Tendovaginitis(peesschede ontsteking)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Tendovaginitis(peesschede ontsteking)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:58

Heel erg moeilijk! :\

Nee tis de 2e keer nog maar, maar het is nu al zo erg, de arts schrok er gewoon van, en had er volgens mij ook al niet zo heel veel moed op. Tja waar het door veroorzaakt wordt, dat is z'n graasvoetje been, dus hij staat daar iets anders op dan op z'n andere benen. Misschien dat dat het is? Ik heb geen flauw idee :n

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:02

In wat voor mate was het vorige keer dan? Is hij toen lang kreupel geweest? Hoe lang heeft hij toen rust gehad?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:16

Vorig jaar hebben we eerst aangemodderd, omdat de dierenarts eerst dacht dat het een hoefzweer was, terwijl de hoefsmid niets kon vinden, daarna op rust gezet, is er een scan gemaakt. Toen zag ze wel wat oneffenheden dus op rust gezet, toen het goed ging weer op de wei, weer kreupel, weer scan laten maken, rust en daarna ingespoten. Nadat hij ingespoten was vorig jaar knapte hij binnen een maand helemaal op, en liep ook weer goed. Vorig jaar was hij dus kreupel, rad, kreupel rad, kreupel, ingespoten. Nu kreupel - ingespoten, maar de ontsteking was al veel groter dan vorig jaar.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:02

even een tijdje niet geweest hier...........

Hier gaat het echt super goed! Het been is weer dunner geworden, de plek is niet hard meer, ze loopt zuiver!
Het laserapparaat huur je per maand en dan de 1e 10 dagen pas je het 2x per dag toe

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:25

Wietsje misschien dat het ook minder goed is genezen door het beginstadium, kreupel -rad - etc?

Caballos wat super dat het zo goed gaat bij jou! Hopelijk gaat de magneetveldtherapie ook aanslaan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:33

Ben net weer naar DA geweest, ik krijg Tromba gel voor m. We hebben besloten om hem weer buiten te zetten, misschien dat het dan wat beter wordt aangezien het been dun is als we gewandeld en gekoeld hebben..

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:54

Ja het gaat echt super, gisteren weer omvang gemeten en weer een halve cm eraf! Dus nu 3,5 cm kwijt, het been is nu weer hetzelfde in omvang als het andere been! Ze loopt echt super!
Toen de mevrouw van www.magnacare.nl de laser kwam brengen had ze zelf ook nog gedacht aan de magneetveldtherapie, maar toch was lasertherapie bij dit probleem het beste!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:33

Daan_Ordeal hoe gaat het nu met de therapie?

Caballos mooie resultaten dus voor jou!

Bij mijn pony lijkt er opeens een flinke vooruitgang in te zitten, zou wel mogen ook want we zijn nu 2 maanden verder vanaf dat ik m kreupel uit de wei gehaald heb. Ben benieuwd of dit echt door gaat zetten naar de goede kant!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 14:36

Fijn wietsje, dat er vooruitgang is!
Ook fijn dat hij weer naar buiten mag.

Ik heb mijn paard niet op boxrust gezet, dan zou ze alleen staan en ook korte rondjes draaien, de circulatie wordt minder en daarbij vind ik dat ze buiten horen.
Wel is mijn paardje zo verstandig geweest om in het begin rust te houden.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:13

Ik vind het ook beter als ze buiten komen, maar ik heb een nogal drukke kudde. En om hem op een apart stukje te zetten, zag ik niet zitten want als ik hem daar dan op wilt zetten is hij voor dat hij er op staat al weg, hem kennende en uit ervaring :') Nu kan hij op t moment weer niet veel naar buiten omdat alles veel te nat is. De andere staan nu ook niet op de wei, omdat ze alles kapot lopen. De paddock is ook erg nat, dus dan zuigt dat teveel aan het been. Ik duim dus ook erg voor droog weer!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 13:51

Ja al die nattigheid is echt balen, van mij mag het nu droog blijven (minimaal tot de kerst haha)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:02

