Pure honing tegen rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:44

Als een straal gezond is, moet je er helemaal niets op doen of smeren :D .
Teer is echt not done, toen ik echt heel jong was, smeerde je teer 1 keer per week (waarvoor echt geen idee, advies van de een of ander). Maar dat is echt wel 30 jaar geleden :o

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:53

Handig die honing!
ik vraag me alleen af hoe mensen dat hier doen die hun paard 24/7 buiten hebben lopen?
(niet alleen op weide maar ook op paddock/bak) Hoe houden jullie die honing in de hoef?
gewoon goed erin doen, erin laten trekken...? maar bij mij loopt het er dan gelijk weer uit, en als je de hoef neer zet komt het er toch ook weer uit? en al helemaal als je hem dan in de weide/paddock zet, hoe blijft die honing er in?

Bluppie

Re: Pure honing tegen rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:47

Als je niet te dunne honing neemt vals dat heel erg mee. Ik gebruik het nu zolang dit topic open is en het werkt goed. Ik heb alleen het idee dat het niet helemaal weg gaat. (Ze heeft het inmiddels als een 1.5 jaar) Zelfs in de zomer is het bijna weg maar blijft toch een heel klein beetje achter.

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:18

Maar die chloorhexidine, is dat niet schadelijk voor de paardenhoef?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:24

sharontjee1 schreef:
Maar die chloorhexidine, is dat niet schadelijk voor de paardenhoef?

Je kunt het altijd eerst uitproberen op je eigen nagels....

Isabella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:39

Honing werk vaak goed, die Cloorhexidine zou ik een beetje verdunnen.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:02

Ik weet dat dit al een oud topic is maar ik wil er toch even op reageren.

Ik ben al 4,5 jaar aan het vechten tegen rotstraal bij mijn paard. Heb bijna alle middeltjes die ervoor verkrijgbaar zijn al geprobeerd. Van de veearts tot aan tandpasta. Niks heeft geholpen. Zelfs zo erg dat ik 2 weken geleden echt radeloos ben geworden zo erg als dat het werd terwijl we behandelde met de chemische middeltjes, en de gaten toch in zijn straal vielen. En goed diep ook. Je kon zo op een wit vlezig nat deel kijken van de straal. Echt heel erg naar om te zien. Alleen de randen van de straal stonden nog overeind. En die werden ook steeds dunner. Ik ben begonnen met koudgeslagen honing en daar extra propolis tinctuur aan toegevoegd en al na ander halve week is de rotstraal bijna weg! Echt ongelofelijk! Zijn stralen zijn gisteren weer uitgesneden en ze zijn gewoon weer helemaal strak! Was wel maar een heel dun laagje goeie straal wat er op zat dus nog vreselijk kwetsbaar maar wel gezond! Ook voelde het precies goed aan, niet te hard niet te zacht.

Ik zal binnen kort wat foto's plaatsen van ander halve week terug en nu.

Echt als je vecht tegen hardnekkige rotstraal probeer honing. Ik zal nooit meer een bij doodslaan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 10:01

Ik ben blij met je spectaculaire resultaat.

iklieftponys schreef:
Handig die honing!
ik vraag me alleen af hoe mensen dat hier doen die hun paard 24/7 buiten hebben lopen?
(niet alleen op weide maar ook op paddock/bak) Hoe houden jullie die honing in de hoef?
gewoon goed erin doen, erin laten trekken...? maar bij mij loopt het er dan gelijk weer uit, en als je de hoef neer zet komt het er toch ook weer uit? en al helemaal als je hem dan in de weide/paddock zet, hoe blijft die honing er in?

Beetje pluksel of watten gebruiken en dat met de honing in de straalgroeves drukken.
De honing loopt er niet totaal uit bij hoef neerzetten, want honing is stroperig en kleeft. Wat er uit kan lopen is het overbodige, er blijft altijd een beetje achter al is het een heel, heel dun laagje en dat is op celniveau echt voldoende.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:10

Afbeelding

Afbeelding

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:11

(8-11-2013)
Ander halve week geleden. De gaten vielen in zijn straal waardoor je keek op een heel vlezig uitziende witte natte stinkende straal op de diepste plekken. Op de foto is dat niet te zien. Met de hoevenkrabber er langs "aaien" zorgde er al voor dat er steeds een laagje straal los kwam.

