Hoef in kokend water ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoef in kokend water ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:17

Bij mijn werk is der een vrouw die een paard heeft met een hoefzweer , nou die is der inmiddels wel al uitgesneden en het paard heeft ook in nat verband gestaan .
Nu zet ze hem af en toe nog in de zak met water , maar geen koud of lauw water , maar kokend water ?
Haar dierenarts heeft haar dat gezegt , maar het lijkt mij bijna niet te doen , dus kan dat ?
Paard heeft nu trouwens ook nog mok gekregen van het vele water , en der is een wondje bijgekomen .
Ik dacht dat ze het misschien verkeert begrepen had en dat ze het moest koken en daarna moest afkoelen voor de bacterieén .
Weet iemand of dat mogelijk is dat dat moet of dat ze het toch echt verkeert begrepen heeft .

dennisje

Re: Hoef in kokend water ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:18

een hoef in kokend water?
lijkt mij niet gezond en pijnlijk als dat water zo heet is.ik denk eerder dat het water idd gekookt moet zijn. mischien moet je dat even tegen haar zeggen dat ze het verkeerd heeft begrepen

noproblemo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:19

ja ik denk idd dat je gelijk hebt, dat ze het moet koken voor de bacterien

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:20

Nee joh!!Uitgekookt water!!
AAAAch..ut beesie!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:22

nóóit kokend water gebruiken. Dat is veelste heet!
Altijd lauw afgekookt water. Waar je zelf ook met je hand in kan zonder dat je hem van de hitte terug hoeft te trekken.
Of geheel afgekoeld afgekookt water.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:24

ztugwell schreef:
.
Nu zet ze hem af en toe nog in de zak met water , maar geen koud of lauw water , maar kokend water ?
Haar dierenarts heeft haar dat gezegt , maar het lijkt mij bijna niet te doen , dus kan dat ?
Dat heeft ze absoluut verkeerd begrepen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:27

Thats_Me schreef:
nóóit kokend water gebruiken. Dat is veelste heet!
Altijd lauw afgekookt water. Waar je zelf ook met je hand in kan zonder dat je hem van de hitte terug hoeft te trekken.
Of geheel afgekoeld afgekookt water.

Ja, dat moet je altijd HEEEEEEL duidelijk tegen eigenaren van patienten vermelden!!! Vork Spreek uit ervaring als dierenartsassistente. Snel even rechtzetten bij die eigenaresse hoor! De hoef zal ie het niet aan voelen, maar in dat leven toch wel!!! Weigert ie niet als ze dat doet? Heb je gecheckt of het echt nog kokend water is, of heb je het zelf verkeerd gehoord en is het wel al afgekoeld??? GUT beessie zeg! helemaal als ie het toestaat en het IS kokend heet Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:27

Ja he toch wel, nou ik zal haar meteen gaan duidelijk maken dat ik toch wel gelijk heb .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:30

Zilfstar schreef:
Ja, dat moet je altijd HEEEEEEL duidelijk tegen eigenaren van patienten vermelden!!! Vork Spreek uit ervaring als dierenartsassistente. Snel even rechtzetten bij die eigenaresse hoor! De hoef zal ie het niet aan voelen, maar in dat leven toch wel!!! Weigert ie niet als ze dat doet? Heb je gecheckt of het echt nog kokend water is, of heb je het zelf verkeerd gehoord en is het wel al afgekoeld??? GUT beessie zeg! helemaal als ie het toestaat en het IS kokend heet Koe

Ja natuurlijk weigert hij wel , maar dat is zowiezo wel als je met de zak aan komt lopen .
Als die eenmaal omzit zie je hem een paar keer springen en der op staan en weer wegspringen , daarna staat hij rustig stil .
Ik weet zeker dat het kokend water is , want ik heb het met haar der over gehad .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:33

ach, ach,. ach wat zijn paarden toch brave beesten.......... ongelovelijk............ zucht

ik zou haar nu direct even bellen en zeggen dat het absoluut niet kan..........

maar echt ongelovelijk zeg, waar zit het verstand van dat mens?????? dat kan een klein kind toch bedenken dat dit niet goed is......... echt mijn bek valt open

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:38

ztugwell schreef:
Zilfstar schreef:

Ja natuurlijk weigert hij wel , maar dat is zowiezo wel als je met de zak aan komt lopen .
Als die eenmaal omzit zie je hem een paar keer springen en der op staan en weer wegspringen , daarna staat hij rustig stil .
Ik weet zeker dat het kokend water is , want ik heb het met haar der over gehad .