Ja, af en toe een buitje is wel s lekker, maar de afgelopen dagen was echt niet meer leuk zoveel regen :n

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:24

Ik ben nog druk bezig met de magneetveldtherapie. Geen idee of het wat doet maar dat weet je toch nooit helemaal zeker denk ik. De bult is nog niet minder geworden, ik betwijfel of die nog weg zal gaan...
Maar ik zag Ordeal zaterdag draven en dat zag er helemaal niet verkeerd uit! :) Nu was ze wel een beetje opgefokt dus liep ze misschien ook wel beter door de adrenaline... maar er zit volgens mij echt duidelijk nog wel verbtering in.

Het is hier ook echt een natte bende, balen! Ik hoop dat het nu toch nog een paar weken wat droger zal worden...

Wietsje is hoe is het nu met jouw pony?

caballos gaat het bij jou nog steeds goed?

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 15:38

Het gaat super hier! Het been is inmiddels de dikte zoals ie was! Ze loopt goed en is blij!
Ik denk dat ik binnenkort ga afbouwen met de lasertherapie en dan ga stoppen.
Totaal ben ik dan 3 maanden aan het laseren geweest en het is het dubbel en dwars waard (geweest)!

Ben benieuwd welke vorderingen je krijgt met de magneetveldtherapie, had bij ons ook een optie geweest al was de laertherapie in dit geval "werkzamer" dan de magneet volgens de mevrouw van magnacare.nl

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:57

Super dat het zo goed gaat! :) Laat je nu nog wel een scan maken? Ik ben erg benieuwd wat daar de uitslag en mening van de dierenarts over zal zijn.

Steeds als ik lees dat het met jouw paardje zo goed gaat vraag ik me af of ik niet beter ook een laser had kunnen huren, maar ze adviseerde mij juist de magneetveldtherapie..

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:28

Prima toch, geef het even de tijd!

Heb nog niet besloten of ik wel of niet een echo laat maken............
Wel heb ik met mijn eigen DA en met de DA van de Bosdreef in Belgie contact over haar en de lasertherapie!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 16:27

Ik ga nu om de dag laseren, tot nu toe nog steeds alles goed!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 20:43

Hoe gaat het met jullie paardjes?

Hier alles goed, toch echt een wonder in mijn ogen, de plek word nog steeds slanker en ze loopt super!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:48

Fijn dat het zo goed gaat!
Silly is pas weer naar de kliniek geweest voor een echo, was nog iets dik maar ringband was nu ong. 1.9 dik ipv de eerste 3.4 mm. Ze liep ook gewoon helemaal goed dus mag weer rustig opbouwen gelukkig.
hopen dat het goed blijft. :)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 18:56

Fijn bente dat het geslonken is!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:46

Met mijn paard gaat het naar omstandigheden ook wel goed. Ik heb gisteren even in de bak gekeken hoe ze op de volte draafde, dat viel me niet tegen. Ik vond haar nog niet helemaal goed maar zoals ze nu loopt moet je wel echt goed kijken om er wat aan te zien.

De bult zit er nog steeds en is niet minder dik maar wel minder hard, met name nadat ik de magneetveldtherapie heb toegepast.

Ik heb besloten haar pas aan het eind van dit jaar/begin 2012 te laten scannen omdat ik haar voor die tijd sowieso niet meer ga rijden. Ik wil dat de blessure ruim voldoende tijd krijgt om te genezen.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:32

Fijn dat het niet tegen valt! En ook fijn dat de bult minder hard is.

Hier nog steeds alles goed, de bult slinkt nog steeds. Met het laseren ben ik bijna afgebouwd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:06

Jij hebt steeds wel super goede berichten Caballos! Fijn hoor :)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 14:36

*\o/* Ja he! Ik ben er heilig van overtuigd dat ik dat niet had gehad zonder die laser!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 21:18

Ik ben nu begonnen met om de 2 dagen laseren, tot nu toe gaat t nog steeds goed!