Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

morelia

Re: Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:35

Ik hoop ook dat je ze kan ruilen want zoals ik het zie op de foto past hij helaas niet goed. Ze hebben wel een stoere kleur!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:37

Heeft iemand ervaring met de Equine Fusion Jogging Shoe ? (www.hoefschoenenwinkel.nl)

ziet er echt meer dan prima uit, ik heb nu de cavallo's maar gebruik ze te weinig, dus ze 'lopen niet goed in'
deze schijn je niet te hoeven inlopen :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 13:48

Sorry, ik was heel de update vergeten. Had wel foto's gemaakt maar ivm drukte vergeten ze te plaatsen.
Maar door het bericht van Splinter moest ik er weer aan denken, want ... die Equine Fusion heb ik dus nu!
Ik heb wel de kleinere maat Renegades gepast voor Pien, maar ik bleef tegen dat afstellen aanhikken en vond ze eigenlijk niet mooi aansluiten. Toen kwam de verkoper met deze schoen en die leek me ideaal eigenlijk!

Ik ben dus erg blij dat ik ze nog kon ruilen en dat ik nu eindelijk schoentjes heb! En wat voor ;-).

Op de laatste foto kun je zien hoe ze sluiten. Je sluit achtereenvolgens:
1) het klittenband aan beide zijden
2) het bandje in de kootholte. dit moet best strak zitten, om te voorkomen dat het gaat schuiven
3) het bandje over de voorzijd, ook dit moet je goed strak sluiten.

Voorzijde
Afbeelding

Zijkant
Afbeelding

Achterzijde, hier zie je goed hoe het bandje om de kootholte sluit
Afbeelding

De voordelen vind ik:
1) ze zijn helemaal flexibel óók de zool (de Renegades zijn glad en keihard). Het paard heeft dus meer gevoel bij wat het doet.
2) ze lopen er zo op weg. Pien hoefde niet te wennen eigenlijk.
3) erg makkelijk aan te trekken, maar ik kan me voorstellen dat het met een ongedurig paard nog best lastig kan zijn, je moet namelijk de bandjes door de gaatjes friemelen.
4) je kunt ze heel goed aansluiten doordat je ze op 3 plaatsen vastmaakt.
5) ze kunnen in de wasmachine

Maar ook deze schoenen hebben weer nadelen:
1) als je door een diepe plas gaat lopen ze vol water, en dat loopt er zo te zien niet zo snel weer uit. Nou kan er nooit veel water in lopen als je de schoenen goed vastmaakt, maar er kan in diepe plassen ook zand in komen (maar ja, dat kan bij elke schoen). Ik heb wat door plassen gegaloppeerd (er waren er genoeg die dag), ik kon aan het paard niets merken maar natijds zat er dus wel wat zand in de schoen. Aandachtspuntje.
2) mógelijk schuurplekjes, kan ik nog niets over zeggen want ik heb ze pas 2x gebruikt. Tot nu toe geen last van gehad. Ik denk dat je ze gewoon goed strak moet aansluiten.
3) ze zien er wel rete-maf uit !

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:54

klinkt wel erg goed! Ben benieuwd hoe het gaat als je ze langer gebruikt qua schuurplekjes! bedankt voor de info!

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:48

En, hoe gaat t inmiddels met je hoefschoenen? Ik zit ook al tijden te twijfelen voor welk merk ik moet gaan, maar deze lijken mij ook wel wat.
Ben heel benieuwd of ze goed blijven zitten en hoe het gaat met de schuurplekken?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:42

Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet vaak gebruikt maar heb er een paar keer mee gereden en dat ging gewoon goed.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:05

Ik heb ze ook net ontdekt, heel toevallig :+ Ziet er geweldig uit....ik volg de up-dates.
Als ze meevallen koop ik ze ook, hoe zou het met de slijtage zijn van deze schoenen?
Merk je iets aan de zolen na deze 2 ritten?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 07:16

Nee, de zolen heb ik tot nu toe nog niets aan gemerkt.
Ik heb hetzelfde gevraagd (over de slijtage) en men zegt (maar ja, wie is "men" he) dat het erg meevalt en dat ze lang meegaan.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:43

Ik vind ze leuk staan op de foto's!
Mocht er ééntje uitvliegen, zie je ze makkelijk liggen :+ Wat natuurlijk de bedoeling niet is...de filmpjes op you tube zien er veelbelovend uit, vooral bij de renpaarden...alles blijft goed zitten _/-\o_

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:08

@HannahFrouk, is het misschien een goed idee om sokken te gebruiken (sommige merken verkopen die) om het schuren van zand tegen te gaan?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:39

Is er nog een update over de equine fusion schoenen? Ben benieuwd hoe ze bevallen wat betrefd schuurplekjes, draaien of uitfloepen tijdens het rijden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:02

Ik ben er alleen maar een tochtje op stap (naast mijn paard) mee gaan doen.
Dit is zeer goed meegevallen! Een wandeling zit er momenteel nog niet in (wegens omstandigheden)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 18:45

Ik heb nog geen update, want de laatste tijd kom ik helemaal niet aan rijden toe helaas (balen ....)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:52

Ik ben aan het kijken voor de Equine Fusion Jogging Shoe maar twijfel toch, vooral omdat mijn merrie nu met haar easyboots last van het koelwater (endurance) heeft wat in haar schoenen blijft zitten en het zand wat er toch in komt.
De cavallo's loopt ze zich in de kootholte op stuk dus zijn het ook niet.
En de easyboots slijten te snel.
Dus of de renagades of de Equine Fusion Jogging Shoe .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 07:38

kevje06 schreef:
Ik ben aan het kijken voor de Equine Fusion Jogging Shoe maar twijfel toch, vooral omdat mijn merrie nu met haar easyboots last van het koelwater (endurance) heeft wat in haar schoenen blijft zitten en het zand wat er toch in komt.
De cavallo's loopt ze zich in de kootholte op stuk dus zijn het ook niet.
En de easyboots slijten te snel.
Dus of de renagades of de Equine Fusion Jogging Shoe .

of de dallmer (combi) clogs

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:55

Die ken ik niet, ga ik eens naar googlen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 07:40

kevje06 schreef:
Die ken ik niet, ga ik eens naar googlen

ja ze komen van duitsland.je hebt de gewone dus dallmer clogs en je hebt de dallmer combi clogs.de combi zet je onder de schoen een kunstog beslag.ikwil deze schoenen graag voor mijn volbloed

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:21

Ik denk dat bij de equine fusion (die heb ik) er eigenlijk ook water inkomt en er niet meer goed uit gaat.

bontetinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:04

Gevraagd ervaringen met hoefschoenen bij het mennen. Een van mijn paarden strijkt achter erg als hij ijzers er onder heeft en springenschoenen zijn geen optie die slijten na een aantal keren te zijn gebruikt. Hoefsmid heeft ook al naar gekeken en kan alleen de ijzers iets anders er onder doen maar dat is het dan ook wel zo`n beetje omdat ze, verder slijten ze mooi recht af dus daar ligt het niet aan. Bij de andere slijten de tenen van de achterhand te snel en staat daarom op ijzers, alleen glijd hij regelmatig uit. dus wil ik hem ook dan alleen achter op de hoefschoen zetten. Er wordt regelmatig gemend zeg 2 à 3 keer in de week, zowel korte ritten drie kwartier als lange ritten van ongeveer 2 uurtjes met stap en draf. Wie kan mij helpen. En wat zijn de beste schoenen ?