Ik krijg het er koud van.... en dat is niet als grapje bedoelt. Wat een beessie zeg! En dat vrouwtje het niet door heeft. Echt... maar ja, ik heb dezelfde ervaring met een eigenaar die met gekookt water een oogje van een hondje (type rottweiler Clown ) moest schoonmaken 3 keer per dag. Na de eerste poging belde hij ons al op dat "dat met dat kokende water toch echt niet ging lukken" en dat ie toch wat meer respect had gekregen voor de tanden van zijn lieve oekoepoekie Afgod Toen heeft dierenarts toch even vriendelijk herhaald dat hij het over GEKOOKT water had gehad... in de zin van koken, af laten koelen en dan pas in het oogje wrijven.... Vork ROFL Man aan telefoon voelde zich beetje Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:40

Ja bedankt iedereen , nu weet ik het echt zeker want ik kon het maar niet geloven . ( Heb vandaag echt heel google etc afgezocht voor iemand die zijn paard met hoefzweer zo behandelde. )
Ga meteen contact met mijn werk opnemen en hopen dat er nog iemand aanwezig is . Anders ga ik morgen wel weer even langs .

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:41

Ja en dat soort situaties kom je veel vaker voor. Mensen luisteren half of zijn het alweer de helft vergeten. En als de dierenarts het gezegt heeft dan zou het toch wel goed zijn? Tja een beetje logisch nadenken mag ook wel. Als je zelf een ontstoken vinger oid hebt steek je hem toch ook niet in kokend water maar in lauw afgekookt water Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 06-06-08 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:42

Och toch, t arme paardje...
Dat ze niet snapt dat dat toch nooit de bedoeling kan zijn...?

aerdenhout1

Moet je even tegen deze mevrouw zeggen dat ze zelf haar voetje in een bak met kokend water moet zetten om te voelen hoe dat is. Wat een oen zeg...is ze soms blond???

rossi

Toevallig heeft onze pony op het moment ook een hoefzweer en is de DA maandag geweest. Deze adviseerde om het om de 2 dagen te baden in lauw warm water. Dit een weekje volhouden en als de wond droog is niet meer baden! Je houdt de wond zo onnodig zacht en nat en dan heelt het niet zo goed Ja
Misschien heeft de DA afgekookt water gezegd en heeft zij gekookt water verstaan ? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:43

aerdenhout1 schreef:
Wat een oen zeg...is ze soms blond???
he keihk uit he Aerdenhout!!!! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:43

Tja , der zitten bepaalde mensen bij Gestoord
Maargoed ken het bijna niet voorstellen dat je denkt dat het met kokend heet water over gaat ook al is dat het advies van de dierenarts ?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:44

je stopt je eigen poot toch ook niet in kokend water??? Dat is mijn redenering..
Iets wat je zelf neit zou doen, doe je toch ook niet bij je dier..die heeft ook gevoel.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:46

KiWiKo schreef:
aerdenhout1 schreef:
Wat een oen zeg...is ze soms blond???
he keihk uit he Aerdenhout!!!! Haha! Haha! Haha!

Haha! Haha! Ben zelf ook blond dus ( nou ja..tegenwoordig uit een pakje) ...ik ben ook niet de slimste, maar dit geval??
moet wel heel hoog blond zijn!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:47

hihihihi

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:47

jemig arm paard...
die van heeft ook een hoefzweer gehad maar moest het water ook koken maar aflaten koelen in een emmer soda erin en daar de hoef 20 minuten in zetten en heerlijk dat hij het vond!!! kreeg zijn been dan bijna niet omhoog om de emmer weer weg te zetten!!!
maar kokend water... wat zou dat pijn doen man!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:49

en weet je wat ik het ergste vind........... straks gaat dat paard in protest (logisch natuurlijk) en dan is het die K..bok! misschien krijgt ie nog een trap voor zn billen..........

echt, echt sneu

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:51

Arm paardje Ach gut
Snel even contact opnemen met die vrouw en zeggen dat het toch afgekookt water moet zijn Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:51

O jeetje! Verbazend toch hoe dom mensen kunnen zijn. Gossie, ik hoop dat ze direct naar je wil luisteren!