Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
winnietje3 schreef:Sonja schreef:Zelden zo'n grappig topic gezien als dit, zowel op gebied van hoeven (scheuren die genezen ipv uitgroeien) als op gebied van honing (gewonnen uit bloemen, bijen eten suikerwater en maken daar honing van, geen bloemenhoning hoor maar bijenhoning)
Prachtig voorbeeld over iets met een klok en een klepel.
Gelukkig zijn er ook nog een paar die er wel wat van begrijpen.
Zuivere honing heeft idd een medicinale (ontsmettende) werking, maar plakt geen hoeven aan elkaar en laat ook geen scheuren genezen.
Dus als ik jou goed begrijp heeft het hele honing idee geen enkele nut? Maar waarom raden hoefdsmeden het dan aan?
hotchocolat schreef:Als er echt WLD in de hoef zit moet de hoefsmid dit eruit snijden.
De honing kan voorkomen dat de schimmel (mocht er nog iets zijn achtergebleven) zich verder gaat uitbreiden.
De kan geen honing onder de wand smeren deze is dicht. Zolang deze mooi dicht is komt er geen zuurstof bij en groeid de schimmel verder.
Op pagina 2 staan foto's van de hoeven van mijn paard nadat de WLD eruit is gesneden. Die plekken moest ik van mijn smid behandelen met honing en tee-trea olie.

kensha schreef:Even snel vraagje tussendoor, wat voor honing en wat zijn de kosten ervan moet ik gebruiken. Kan ik die dan ook bij de supermarkt halen of apotheek?
Die van mij heb namelijk wel 2 schuren, maar schuurt momenteel niet veder door.
Hoe moet ik het dan erop brengen, ertussen smeren.
En dicht die dan weer of ahoud die alleen het schuren tegen?
Dat is even wat ik allemaal wil weten.