wat lekkers :)

was echt super cute!

Edit: Krijg net een mailtje van agradi dat het net vandaag word verzonden, en wensen mij sterkte met mijn paard :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:32

Hé hé dat werd tijd van de Agradi *\o/*
Ziet er wel gezellig uit zeg met de wilgentakken in de stal :D
Ben benieuwd hoe snel dat gaat met je clicker trouwens.....wil misschien ook wel met zo'n clicker gaan trainen (waar heb je die trouwens gekocht)

<<) knutselze aan de voerton, ben benieuwd naar het resultaat :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:01

Wat fijn dat het goed met haar gaat !! Stalletje ziet er inderdaad erg gezellig uit met die wilgen zo.
Zijn ze dol op he ;)
Ga zo door !! Ben benieuwd naar je home-made slowfeeder :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 09:59

gisteren avond weer geclickerd, het is echt stoer :) ze raakt nu het puntje van de stok aan als ik hem tevoorschijn haal...denk niet dat ze het snapt met het commando " touch" maar begin is er :D

hopelijk komt het net vandaag binnen :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:03

Zorg anders even dat je wilgenstammetjes vind. Als je een flinke stam hebt kun je die met tiewraps aan je tralies bevestigen, of leg gewoon een flinke op de grond, die knabbelen ze helemaal af... en daar zijn ze uuuuuren mee bezig...

Kun je het luik niet continue open laten?

Sterkte!

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:06

Hier ook ervaring met een paard die een scheurtje heeft gehad in bot. Is al een hele tijd geleden

Het paard was ook elke keer na training kreupel. (elke keer op rust zetten, afspoelen enzovoort)
Foto`s zijn nooit gemaakt (was destijds niet mijn paard). Toen heeft het paard een aantal maanden achter elkaar stilgestaan (wel op de wei, geen training)

Weer opgepakt na een paar maanden en nooit weer problemen mee gehad. Vorig jaar heb ik zelf fotos laten maken voor iets anders, toen zag de DA een scheur die weer dichtgegroeit was. Dus waarschijnlijk is het paard daar elke keer kreupel van geweest.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:12

Succes met de revalidatie, weet er alles van. Zou wel echt proberen om haar geen gekke dingen te laten doen in de paddock, voor je het weet ben je terug bij af!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 10:19

Ninx schreef:
Zorg anders even dat je wilgenstammetjes vind. Als je een flinke stam hebt kun je die met tiewraps aan je tralies bevestigen, of leg gewoon een flinke op de grond, die knabbelen ze helemaal af... en daar zijn ze uuuuuren mee bezig...

Kun je het luik niet continue open laten?

Sterkte!

Als ik dat doe gaat ze erg veel draaien...ze eet aan de andere kant van de stal...dus dan is het: * hapje eten pakken ...o wacht even kijken...hapje eten...o ik hoor weer wat kijken....* nee dat is geen goed idee :P
Ik ben wel benieuwd waar ik wilgen stammetjes kan halen..de wilgen bij ons in de buurt zijn echt monsterlijk groot :P daar zaag je niet even stuk af :=

Gulpje schreef:
Succes met de revalidatie, weet er alles van. Zou wel echt proberen om haar geen gekke dingen te laten doen in de paddock, voor je het weet ben je terug bij af!

Nee dit ga ik ook tegen.... tis maar 1 keer gebeurd dat ze ging rennen en gek doen....ook meteen er uit uit gehaald...want dat is echt niet de bedoeling...
en het rollen...tja in de stal ligt ze ook om te slapen en is het qua opstaan zachter ivm zachte bodem dus denk niet dat dat erg kwaad kan..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:44

Een kennis van mij heeft voor haar paard destijds kleine graspaddocks geprikt.
Zo klein dat ze niet kunnen rennen of gek kunnen doen, en doordat er gras stond kon ze de hele dag grazen en was ze dus rustiger dan wanneer ze in een stal zou staan.... bovendien veel fijner natuurlijk.
Dus echt een paar vierkante meter per dag afzetten met paaltjes en daar even stroom op zetten... kunnen ze niet rennen en gek doen, maar wel buiten staan en eten.... ook lekkerder voor het koppie.

DA roept eigenlijk altijd vrijwel direct: opstallen! Maar of je ze nu op 3x3 op gras zet, of op stal?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 10:50

als ik dat doe gaat ze de hele dag staan hinneken en draaien, dan wilt ze zo graag naar de groep toe.

