Cowgirl schreef:We zijn gewoon veel te softie voor onze paarden.
Bewust over het asfalt galoperen zal ik niet zomaar doen maar dit heeft eerder te maken met de veiligheid voor anderen dan dat ik bang ben dat de voet van mijn paard ineens in 2en splijt.
Vroeger, dan heb ik het over 15 jaar geleden , liep mijn paard op blote voeten. Dan reden we in de berm en dan had je wel eens van die verharde stukken ertussen van een erf ofzo. Nou denk maar niet dat ik om de 200 meter mijn paard in stap ging zetten. We galopeerden er gewoon over heen.
Paard is gister 19 geworden en heeft nog steeds prima voeten.
Die paddock op het filmpje ziet er goed uit. Toen ik 3 jaar geleden in spanje was heb ik een manege bezocht die een soortgelijke paddock had. Ik wou dat ik daar mijn paardjes neer kon zetten, Veel beter dan die stomme platte sompige weides die we in ned. hebben.
Inderdaad, Cowgirl, helemaal mee eens!
Die paarden van HC lopen op een paddock met stenen toch?
En dan zouden wij hier in de berm moeten lopen.. enige wat ik kan bedenken dat dat komt omdat de hoeven door de sompige weides week geworden zijn en het daarom niet meer aan zouden kunnen. Alsof je zelf te lang in bad hebt gelegen, dan worden je nagels zacht. Daarom elke dag trainen op de stenen/asfalt en liefst een flink stuk van de wei/paddock asfalteren/bestraten