Kunstofbeslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SamCo

Re: Kunstofbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:54

scoxxx schreef:
Afbeelding
Beslag met lip. HippoFlex, 7 weken oud.
Ruim garnituur vanaf 3de nagelgat.

Is trouwens een zijlip! Geen voorlip. Anders denken mensen misschien; "He, wat ligt dat ijzertje er raar onder"

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:20

Vraagje voor degenen die al wat bekender zijn met kunststof beslag. Mijn paardje is voor wat toontredend, maar zouden bij haar ook kunststof beslag passen? Achter lijkt mij geen probleem, ik zou het in ieder geval graag eens uitproberen...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:45

@ scoxxx Ijzers zonderlippen komen ook wel vaker voor.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:27

Weten jullie trouwens een smid in Noord Holland die kunstof beslaat? Ik kan natuurlijk altijd eens informeren Vork

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:03

@ Mellamoshan:
Toontredend? Kunststof heeft een vrije afrol. Vrije afrol is (vind ik) noodzakelijk bij een toontredige beweging. Dit omdat een centrale afrol een beweging afdwingt die het paard niet eigen is... gevolg is dan extra weerstand/slijtage op de gewrichten.

Noord-Holland? Amai... wilt je eigen smid niet aan de kunststof dan?
Ik persoonlijk zou een goed traditioneel smid ter hand nemen, die open staat voor kunststof.
Smeden die enkel kunststof doen, heb ik altijd zoiets van: "OK, lukte het gewone ijzeren beslag je niet dan? Te moeilijk voor je? En daarom nu kunststof-beslag?"
Kweetniet... ben waarschijnlijk te achterdochtig. Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:17

haha, ik ben niet zo heel bekend met beengebreken oid. Ik weet dat de mijne toontredend is en dat het een zwaardere belasting is voor de gewrichten, maarjah ze heeft het nou eenmaal.

Probleem met de smid is een beetje ik wil over naar een andere smid want ik vind mijn smid een beetje een rare boer maarjah Bloos
Nu heb ik er 1 op het oog maar weet niet of hij er voor open staat en aangezien je hier al je handen mag dichtknijpen als je een smid kan krijgen... Knipoog
Ik denk dat ik dan eens ga informeren, maar wat betalen jullie ongeveer voor rondom beslaan met kunststof? easywalkers trok mij in ieder geval wel aan, ik weet niet hoe duur die soorten kunststof extra zijn?

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:54

Indien je de ijzers zelf aanschaft (13,75 excl. verzendkosten en incl BTW)... zal de smid wellicht zo rond de 50 euro vragen voor zijn werkuren.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:31

Nog 1 nachtje hihi. Ben zo benieuwt morgen! Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:18

jah ik ook! :+ :o

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:55

En, hoe is het gegaan en hoe bevalt het???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:59

ben ook erg benieuwd !

noble krijgt morgen zijn 1e paar easywalkers :) groen met geel (H) ben erg benieuwd !

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:12

Me paard is er gister opgezet en ben vandaag natuurlijk meteen gaan rijden hihi. Hij loopt er wel goed op heb ik het idee. Het klinkt net als blote hoeven op de weg :+ Durfde niet in de berm omdat ik bang ben dat ze dan afgaan. Zal wel meevallen maar met lijmijzers en plakijzers heb ik slechte ervaring vandaar. Heb maar een klein stukje gereden omdat het al donker aan het worden was. Beetje draf/tolt en stap gedaan. Het tolten ging wel erg moeilijk, was net of iets het tegen hielt. Toen ik terug was ben ik meteen naar zijn rug gaan kijken en daar zit een blokade. Nu kan het dus heel goed door de blokade komen maar het kan ook zijn dat hij aan het kunstof moet wennen. Ben benieuwt hoe hij er na een paar keer rijden mee loopt. Ga iig de osteo mailen :)

Nini_Roosje, ben benieuwt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:14

fijn dat de joue goed bevallen glossi ! welk merk heb jij ? jammer dat de tolt minder ging maar dat kan (denk ik) bijna niet door de "ijzers" komen als hij voor de rest wel goed liep.

Verder ben ik ook super benieuwd ! ik zal morgen ook foto's maken !

