Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:17

Dat is zeker geen fijne combi nee... Succes!

Poon ontplofte echt, die steigerde, bokte, en draaide ondertussen heel snel alle kanten op. Die was niet uit te zitten onder het zadel :n
De eerste keren aan de longe, sprong hij ook steeds over de lijn heen. Daar liep ik dus liever naast ;) Als ik er naast zat, sprong ie ook wel maar altijd van me af.

Wel super dat het je uiteindelijk lukt!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:19

Dit soort plaatjes waren meer regel dan uitzondering :D Niet zo best voor de revalidatie dus ook...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo kon ie ook springen := Daarna ging ie dus achter de lucht in of draaide ie 180 graden.

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:39

Tjoh, het is net alsof ik naar mijn paard zit te kijken joh!Die van mij doet dit dus idd als ik erop zit, maar ook als ik haar aan de hand stap, om gek van te worden!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:28

Oeh dat is minder zulke drukke paarden, ook wel logisch natuurlijk.
Jammer dat de muisjes etc niet meer helpen, nog even doorbijten dan maar!
Ik zit in zo'n gevallen ook liever erop, als ze steigeren worden ze namelijk wel heul groot als ik ernaast sta. :+
Wanneer ga je weer naar de kliniek Aukelizzy?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:38

Ik vind het doodeng als ze steigeren terwijl ze gesedeerd en nog niet op kracht zijn na een periode boxrust.
Maar ik kon het bokken en draaien van die van mij ook niet altijd uitzitten. Dus wilde het risico sowieso niet nemen :n

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:39

Lastig Aukelizzy!
Die van mij stapte ik op een heel rustig stukje, als het bij ons en bij de buren stil was op het terrein. Dan met hoofdstel, ketting en sedatie...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 21:10

Richtje schreef:
Ik vind het doodeng als ze steigeren terwijl ze gesedeerd en nog niet op kracht zijn na een periode boxrust.

En bovendien gevaarlijk ook nog, beesten hebben geen controle over hun eigen lijf, brr!
Prachtig paard was 't trouwens Richtje, leuk om eens foto's te zien. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:17

Ik begin stilletjes aan een beetje gek te worden ervan. :+ Ik heb er net opgezeten en ze ging weer echt compleet door het lint, gigantisch steigeren, keihard achteruit rennen, om gek van te worden. Ik heb inmiddels alles al geprobeerd: 's ochtends vroeg of juist savonds laat rijden, met sedatie, zonder sedatie, eerst grazen dan rijden, eerst aan de hand stappen en dan erop, niets helpt. Het is heel lastig want ze kiest gewoon een punt uit wat ze op haar manier "eng" vind en gaat dan compleet over de rooie. Gaat ze heel hard achteruit rennen en op het moment dat ik been geef gigantisch steigeren. Dus het is echt een combinatie van energie te veel, dominantie en gigantisch tegen het been zijn. Normaal geef ik dan gewoon een flinke schop of een paar flinke klappen met de zweep en dan is het ook meteen klaar, alleen als ik dat nu doe steigert ze zo hoog dat ze achterover klapt. Ik zal morgen is kijken of iemand kan filmen als ze zo doet, wie weet herkenen jullie er iets in.

@Gimli, Aankomende week moest ik Sander even bellen en dan gingen we even overleggen wanneer hij haar precies terug wilde zien. Dat lag een beetje aan hoe snel ze herstelde, maar ik denk dat hij haar wel snel wilt zien gezien haar gedrag. ( even uitsluiten of het geen pijn is, alhoewel ik zelf denk van niet.)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:18

Richtje schreef:

Vind ik ook! Die van mij is een paar weken geleden achterovergeklapt toen ik aan de hand aan het stappen was met haar. Ze is gewoon erg slap achter en dat gaat het zo snel verkeerd.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:19

Thanks Gimli :) Het was een geweldig dier :j

Klinkt heel bekend Auke.... Ik had exact hetzelfde probleem. Nadat Teun hem in Bodegraven gezien had, was het enige advies ook om hem langer boxrust te geven zodat ie eerst aan de longe mocht als ie weer wat moest gaan doen. Mocht hem van hem in het begin ook niet in mijn eentje longeren, vond ie hem ook te link voor.
Met sommige beesten gaat het gewoon niet anders helaas....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:34

Ik wil idd gaan overleggen of dat met die van mij ook kan, Richtje. Want het wordt idd gevaarlijk, en ik vind het allemaal erg leuk, maar wel tot op zekere hoogte. Het moet niet gevaarlijk voor mij en omstanders worden want dan houdt het gewoon op. Ik ga van de week maar even bellen voor overleg.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:39

Ja precies, die overweging heb ik toen ook gemaakt. Aan de hand stappen moest nog wel, was ook niet leuk :n Maar in Poon zijn geval beter dan opstappen.
Als ie valt, dan liever alleen dan met mij erop :o

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:23

Als je de beschikking hebt over een stapmolen + hij eraan gewend is + je de stapmolen zo kunt afstellen dat die NIET keert kun je dat ook nog proberen (mijn paard heeft genoeg respect voor de stapmolen om daar niet me in discussie te gaan)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:29

@ Nicolanca, mijn paard mag absoluut niet in de stapmolen, ze mag alleen maar rechtuit op het harde, dus dat is voor die van mij helaas geen oplossing. ;(

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:42

Aukelizzy schreef:
@amigootje; Hoe lang is het geleden dat je paard die blessure opliep en hoe gaat het nu met hem/haar? Mag je nu alles weer doen qua werk? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Het paard heeft vorige jaar april het opgelopen, ik mocht daarna alles weer doen na opbouw, maar ik ben een recratie ruiter. Dat scheelt denk ik wel,geen zwaar werk.
Hoe het nu gaat,hij is helaas ingeslapen dit jaar april..