(19-11-2013)
Ander halve week later na het bekappen en iedere dag behandelen met de honing kwam er gister een mooie strakke straal onder vandaan met slechts wat licht aangetaste plekjes. Niks geen smurrie, geen extreem zachte delen of stinkende bende meer. Je ziet wel duidelijk dat er echt maar een dun gezond laagje straal zit op de plekken waar de grote gaten zaten maar genezing is zeer duidelijk zichtbaar.

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:04

Oh wat slim! Had nog niet eerder van honing gehoord. Kan ik eventueel ook eens proberen. Voor mijn Friesje hadden we ook al veel geprobeerd, blauwspray, tandpasta, droogzetters, maar mijn moeder had een tijd terug iets gelezen over waterstofperoxide. Nou, dat helpt super! We zuigen dat op met het spuitje van een oude droogzetter en dan kan je het mooi in de straal spuiten. Je ziet de viezigheid er zo uit bruisen. Na een aantal keer herhalen, merk je zoveel verschil! We houden het nu bij en hij heeft er bijna nooit meer last van.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:19

Het topic staat alweer even stil, maar ik kom even mee praten! Ik verzorg een pony van nu 23, ze is nog hartstikke fit en pittig, maar rotstraal is en blijft een probleem. Aangezien ze ook een beetje kleinzerig is, loopt ze er vaak ook een beetje kreupel door. Ze moet dan in het begin een beetje warmlopen en loopt echt op eieren, maar zodra ze wat beweging heeft gehad en het bloed weer goed door de hoef heen stroomt, loopt ze wel weer beter. Maar het blijft een kopzorg :( We hebben van alles geprobeerd, teren, Hooflex Frog & Sole Care, CTC spray. We hebben nog geen wondermiddel gevonden...

Na het lezen over alle positieve reacties over honing zijn we nu sinds vrijdag begonnen met het insmeren van de straal met honing en een watje inbrengen met honing. Ben benieuwd...!

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:31

succes! Het is echt een wonder middel hoor. Fotos plaatsen is natuurlijk altijd goed ;)

Bij mijn paard werkt het ook zeer goed. Echter na dit topic ben ik van stal gewisseld en sinds ik op mijn nieuwe stal sta (al weer 3 jaar ) is bij mijn paard het probleem nagenoeg vanzelf over gegaan.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:24

Honing echt een topmiddel. Bij mijn paard ook gebruikt. Super!!!

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 02:49

Sorry even weer dit oude topic omhoog gehaald.
Hoe is het nu met de mensen die de honing zijn gaan proberen?
Hebben jullie de reslutaten bereikt die jullie voor ogen hadden?

Ohja ik heb nog een tip voor huidschimmel.
Citroenen uitpersen en met een spons erop smeren. Dag laten zitten en afspoelen. Daarna nog een keer doen. Binnen no time van huidschimmel af :)

Maar goed.... Het ging over honing en rotstraal. Ik ben zo benieuwd hoe jullie ervaringen nu zijn?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:31

Hmm interessant, mijn paard is ook gevoelig aan rostraal, en ik lig vaak ook dingetjes te smeren, honing heb ik nog niet geprobeerd!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:48

The_Cat schreef:
Hmm interessant, mijn paard is ook gevoelig aan rostraal, en ik lig vaak ook dingetjes te smeren, honing heb ik nog niet geprobeerd!

Zeker gaan doen!
In 2008 kocht ik n paard met rotstraal aan 2 benen en straal kanker aan 2 benen
Vanalles geprobeerd van zalfjes tot injecties oa prednison
Ben vanaf eind 2009 gaan smeren met lokale! Honing
Waarom lokaal? Dat bevat alle antistoffen uit de omgeving dus echt de imker zoeken die het dichtst bij je woont!

Ik ben begonnen met 2x per dag en de kanker hoeven 3x per dag na n maand 1x per dag op de rotstraal en de kanker hoeven 2x
Na ongeveer n half jaar was het om de dag en nu smeer ik nog altijd overigens bij alle paarden z'n 3x pw met honing

En menig smid is verbaast over de kwaliteit van de hoeven :j
Kraak harde hoeven de witte hoeven van boven omschreven paard zijn echt zo veranderd en gewoon echt prachtig sterke hoeven geworden
Niemand gelooft dat hij ooit straal kanker had en ze er nu zo goed uit zien
Mijn paarden lopen gewoon op de wei overdag ook in de modder
Altijd geweest en van 2008 tot 2010/2011 24/7 buiten in de zomer
Honing bleef altijd goed zitten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:13

Hmm, ik zal eens googlen waar ik dat bij mij in de buurt kan vinden dan! Het zal in ieder geval ook aangenamer ruiken als egyptsiche zal haha !