Wie rijd er met renegade hoof boots?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nic001

Re: Wie rijd er met renegade hoof boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:12

rustig aan!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:13

Vraagje aan de Renegade gebruikers. Heb de hoeven van mijn paard opgemeten en kwam op de volgende maat:
Breedte: 135mm LV, 135mm RV
Lengte: 135mm LV, 130mm RV
De maattabel van Renegade geeft het volgende aan:
2W= 133mm breed, lengte max. 140mm
2WW= 140mm breed, lengte max. 140mm

Welke maat zou ik nu nodig hebben? De 2W is dan qua breedte eigenlijk te klein, maar hoe zit het met de lengte? Is het geen probleem dat de hoeven van mijn paard zoveel korter zijn??

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:47

Vankje schreef:
Vraagje aan de Renegade gebruikers. Heb de hoeven van mijn paard opgemeten en kwam op de volgende maat:
Breedte: 135mm LV, 135mm RV
Lengte: 135mm LV, 130mm RV
De maattabel van Renegade geeft het volgende aan:
2W= 133mm breed, lengte max. 140mm
2WW= 140mm breed, lengte max. 140mm

Welke maat zou ik nu nodig hebben? De 2W is dan qua breedte eigenlijk te klein, maar hoe zit het met de lengte? Is het geen probleem dat de hoeven van mijn paard zoveel korter zijn??

Vankje, ik zag op de USA site van Renegades een z.g. cut back optie staan.... weet niet of ze deze standaard in NL ook zo leveren.
Met die optie schijn je de schoenen nog eens 10 mm te kunnen reduceren qua lengte!
Dat zou voor jou dé oplossing zijn!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 19:49

Ik denk dat je 2WW moet hebben. Je kan ze verkort krijgen dat scheelt 10 mm. Een orgineel en een kortere. Het mooiste zou zijn als je ze zou kunnen passen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:17

@Countrygirl: Dat zou inderdaad dé oplossing zijn :j

@JJane: Zijn die verkorte ook te verkrijgen in NL? En wat moet ik dan met die hoef die alsnog 5cm te kort is, of kunnen ze 'm ook 5cm verkorten? Of is dat op een andere manier op te lossen?
Mooiste zou inderdaad zijn als ik ze kon passen. Heb wel contact met Spirithorses, dat is de dichtsbijzijnde dealer voor mij. Kan hen wel vragen of het mogelijk is om ze te passen :j

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:54

Vankje schreef:
@Countrygirl: Dat zou inderdaad dé oplossing zijn :j

@JJane: Zijn die verkorte ook te verkrijgen in NL? En wat moet ik dan met die hoef die alsnog 5cm te kort is, of kunnen ze 'm ook 5cm verkorten? Of is dat op een andere manier op te lossen?
Mooiste zou inderdaad zijn als ik ze kon passen. Heb wel contact met Spirithorses, dat is de dichtsbijzijnde dealer voor mij. Kan hen wel vragen of het mogelijk is om ze te passen :j

Vankje... je maakt een rekenfout. Het is 5 Millimeter..... geen 5 centimeter ;-))
De cut back optie schijnt 10mm, dus 1 centimeter te zijn.
Vraag het idd. aan Pien van Spirithorses... die zijn dealer en hebben er kijk op.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:58

Ohja duh :Y) Had zelf in cm gemeten, dus daar zat ik nog een beetje in.
Ik vraag het inderdaad wel even bij Spirithorses na, dan hoor ik wel wat ze voor me kunnen doen :j

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:14

Nog geen foto's! Ik hoop vanmiddag.

Ik heb helaas nog niets van Ha gehoord. Hoeveel mailtjes moet ik nog sturen... vervelend.....
Misschien is hij op vakantie.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:36

@Jeannine: Ik neem aan dat je met HA Hans Arendse bedoelt? Ik heb gisteren nog een mail van 'm gehad :o Had bij hem dezelfde vraag gesteld als hier in het topic mbt de maat van de schoen. Ik verbaasde me nog over de snelle reactie op een zondagochtend.
Wel erg vervelend dat jij geen reactie krijgt op al je vragen..

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:41

hmmm, dat is dan toch wel raar.
Ik voel me al zo bezwaard om hem te mailen en dan krijg ik ook niet eens een reaktie. Nu weet ik iig dat hij niet op vakantie is.

Ik dacht ook dat hij snel terug mailde. In het begin toen ik de schoen wou bestellen en bij de eerste keer dat hij draaide toen kreeg ik heel snel mail terug, maar nu dus niet.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:10

Ik heb net nog antwoord van 'm gekregen.. Maar ging inderdaad ook over het bestellen van de schoenen... Krijg er nu een beetje raar gevoel bij. Als je wil bestellen wordt er dus heel snel gereageerd en als je problemen/vragen hebt blijft de reactie uit...

