capopjekop schreef:Goed nieuws Vesceron. Wat valt er bij jou onder het rijden oppakken? als je buiten gaat rijden veel rechtuit en je bent niet al te zwaar dan lijkt het me geen probleem of je er nu op zit of erlangs loopt. Over 2 maanden ben je toch al aardig op weg lijkt me dat je er best op kan stappen. Maar volg je gevoel, dat heb je niet voor niks vind ik altijd. Met longeren heb ik zelf lang gewacht, maar ik ben tijdens het opbouwen ook met lange lijnen aan het werk gegaan, om het een beetje uitdagend te houden. Van alleen wandelen werd ze een beetje gek en ik vond het zelf ook erg geestdodend, dus die afwisseling vond ik zelf ook fijn.
Onder oppakken bedoel ik de training zoals we bezig waren, lessen en trainen met uiteindelijk het oog op wedstrijden. Die wil ik na de winter pas opbouwen. Voor die tijd zal ik er inderdaad best wel op stappen maar dat versta ik dus niet onder oppakken Daarbij moet ik even kijken hoe ze zich houdt, het kan een pittig ding zijn onder het zadel, terwijl ze aan de hand bijna altijd braaf blijft dus er zit in die zin wel verschil in. De tijd zal het leren. Al met al ben ik aardig blij met de uitslag. Mijn gevoel zegt dat ik niet te enthousiast moet worden en met het uitzicht op bevroren bak en ijskoude avonden, is het geen ramp om bij het dooien pas echt te gaan opbouwen.
flavlip schreef:@ Vesceron Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Het is geen verkeerd idee haar de tijd te geven voor haar herstel, beweging zou ik zeker wel opbouwen, maar de stap om erop te gaan is een grote! En inderdaad beter iets meer tijd geven, dan te snel weer beginnnen.
Beweging zal ik zeker op gaan bouwen, ook een stukje bezigheidstherapie voor ons beide
Maar of ik er op stap bekijk ik liever per moment, op gevoel weer dus. Daarbij moet het ook kunnen, als er een pak sneeuw of laag ijs ligt kan ik toch weinig, vandaar dat ik in m'n hoofd houdt om de winter over te slaan en rond maart weer het trainen op te bouwen, wellicht heb ik er dan al een paar keer op gestapt maar dat zien we dan wel
Ik voel ook overigens bijna dagelijks de hoeven, de laatste 2 weken voelen ze goed koel maar blijf het in de gaten houden.