En dat lag niet aan deze blessuren.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:48

amigootje schreef:
Aukelizzy schreef:
@amigootje; Hoe lang is het geleden dat je paard die blessure opliep en hoe gaat het nu met hem/haar? Mag je nu alles weer doen qua werk? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Het paard heeft vorige jaar april het opgelopen, ik mocht daarna alles weer doen na opbouw, maar ik ben een recratie ruiter. Dat scheelt denk ik wel,geen zwaar werk.
Hoe het nu gaat,hij is helaas ingeslapen dit jaar april..

En dat lag niet aan deze blessuren.

Ach jeetje, dat is een triest einde zeg... Heel veel sterkte! :(:)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:00

Pascha schreef:
Met een MRI scan kunnen ze de plek vinden in de hoef. Maar een MRI laten maken is erg prijzig!

Bij een goede gerenommeerde kliniek kunnen ze daarvan gewoon een scan maken hoor. Mijn paard heeft daar ook een blessure gehad, weet niet of het dezelfde plek was, maar en bandje in zijn hoef (vooraan in buurt kroonrand) verrekt. Het heeft bij mij heel erg lang geduurd en ben in totaal bijna 8 maanden bezig geweest. Ik had laten scannen door plaatstelijke DA, bleek achteraf ook nog eens verkeerde diagnose, uiteindelijk naar Bodegraven (Sander de Blaauw) gegaan en daar heb ik uiteindelijk de keer erop zijn voetjes laten inspuiten met coritcosteroiden, toen is hij gelukkig erg snel opgeknapt en vicieuze cirkel waar we inzaten kunnen doorbreken. Nooit meer last van gehad! Sindsdien ga ik wel altijd naar Bodegraven als ik ergens over twijfel, voor mij geen gewone DA meer voor dit soort dingen :n

Sterkte met je paardje en hoop dat hij snel hersteld, kijk alleen uit dat je niet snel begint want dan ben je namelijk weer terug bij af, daarom is het zo belangrijk om te scannen, zodat je weet hoe het er van binnen uit ziet en je niet te snel gaat belasten.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:03

Wat vreselijk knudde Aukelizzy -O- erg lastig zo'n druk/heet paard als je moet opbouwen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:04

Knap dier trouwens Richtje! Balen dat die ook zo heet is!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:12

AnneOmie schreef:
Sindsdien ga ik wel altijd naar Bodegraven als ik ergens over twijfel, voor mij geen gewone DA meer voor dit soort dingen :n

Eens :)
Dat is ook de eerste waar ik heen rijd met een (vage) kreupelheid.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:13

AnneOmie schreef:
Knap dier trouwens Richtje! Balen dat die ook zo heet is!

Thanks!

Was.... hij heeft het niet gered helaas. We hebben 3 weken geleden afscheid genomen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:26

Richtje schreef:
AnneOmie schreef:
Sindsdien ga ik wel altijd naar Bodegraven als ik ergens over twijfel, voor mij geen gewone DA meer voor dit soort dingen :n

Eens :)
Dat is ook de eerste waar ik heen rijd met een (vage) kreupelheid.

Hier hetzelfde! :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:31

Hoe gaat het inmiddels met de paarden hier?

Die van mij was/is bijna niet meer te hanteren en na overleg met Sander hebben we besloten dat ik haar eerst 5 minuten in de bak mag rijden zodat de ergste gekkigheid eraf is, daarna moet ik gewoon de straat op en verder gaan met opbouwen. 17 augustus moet ik terug voor controle.

Vanmorgen ben ik voor het eerst na maanden weer de bak in geweest.
Ik heb hier wat foto's, verwacht geen rijtechnische hoogstandjes want ze was zo gek als een deur en had héél veel spanning, maar ik ben wel super blij om te zien dat ze eindelijk haar rechtervoorbeen ook naar voren plaatst, dit deed ze namelijk nooit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is dus zo'n moment dat ze nogal heftig wordt, hierna gaat ze dan ook compleet uit haar plaat:
Afbeelding

angell99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:36

Leuk paard, heb het ook gehad, na 4 maanden boxrust langzaam weer opbouwen, liep toen goed, alleen moet ik heel erg opletten dat hij recht op zijn voeten blijf staan, goede smid wil ook wat zeggen en doet veel goeds.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:54

Goede smid kan idd wonderen verrichten! Ben dan ook erg blij met mijn smid. :)