Ze is nu erg rustig ze heeft zich erbij neergelegd :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:42

Als ze rustig is, inderdaad gewoon op stal houden hoor! Het is vervelend, maar wat zijn nou 5 weken op een paardenleven..? Mijn ervaring is ook dat paarden er sneller in berusten wanneer je ze dan maar gewoon helemaal op stal houdt. Met een afgezet stukje loop je toch meer risico met door de draad gaan/er overheen springen/gladheid bij regen. Zou het om een peesblessure gaan ofzo dan vind ik het nog anders, dan is er ook nog wel wat voor te zeggen om je paard op het land te zetten voor het herstel. Meestal ben je dan ook flink wat langer zoet dan 5 weken. Dit is een scheur in het bot, dat geneest echt op geen enkele andere manier dan met rust.
Mijn pony heeft toendertijd 6 weken volledig op stal gestaan, ik haalde haar er zelfs niet uit om uit te mesten (wel uitmesten uiteraard, maar met paard in de stal). Ik heb toen ook aan mijn veearts (echt geen zwartwit denker als het om boxrust gaat) voorgelegd om haar op een afgezet stukje te zetten, maar ze vond die 50 meter die ik zou moeten stappen door de bak om bij het land te komen op een afgezet stukje al te veel. Volgens haar was het heel simpel, of me aan die absolute boxrust houden, of ze zou niet herstellen en zelfs risico lopen op een volledige breuk (in mijn geval, pijpbeen, is het dan ook gewoon direct afgelopen).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 14:03

Ja het is wel beter mij er ook aan te houden...
Ik zet haar nu in het paddock als ik ga uitmesten dat is 10 meter. dan loopt ze hier zelf maximaal 10 meter en dan weer terug de stal in.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:20

Ik zou het risico niet nemen om haar uberhaupt nu buiten te zetten meis. Zoals Ireen al zegt; het gaat om een botscheur. En hoe zielig ook je krijgt haar alleen beter als ze absolute rust heeft, het wordt dus echt even doorbijten. Als jij gaat uitmesten en ze staat in de paddock kan ze ook stiekem een sprintje trekken en dat is ook logisch, ze is natuurlijk fris. Maar dan stel je het herstel ook alleen maar uit.

Mijn paard heeft 6 maanden boxrust gehad maar die stapten we 3x per dag, in totaal 45 tot 60 minuten. Is nog steeds rot voor het beessie maar er was gewoon even niets aan te doen. Ben blij dat ik het geduld heb op weten te brengen om het hem vol te laten houden. Verder nog een goede tip: bij twijfel ALTIJD je veearts bellen, daar is hij/zij voor!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:54

ze mocht er wel uit voor mesten zei de dierenarts. en om haar af te spuiten.

ik weet niet wat erger is...eventje paddock beetje hangen en paar stapjes heen en weer lopen...of scrapen omdat je baas de stal aan het mesten is...
Ik wissel het wel af...als ik haar in paddock zet spuit ik haar niet af en als ik af spuit zet ik haar niet in paddock (ok 1x gedaan :P )

agjah...

we zullen het zien over 21 dagen wat de foto's ons brengt.
Hopelijk mag ze daarna lekker maand de wei op...kan ze lekker bijkomen :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:47

Hoe gaat het met je knutselproject? Ben zo benieuwd!
Misschien is het ook wel wat voor mij. Pown krijgt nat hooi ivm stofallergie, maar heel het vlas gaat onder die plek liggen rotten.....zo heeft hij ook wat te doen en blijft het vlas ook schoon en droog! Tegenwoordig vliegt het hooi door heel zijn stal :(

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 11:52

ik heb het net binnen en ga vanavond aan de knutsel....ik hou je op de hoogte :) :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:56

En En En...... ? Is het wat geworden of ben ik nu te ongeduldig ;)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:23

Zit ook op het puntje van me stoel :=

Jes_Vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:24

Spannend inderdaad: ben benieuwd hoe het nu gaat!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:05

Nou het is een soort lelijk afgewerkt ding geworden :P ben er gisteren 2 uur mee bezig geweest en hij is nog niet af. kan er pas zaterdag weer aan werken :( echt poep....

Met VD gaat het echt leuk...ze trekt haar lip omhoog op commando echtheel grappig :D

Ben er gisteren achter gekomen dat de wilgen in de straat van mijn vriend echt mega takken bevat }:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:07

Jammer dat het poep gaat met je voerton :(

Super leuk dat het VD goed gaat, waar heb je zo'n clicker gehaald?

Genoeg wilgentakken dus voor de aankomende weken, stuur vriendjelief de ladder op :=