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:34

Mijn paard heeft de glue on shoes, hippotech. Dat het tolten minder ging kan wel heel goed door het kunstof komen. IJslanders zijn heel gevoellig wat gangen betreft, er hoeft maar iets anders te zijn. Voorbeeldje. Alskaer, onse andere ijslander die was zijn ijzer verloren toen ik in de drek ging galloperen. Alskaer stond toen nog maar net een week op nieuwe ijzers. Smid kwam meteen om een nieuw ijzer eronder te zetten. Maar het nieuwe ijzer maakte zo veel verschil uit. Me paard rolde alleen maar en dat was voor de tijd niet zo. Toevallig had ik dat weekend een wedstrijd. Smorgens toltproef die mega slecht ging. Toen een hoefsmid gevraagt of hij me paard voor opnieuw wilde beslaan en dat wilde hij wel. De proef in de middag (4-gangen) ging geweldig! De tolt was meteen zuiver. Terwijl het verschil eigenlijk nihil was want zo vaak had ik nog niet op de weg gereden. Maar voor de gangen kan dat dus heel goed uit maken. In stap, draf en gallop had hij geen last van rollingen of wat dan ook, echt alleen in de tolt. Maar bij Skundi (die de glue on shoes heeft) kan het dus best een kwestie van wennen zijn. Maar mischien is het de blokade ook wel. Ik merk het vanzelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:36

oke wist ik niet :) mijn paard maakt he nl niet uit. hij was 1 ijzer verloren en mijn smid kon niet meteen komen. en ondanks het verschil heeft hij geen stap onzuiver gelopen (heb er niet mee gereden hoor)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:47

Anoniem schreef:
oke wist ik niet :) mijn paard maakt he nl niet uit. hij was 1 ijzer verloren en mijn smid kon niet meteen komen. en ondanks het verschil heeft hij geen stap onzuiver gelopen (heb er niet mee gereden hoor)

Heb thuis een keer een ijzer van me paard af moeten halen omdat die zo versleten was dat hij was gaan omvouwen. Beetje moeilijk uit te leggen. Maar toen ben ik hem gewoon door gaan rijden op 3 ijzers. Stap draf en gallop is geen probleem, alles is zuiver. Maar die tolt dus weer niet. Het heeft echt met de extra gangen te maken. Zal morgen ook even foto's maken van de glue ons :P

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:19

jahhhh foto's! :P

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:44

Ben benieuwd naar de foto's!

Uiteindelijk heb ik geen smid kunnen vinden die met kunststof wilde werken en de hoefschoenen vond ik waardeloos, dus die heb ik retour naar de winkel gestuurd. Bol staat nu dus alsnog op ijzeren ijzers... :\

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:46

Volgende week zaterdag is jouv aan de beurt. Ik ben benieuwd en zal jullie ook op de hoogte houden! ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 17:04

Nexus schreef:
Ben benieuwd naar de foto's!

Uiteindelijk heb ik geen smid kunnen vinden die met kunststof wilde werken en de hoefschoenen vond ik waardeloos, dus die heb ik retour naar de winkel gestuurd. Bol staat nu dus alsnog op ijzeren ijzers... :\

Hey, jeetje wat balen voor jou zeg. Wil een smid ze er ook niet onder zetten als je zelf het kunstof beslag op internet besteld? Moet zeggen dat mijn hoefsmid er ook niet zo weg van is. Hij heeft dan liefer ijzers. En toen zei ik; ik liefer niet :P Nouja we kunnen het wel een keer proberen zei hij toen. Maar eigenlijk wil hij het dus ook niet. De glue ons hebben we bij mijn paard gedaan omdat er geen andere opties zijn. De smid zei ook echt dat Skundi een uitzondering is. Hoop echt dat je je smid nog zo ver kunt krijgen. En anders toch maar op ijzers idd. Mis met leer er tussen zodat er meer schokdemping is?

Heb vanmiddag foto's gemaakt van de glue on shoes, ik zal ze vanavond hier plaatsen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:36

Ben het snoertje kwijt, de foto's komen wat later :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:28

ik zet vanavond de foto's op bokt!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:24

Snoertje gevonden maar de foto's zijn echt heel onduidelijk omdat ik ze in het donker zonder flits heb gemaakt. Ik zal in het weekend even betere foto's maken want de fotos zijn nu wel echt heel lelijk :o

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 18:14

Vergeet telkens goeie foto's te maken..

Maar de 1e schoen is al verloren. 3 dagen terug bij 3 hoeven de lipjes bij geplakt omdat er een paar los waren. Gister nog gecontroleert, alles zat vast. En nu mist hij er dus 1. Baal baal..

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:12

Mmm, dat is al heel rap dus...