Ze was wel blij dat ze bij de andere het land op mocht. Ze wordt met rust gelaten op het land dus is verantwoord en mag ook. Als ze niet wil lopen doet ze t ook niet, maar ze was zo blij dat ze na een paar weken(door te nat land) het land weer in mocht en bij de kudde mocht dat er zelfs een zwaar kreupele draf van af kon. Maar de pijn zie je hier in haar ogen
Ja hopelijk houdt ze hem om tot morgenochtend, ik kan niet erheen dan heb dagdienst maar anous gaat. Ze heeft er gelukkig ook nog een mooi blauw verband omheen zitten dus als het los raakt zit er nog wel bescherming om. Verband en hoefzak mogen er vrijdag af. Moet nu 3x daags gevuld worden met water die zak zodat het doordringt in de hoef en 1x daags metacam, meer mag ze niet ivm het er door heen lopen dan wat onwijs slecht is.
Net weer water in de hoefzak gedaan zodat verband nat blijft. Morgen mogen we het verband eraf halen ben benieuwd hoe het eruit zit. Smid zei dat het gat vanbinnen gewoon nog even groot is maar dat het op het gezicht al een heel stuk dicht moet zijn. Metacam gegeven en ze hebben lekker broodjes en lucerne op. Nu weer op de wei. Peeps nu overigens wel weer kreupel in stap , doordat ze er op heeft gelopen denk ik. zoiezo krijgt ze 2 maanden rust. Ook als ze na een maand alweer goed loopt, dan kan een maandje extra rust voor der hoefje ook geen kwaad. Morgen stukje met kyr wandelen.
Paard is nog steeds erg kreupel, ze loopt wel maar nog steeds totaal niet goed en we zijn nu al bijna 2 weken verder zou toch wel wat beter moeten zijn lijkt mij? Ze is achter op ijzers gezet met een dikke leren rand. Een lerenzool kon niet aangezien het gat in haar hoef nog helemaal open is, hier zitten veel watten met jodium in. Maar ze blijft zo kreupel en schoonmaken van haar hoef, is een gevaar voor eigen leven. Ze schopt al als je alleen haar hoef wilt pakken laat staan schoonmaken en de watten vervange wat vandaag dus moet gebeuren.... Ze heeft 3 dagen pijnstilling gehad na het kliniek bezoek en afgelopen vrijdag/zaterdag/zondag ook weer maar nu moet ze daar dus echt helemaal af. Maar hoe gaan we het schoonmaken zonder geschopt te worden? Een praam heeft ze al vaak opgemoeten bij DA en Smid en krijgt ze een hele beurze neus van en 3 dagen kopschuw dus dat willen we niet... Ze staat nu heel de dag op stal en als wij er zijn gooien we haar een uurtje / anderhalf uur los, rennen doet ze niet enkelt wat stappen in de bak en stil staan en we stappen aan de hand met haar.
Dat durf ik denk ik niet hoor, zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen dan. We hebben ook zelf geen praam tot ons beschikking zouden er dan een moeten maken
Geen praam op het oor zetten hoor. Als je spieren beschadigd heb je een haf met een hangoortje.
Trek het oor maar strak opzij naar beneden. Ook dan wordt endorfine aangemaakt. Ook een vuist maken met de huid van de borst ertussen werkt vaak ook prima (in je ene hand het oor en in de andere de huid van de borst). Ze zal het behandelen van de hoef echt niet leuk vinden, maar met toestaan van dit gedrag bereik je niets. Ze wordt alleen ondeugender en dat levert gevaar voor jullie op.
Mijn voorkeur gaat er altijd naar uit om te behandelen terwijl ze op bijv. de wasplaats staan met wat lekkers (wortels, luzerne, muesli) in de voerbak. Door het kauwen en de afleiding van wat lekkers, is vaak het scherpe rand in gedrag verdwenen. Als dat niet helpt, moet je toch echt optreden.
Oh, ik schilder je niet af als boeman, hoor Stef. Alleen aan het oor zou 'k niet me de praam doen. Zo'n hangoortje is leuk bij een konijn, maar een paard? Ik heb niks tegen een praam, ziet er mss niet zo heel vriendelijk uit, maar is dat eigenlijk wel. Iig veel vriendelijker dan mopperende bange baasjes. Veiligheid van jezelf gaat altijd boven alles. Wat moet dat moet. Een verdoving elke dag is ook niet zo gezond.
Ze heeft nog geen een keer een verdoving gehad in deze twee weken hoor.... Dus ik weet niet hoe daar bij gekomen wordt? Alleen pijnstilling heeft ze gehad.
Haha echt he. Peeps is alleen op de kliniek en bij een dierenarts bezoek verdoofd om te onderzoeken wat het was en te kunnen behandelen. Maar biij mij verder echt niet hoor. We doen ons best om het schoon te krijgen en we doen alles voor der maar lukt het niet tjaah dna lukt het niet. Maar het had al een stuk verbeterd moeten zijn en morgen kotm dus waaarschijnlijk de dierenarts weer. Vandaag bloeden het weer terwijl het niet op de grond komt door de ijzers die ze heeft.
wie weet een BLAINE ??? ( mijn paard doet dat nu ook , je ziet niets , maar het is geen blain maar een ontsteking ) hopelijk weet je snel wat het is zodat je het kan genezen !
Nou het valt onder een zweer wat ze heeft en is al uitgesneden tot haar kogel zo diep. Maseike: erg he we blijven dierenartsrekeningen krijgen voor peeps en kyra en de hond natuurlijk met ze pootje met hechtingen en beide honden entingen etc. Beetje jammer dat ze geen kortingen geven :p ben vaste klant haha