Electra63 schreef:Maar toch fijn, dat je overal een oplossing voor hebt.
Waarom nou weer zo'n onvriendelijke reactie, dat snap ik dan weer niet..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lamar schreef:Kijk, dat is nou zo jammer...
Een aantal die de cursus niet hebben gedaan gaan dan wel dingen lopen roepen. Dat is hetzelfde als roepen dat je geen perzik lust terwijl je er nog nooit 1 hebt geproefd. Dat kan je het niet eerder weten dan nadat je dat wel hebt gedaan.
Als je er geen geld voor over hebt dan kun je misschien wel even goed en aandachtig en met openstaande visie dit lezen:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... en/hko.htm
Ik hoop alleen dat je niet teveel gehersenspoeld bent door je smid.
Jouw paard, jouw keuze... zolang jij blijft geloven dat je paard niet kan genezen zal dat ook nooit gebeuren.
Verder ga ik hier geen moeite meer insteken.... anti-Nb-ers zitten vaak teveel vastgeroest.
Maar als je je paard moet laten inslapen of als je paard problemen blijft houden dan moet je je toch eens afvragen waar je mee bezig bent.
Lieveranders schreef:Electra63 schreef:Maar toch fijn, dat je overal een oplossing voor hebt.
Waarom nou weer zo'n onvriendelijke reactie, dat snap ik dan weer niet..
) . Jammer dat dat voor jou niet geldt.

Focussed schreef:Ik hoop voor jou dat je niet te veel gehersenspoeld bent door Hoefnatuurlijk en co. Aangezien je alle ongefundeerde uitspraken van deze lijkt te geloven en anderen direct aanvalt als er ook maar iets van kritiek komt... Jammer dat sommige mensen zich zo vasthouden aan 1 tak en de oogkleppen ophouden in plaats van kijken naar wat er nog meer mogelijk is...
Er is niet 1 beste manier van beslaan of bekappen, dit moet je per paard bekijken...
Eerst maar eens gedegen en objectief onderzoek aub.. Don_Zhivago schreef:@ lamar, je moet lezen!!
Mijn paard HAD problemen maar door dit beslag gaat het nu perfect!!
Het straalbeen is aangetast, de kanaaltjes die erin zitten groeien niet meer dicht! Je kan het proces stoptl zetten of vertragen maar genezen zal het niet.

Don_Zhivago schreef:prutsmuts nog wat info van de hoefsmid die aangesloten is bij mijn kliniek. (hoofcare)
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... blemen.htm

)
Lamar schreef:Don_Zhivago schreef:prutsmuts nog wat info van de hoefsmid die aangesloten is bij mijn kliniek. (hoofcare)
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... blemen.htm
van die mannen kreeg mijn vaders zelfs de rillingen...
NeverGiveUp schreef:Hoihoi,
Als ik begin met natuurlijk bekappen, hoevaak moet dat dan? Juist vaker dan de 6-8 weken of minder vaak, of eerst heel vaak en dan steeds minder vaak?
het hangt ervan af hoe vaak je over de weg rijdt en hoeveel de hoeven dus op de natuurlijke manier slijten
ik kan toe met 1-2x per jaar de hoefsmid vragen, tussendoor de hoeven zelf bijvijlen, alleen de voorhoeven dan, die gaan steeds scheef
ik heb ooit een hoefbekapcursus gedaan overigens
- Wat moet ik er zelf aan doen? Tussendoor bijvijlen, en over asfalt lopen opbouwen?
allebei
Komt goed uit want ik moet vaak over asfalt, in de berm en in het grind loopt hij heel gevoelig, logisch want hij liep jaren op ijzers, ik wil alleen zelf geen ijzers. (Als dat het beste zou zijn zou ik het natuurlijk doen, maar ik geloof dat dat natuurlijk bekappen veel beter is.)
Kan iemand me hier wat over vertellen? (Ik las alles op hoefnatuurlijk)
het kan best even duren voordat hij minder gevoelig is, heeft hier wel 3 jaar geduurd denk ik
en het komt financieel best goed uit dat de hoefsmid (20 euro p pony) maar weinig hoeft te komen (heb er 3)
en als het nu ook nog eens goed gaat is het toch mooi zo?![]()
(en je leert de hoeven van je pony goed kennen)
Groetjes Jessie