aan de ene kant wil ik voor de zekerheid alvast die schoenen, maar aan de andere kant kost het bij elkaar 450 euro ongeveer, en dat is veel geld. Als ik het niet nodig zou hebben zou ik zeker balen. Ik probeer t een weekje uit zonder iets, zou dat wat zijn?
een weekje heb je niets aan. Je kan toch de berm in als je naar les gaat of is alles asfalt? Als dat zo is dan lekker stappen straks kan je de draf gaan opbouwen. In princiepe lopen ze bijna altijd op asfalt goed maar steentjes kunnen lang iriteren. Maar voor alleen steentjes doe ik geen schoenen aan dan ontwijk ik ze liever.
Mijn les is enkel asvalt. Dat is zon 3 km heen en dan ook weer terug. Kan ik best stappen als het moet.
Als ik mijn kleinere rondjes buiten wil rijden, moet ik ook een heel groot gedeelte over asvalt, denk in totaal 6 of 7 km. Richting het bos is redelijk te doen met bermen.
Maar ik kan hem ook inladen eens in de week/twee weken en dan lekker naar het strand, ipv over al dat asvalt. Dat houd ik de komende maanden wel vol
Wat vervelend, vooral omdat de gaatjes van de nagel er dan nog inzitten heb je meer kans op scheuren en brokkelen, maargoed ik wens je veel succes, en hopenlijk gaat alles goed! Hou ons even op de hoogte, ben wel benieuwd!!
ja ga ik doen, ik ben ook erg benieuwd! Ik ga volgende week naar les, desnoods stop ik een vijl in mn jas haha! In principe kan de schoenmaker gewoon snel komen en meteen leveren, alleen zijn dat zwarte schoenen en ik heb liever een kleurtje. Allees daar wacht ik dan wel weer drie of vier weken op..
Heb je ooit gezeur met die dingen? Het is een soort bordeaux of niet?
Nefertarie
Geplaatst: 23-09-10 19:32
Ja, er zitten wel een soort glinstertjes in, blitz heet ie ofzo, hier zie je dat wel
Ik heb 1 keer niet goed opgelet en toen zat 1 achterschoen gedraaid tijdens buitenrijden. Ik moet namelijk wel zorgen dat de hoeven goed kort gevijld blijven, anders is de pasvorm niet meer goed (lijkt me ook logisch)
Okey, deze kleur valt wel op aan je paard zijn hoeven of niet?
petrea
Geplaatst: 23-09-10 19:42
mijn paard had een poos geleden ook steeds een ijzer eraf steeds weer opnieuw eronder geen probleem zo0 moeilijk is dat niet toen ik haar weer eens aan de dubbele longe had en ze recht voor mij uitliep zag ik dat ze scheef liep toen ben ik haar een beetje gaan bevoelen en kwam ik erachter dat haar broekspier pijn deed de fysio gebeld en het is nooit weer gebeurd
Okey, dat is vervelend! Maar mijn mijn paard is niets aan de hand en hij wisselt zijn ijzers erafwerpen keurig af
petrea
Geplaatst: 23-09-10 19:51
andere smid ? nee niet doen je kan je smid vragen om de takken van de ijzers iets te verkorten en iets meer opzet te gebruiken meestal als er verder geen problemen zijn moet dat lukken en dan toch een keer een fysio oke zelf weten tipje
Laatst bijgewerkt door petrea op 23-09-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt