Hoefsmid, moet ik dit nog pikken ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoefsmid, moet ik dit nog pikken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:48

Ik begin het nu behoorlijk beu te raken
Al zo'n 2 jaar heb ik deze hoefsmid.
Niks op aan te merken, paard word altijd netjes bekapt, normale prijs en klaar.

De laatste paar maanden is dit niet meer zo vanzelfsprekend.
Het volgende is er gaande ;
Ik bel de hoefsmid als het nodig is. (De ene keer moet ze na 4 à 6 weken even komen, de andere keer is het nauwelijks nodig na 8 weken. Vandaar dat ze niet standaard om de zoveel weken langskomt).
En dan begint het probleem.
Bellen.
Hoefsmid niet te bereiken ! Ik bel dan een aantal keren per dag (verschillende tijdstippen) een paar dagen lang.
Constant in gesprek/telefoon uit
Heb ik de hoefsmid eindelijk te pakken is het van 'Kun je volgende week even bellen ?'
'Ik heb mijn agenda niet bij de hand, bel maar een andere keer'.
Zo gaan er dagen/weken overheen omdat ze dan wéér niet te bereiken is.
Het is dus heel de tijd hetzelfde liedje Scheve mond

Een keer ben ik het ook echt beu geweest en heb ik netjes de voicemail ingesproken of ze MIJ die dag nog terug wilde bellen, omdat ze gewoon het merendeel van een week niet te bereiken is.
Een paar dagen later word er gebeld. Niet volgens de afspraak op dezelfde dag, maargoed ik was blij dat er gebeld werd.
Eindelijk na zoveel weken erbij een afspraak kunnen maken (waar ook alweer heel wat dagen overheen gingen.)

Ik zit nu dus heel erg te twijfelen of ik haar er eens op aanspreek, of gewoon eventjes netjes vertel dat ik een andere hoefsmid neem vanwege de bovenstaande dingen.
Het probleem is, er is niks op de hoefsmid aan te merken met het bekappen. Dat is gewoon altijd netjes & voor een normale prijs.
Maar hoe vervelend het wel niet is om een afspraak te maken ..

corina21

Re: Hoefsmid, moet ik dit nog pikken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:51

weet je wat mischien een tip is.
als hij daar is gewoon toch een afspraak maken voor de volgende keer,ik kan het probleem nu is het niet dat ik dagen mot bellen maar soms krijg ik hem ook niet meteen te pakken.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:52

gewoon op een nette manier zeggen dat het niet zo makelijk is om een afspraak te maken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:56

Zelf weten, maar bij mij lag zo'n hoefsmid er allang uit.
Wat nou als jij een noodgeval hebt? Ik had er laatst eentje waar een groot stuk van de hoef was gebroken (vraag me niet wat madam had uitgespookt) en eentje met een hoefzweer. Dan wil je toch direct contact hebben.
Jouw hoefsmid heeft het waarschijnlijk gewoon te druk om direct te reageren. En ik zou daar de staat van de hoeven van mijn paarden niet van af laten hangen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:59

Navragen of er misschien een vast tijdstip is om te bellen met als opmerking omdat het niet makkelijk is om hem te pakken te krijgen en je juist belt omdat het nodig is en dus niet nog een aantal weken wilt wachten. Vragen of het misschien erg druk is. Ik zou het zelf niet fijn vinden en zou dus echt op zoek gaan naar een smid waarvan ik weet dat ik die kan bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:00

GamblersCup schreef:
Zelf weten, maar bij mij lag zo'n hoefsmid er allang uit.
Wat nou als jij een noodgeval hebt? Ik had er laatst eentje waar een groot stuk van de hoef was gebroken (vraag me niet wat madam had uitgespookt) en eentje met een hoefzweer. Dan wil je toch direct contact hebben.
Jouw hoefsmid heeft het waarschijnlijk gewoon te druk om direct te reageren. En ik zou daar de staat van de hoeven van mijn paarden niet van af laten hangen.

Mee eens. En omdat ik weet dat het weer een probleem met bellen word, bel ik ook ruimschoots op tijd.
Maar toch .. Stel dat er inderdaad een noodgeval zou zijn, dan word het een probleem.
Ik denk inderdaad dat ik haar er eens mee ga confronteren.
Of dat ik gewoon acuut overstap naar een andere hoefsmid.
(Dat zal het probleem niet zijn).

@ joyce ; Druk heeft ze het niet. Zoveel klanten heeft ze niet, daar ben ik zéker van.

Maar alvast bedankt voor de tips Ja

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:01

mijn hoefsmid flikte dat dus ook. en aangezien dat een paar jaar geleden ook al de reden was dat ik een ander heb gezocht hoeft hij echt niet meer bij mij aan te komen. die van mij komt gewoon niet opdagen.

dus nu heb ik een ander gezocht, waar ik heel tevreden over ben. alle smeden die ik heb gehad hebben dezelfde prijzen.. dus weet niet wat je bedoeld met normale prijs?
bekappen 25, voor ijzers 45 rondom 75.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:03

Ik heb ook wel eens zoiets gehad.
Had ik een afspraak staan om sochtends te beslaan. Paard binnen laten staan en ik zat op school.
Kom ik smiddags op stal, kon niet echt zien aan zijn hoeven dat die gedaan waren en niemand had de smid ook gezien.
Ik denk najah het zal wel. Zit ik die dag later op mijn paard, komt ie aanlopen. Of ik even van mijn paard kon gaan zodat hij hem kon beslaan. Bleek dat hij die andere dag geen tijd had en dus niet was gekomen maar nu had hij dus wel tijd.
Ik vind dat gewoon geen afspraken en heb dus ook gezegd dat ik een andere smid ging zoeken.

Je moet er namelijk wel gewoon op aankunnen. Je betaalt er een hoop geld voor en ze zouden te moeten staan springen vind ik om je paard te mogen doen! Keuze zat in hoefsmeden!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:05

dat soort smeden vliegen bij mij de laan uit, ik heb ze ook gehad dat je een afspraak maakt en ze doodleuk niet komen opdagen. dat mag 1x maar dan ben ik er klaar mee

romeo, helaas zijn er ook zat paarden, dus ik denk niet dat ze een klant snel missen

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:06

Tja lastig. Mijn hoefsmid doe ik altijd alleen smsen. Als ze aant bekappen is,is ze gewoon niet te bereiken. Gelukkig belt/smst zij wel netjes terug, al duurt het soms een uur en soms een dag of 2. Een sms is makkelijker te 'vergeten' en met nood bel ik gewoon.

Hoe jouw smid ermee omgaat is wel erg laks. Ik vraag me af als je vaste afspraken maakt, of hij dan wel stipt is op die afspraken? Ik zou je smid er zeker eens op aanspreken. Dat je het niet prettig vindt, zeker wanneer je spoed hebt. En anders gaan uitzien naar een smid die wel graag wilt Knipoog Eerst eens rustig aangeven, een kans geven en dan beetje dringerder worden en eventueel aangeven dat je een nieuwe gaat zoeken anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:09

@ gekke_koei ; bij mij is het dan 22,50 Knipoog
Soms hoor ik wel eens voor bekappen veel hogeren prijzen.
Maargoed, daarover loopt hier ook een Topic (wat betalen jullie voor de hoefsmid).

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:11

Ik zou het niet pikken. Mijn vorige smid kwam of niet opdagen of belde op het laaaste moment af en ga zomaar door. Ik heb nu eentje die is ook niet te bereiken maar als je de voicemail inspreekt belt die meestal dezelfde en soms de olgende dag terug. neemt die op en heeft die de agenda niet bij zich dan belt di 's avonds weer.
maar ik vond het lastig een andere smid te vinden, de meeesten namen geen klanten meer aan, deze is nu 2 jaar klaar met zijn opleiding en hij komt hier ook bijna 2 jaar. Dik tevreden over hem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:12

Mijn smid neemt zelfs zijn telefoon aan als hij met paarden bezig is. (natuurlijk niet als hij net een ijzer brandt Haha! )
Dat doet hij, omdat hij geen noodgeval wil missen. "Dan wacht het te bekappen paardje maar even een minuutje en ga ik daarna weer verder". Vandaar dat ik de goede man dan ook niet overdag bel, maar aan het begin van de avond. Ik wil hem niet storen tijdens zijn werk als het niet nodig is. Maar ik weet wel dat hij áltijd zijn telefoon beantwoord.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:13

Kun je niet gewoon elke keer een afspraak maken voor de volgende? Ik doe het alrijd zo en ik hoef mn smid alleen maar op te bellen als hij eerder moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:14

Tja, dat is dus het probleem met mij .. Ik weet never nooit wanneer ik uberhaupt een afspraak kán maken.
De ene keer komt ze de daarop volgende week (áls ik haar die week daarvoor te pakken heb gekregen).
Maar als ik haar niet kan bereiken .. Tja. Dan duurt het veelste lang

Vind het persoonlijk ook niet echt netjes, dat áls je op je telefoon ziet dat een klant zowat elk uur van de dag heeft gebeld (en dan meerdere dagen lang Bloos) er niet eventjes word teruggebeld.

Ach, ze moet zowieso nog 1x langskomen. Ga dus ook maar eens actie ondernemen met bellen.
En daarna denk ik dat ik maar eens rustig opzoek ga naar een andere hoefmid. Net zolang totdat ik er een gevonden heb Ja

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:15

ik zou gewoon niet meer bellen. En een andere hoefsmit nemen. Simpel. Als deze je graag wil houden of je terug wil dan kan hij of zj jou bellen voor de verandering. Ik vind dat je als hoefsmit klantvriendelijk dient te zijn. Als mij een winkel niet bevalt, dn ga ik toch ook naar een ander? Daar hoef ik geen tekst en uitleg bij te geven en dat hoeft in dit geval ook niet. Zeer als het dan ook nog zo moeizaam gaat om die persoon uberhaupt aan de telefoon te krijgen...
Dat is dan ook het eerste argument dat ik zal geven.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:17

Ik zou ook een andere zoeken. En haar ook eerlijk zeggen waarom ze niet meer hoeft te komen. Oke het is wel zo dat ze het netjes doet als ze komt maar daar zijn er wel meer van die het netjes kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:17

Mijn hoefsmid had altijd standaard iedere dag dat je hem tussen half 7 en 7 uur kon bellen voor een afspraak.

Dit zou mij idd ook te gek worden. Hoefsmeden zijn inderdaad erg druk, maar er zijn grenzen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:20

Cayenne schreef:
Mijn hoefsmid had altijd standaard iedere dag dat je hem tussen half 7 en 7 uur kon bellen voor een afspraak.

Dit zou mij idd ook te gek worden. Hoefsmeden zijn inderdaad erg druk, maar er zijn grenzen hoor.

Maar zó druk dat je niet eventjes kunt terugbellen/sms'en ?
Nee dat lijkt mij ook niet Knipoog

Ach, het is gewoon heel vervelend.
Van de ene kant heb ik zoiets van 'aan de kant zetten, andere hoefsmid'.
Maar van de andere kant doet ze haar werk wél altijd goed en netjes. (Áls ik een afpraak heb kunnen maken Bloos)
Maar inderdaad, als er een noodgeval zou zijn zit ik al in de problemen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:38

Er zijn nog zoveel andere hoefsmeden die hun werk ook gewoon goed oen, zij is echt niet de enige hoor! En die anderen zijn wél te bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:48

Net hoefsmid gebeld ..
Er werd opgenomen Lachen
Máár .. 'Ik heb m'n agenda niet bij. Ik bel je zo terug'.
Inmiddels al een half uur verder, nog niks gehoord.
Heb zelf ook gevraagd 'je belt me wel terug dan ?'
Kreeg ook een beetje een botte opmerking van 'jaa als ik m'n agende heb, wel he'.

We zullen zien. Ben heel benieuwd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:52

nou ik zou het zeker niet pikken dr zijn genoeg hoefsmeden (zeg ik het zo goed?) die je kunt bellen en die ook goed zijn!

Ik heb gelukkig nog nooit geen problemen met de mijne gehad

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:01

Wacht het even af, kijk of ze terug belt en zo niet... jammer maar helaas. Bij mij is het ook heel simpel, ik ben klant. Die wil je houden of niet, het is haar boterham, niet de mijne. Mijn bekapper stuur ik een mail (ik doe aan NB, doe veel zelf maar eens in de zoveel tijd komt ie nog langs. Hij bestrijkt een groot gebied, dus we proberen zo logisch mogelijk te plannen) wanneer ie weer in de buurt is, en dan komt ie ook. Het kan wel eens uitlopen, dat is als je met levende have werkt, maar verder geen klachten. En zelfs als het uitloopt krijg je een telefoontje dát het wat uitloopt.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:29

Even vragen wanneer je haar kan bereiken, dag en tijdstip, als ze dan nog niet te bereiken is, lekker een ander zoeken. Mijn smid is ook drukbezet, hij geeft overdag vaak ook nog les op de hoefsmedenopleiding. Ik weet dat ik goede kans heb hem te bereiken aan het einde van de middag, dus bel ik altijd dan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:12

Meteen dr uit, dr zijn zat andere goede smeden waar je wel afspraken mee kunt maken en die goed te bereiken zijn.
Wat al eerder gezegd is: als je nou een noodgeval hebt? Is je hoefsmid dus fijn niet te bereiken.