Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AaronYve schreef:Kcal: 37
Vitamine C: 5 mg
Natrium: 2 mg
Kalium: 185 mg
Calcium: 29 mg
Fosfor: 33 mg
Zink 0,29 mg
Dit zit in een rode ui van 100 gram. Had hij het hier over?
Aimee schreef:
Meestal is dat niet zo effectief, om een dergelijke smid mee te nemen naar een hoofcare smid.
Het is ook niet zo dat hij hun werk kan nabootsen na één keertje mee kijken in de keuken.
Branca schreef:Ik vind het smalle hoeven.... daarmee smalle ijzers enz.. er komt te veel druk op de hoeven.
Een smid doet zijn best.. maar niet iedere smid is capabel voor bepaalde dingen. Als ze dat maar inzien of herkennen, dan is het niet erg. De ene heeft een bepaald niveau en de andere overstijgt deze, niets ergs aan.
Ik heb een smid gehad, die dacht eea te kunnen repareren aan scheuren. Die sloeg er een lip tegenaan enz enz... Maar de hoeven werden maar kein gehouden en loste niets op. Toen ik in een goede kliniek kwam, werd me verteld dat deze smid totaal niet capabel was! Geen idee wat ie deed en eens terug moest naar de basis omdat ie eea verergerde.
Dat je smid mee zou willen gaan, wil zeggen dat ie open staat voor leren, nieuwe dingen en aanvaardt. Dat is goed.. Als je hem wilt behouden en hij kan je helpen dan.. proberen?
quartel schreef:Hoofcare beslaat niet op locatie helaas, dus moet ik veel regelen om er te komen omdat ik zelf geen vervoer heb.
Needje schreef:Ik denk dat bij veel paarden de slechte voeten ook komen door dingen die elders in het lichaam niet goed gaan.
Aimee schreef:Needje schreef:Ik denk dat bij veel paarden de slechte voeten ook komen door dingen die elders in het lichaam niet goed gaan.
Het is precies andersom.
Heel veel paarden hebben lichamelijke problemen omdat ze slecht op de voeten staan.
Jouw paard is daar een mooi voorbeeld van.
Vervolgens heeft het z'n wisselwerking. Het paard kan de voeten niet op de juiste manier neerzetten, waardoor er lichamelijke problemen ontstaan, waardoor er verkeerde druk op de voeten uitgeoefend wordt, waardoor de voeten zich aan die druk aan gaan passen, waardoor het allemaal nog erger wordt. Een goede smid gaat daarmee aan de slag, wat z'n weerslag heeft op de kwaliteit van de voeten én op de kwaliteit van het paardenlijf.