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:13

Paar blz terug staat dat ik ook geen contact met hem heb kunnen krijgen na een probleem met draaien.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:13

Ja ik dacht al dat iemand zoiets schreef, dat was jij dus.
Hoe heb je het opgelost?

Ik heb net wel mail gehad en hij zegt dat hij nooit iemand in de negeer modus zet. Kijk, als hij het ook niet weet verder, dan moet hij dat zeggen. Dan weet ik het helaas ook niet en gaan ze mp op. *jammer*

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:21

Vervelend hoor Jeanine, hoop dat ie toch een oplossing weet.
Enne, op MP? Welke maat heb jij? Dan zou ik ze evt. wel van je willen overnemen. (ik heb overigens 2WW nodig)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:28

Ik heb maatje 2, weet niet of het WW is, waar kun je dit zien?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:29

Geen idee waar je dat ziet. Weet je de afmetingen van de hoef van je paard? Dan weet ik of ze passen bij mijn paard :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:43

Heb er nog even achteraan gestuurd wat de maat precies is.
Weet zo even niet waar je dat kunt zien. Zal vanmiddag even kijken.
Afmeting heb ik weggegooid, dus moet even opnieuw meten. Je hoort het vanmiddag. (geheugen als een zeef)

@ All, hij kan me dus verder niet echt helpen. Het enige wat hij nog kon bedenken was dat ik het kon opvullen met 2 componenten polyester, maar ik ga er niet zelf aan prutsen.
Hij wenste me succes , dus ik weet het verder ook niet. Helaas.

Misschien maar een ander merk proberen of even uitzoeken of hoefschoenen gewoon geen optie zijn bij een hoef die ietwat naar binnenstaat met de toon.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:02

Mijn paard landt ook op de toon.. en die staat ook iets naar binnen (of is het nu juist naar buiten..?). Mm, zou dat bij mij dan dezelfde problemen geven?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:03

MIjn paard landt niet op zijn toon , maar op zijn hiel. ;-) Hij rolt af over zijn toon.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:09

Hij 'wenst je succes'????? Wat een crap zeg!
Hij verkoopt die dingen voor ontzettend veel geld, met een garantie van weet ik veel hoe lang. Hij meet ze aan, want dat is de service. EN daarna laat ie je dus barsten.

In Amerika als je die schoenen koopt bij een smid die ze aanmeet, krijg je die vettec aanpassing erbij, zodat het echt goed past. Ze zijn iets goedkoper als je ze zelf besteld, maar dan heb je die service niet.
Hier reken je dus ook op die service, maar die komt nooit. Beetje TE makkelijk van meneer HA. En schofterig, eigenlijk.

Ik heb het al opgegeven. Heb Epics aangeschaft en die doen hun werk erg goed.

Er zijn in NL meer mensen die Renegades komen aanmeten. Ik zou HA vermijden voor wat die schoenen betreft, vanwege deze non-service. Over zijn andere werk en diensten heb ik nooit iets negatiefs gehoord of ervaren.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:16

Jeannine schreef:
MIjn paard landt niet op zijn toon , maar op zijn hiel. ;-) Hij rolt af over zijn toon.

Umhja, volgens bedoelde ik dat ook. Nu twijfel ik even over hoe het eruit ziet bij mijn paard :o?
Zal morgen ook wat foto's proberen te maken, dan kan ik het hier laten zien.

@Kukkie: Eigenlijk is het inderdaad wel schandalig dat er bij zulke dure schoenen slechte service geleverd wordt. Ik heb Spirithorses in België afgelopen weekend een mail gestuurd met de vraag of zij ze kunnen aanmeten, maar heb nog geen reactie gehad. Zullen het ook wel druk hebben.. Anders morgen maar even bellen, zag dat op maandag rustdag hebben.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:17

*edit: na al deze verhalen denk ik dat het misschien toch verstandig is om de schoenen echt door iemand te laten aanmeten.
Wat een gedoe!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:19

Aan laten meten geeft ook geen garantie zoals je leest ;-) en al zeker geen korting !!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:26

Nee, das ook weer waar. En dat weet ik ook wel, als die van jou zouden passen zou ik die ook wel willen nemen. Maar denk dat het me wel enigzins gerust stelt als ik Spirithorses zou laten kijken of de Renegades aan haar voeten zouden passen.
Korting hoef ik ook niet hoor, wil gewoon goede schoenen waar ik een tijd meer vooruit kan.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:29

met korting bedoel ik, als je de mijne zou overnemen je geen 210 euro betaald, maar je bent net als ik. Ik heb liever ook dat ze aangemeten worden door een kundig iemand, maar dat is dus ook niet altijd wat het is.

Ik heb de schoenen om mp gezet, dus als iemand schoenen maatje 2 wil overnemen :-)