Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Letizia schreef:Die gel kan je weg laten, 2 a 3 x per dag koelen, tenminste 10 minuten en dan er klei opsmeren.
Hoe heeft de arts dit geconstateerd? Door alleen te kijken, of ook te scannen? Wanneer hij alleen gekeken heeft vind ik het knap dat hij zo'n diagnose kan stellen.
Heeft hij gescand, laat dan na een maand een nieuwe scan maken, hier kan je op zien of de ontsteking over is, dan kan je gaan opbouwen, rustige aan, ik neem aan dat je nu gewoon mag stappen/wandelen? Anders kan je daar dan mee beginnen en na 'n poosje stukje draf mee pakken, liever 3 x 'n klein stuk, dan in eens een groot stuk, gewoon op het gemakje, pezen genezen namelijk heel langzaam, succes er mee
Vea schreef:Ondertussen staat ze al 2 weken op rust ,nog 2 weken te gaan . Dan zijn mijn examens gedaan en kan ik beginnen met wat wandelingetjes...
De dierenarts heeft niet gescand , maar het is wel duidelijk te zien en te voelen , ze heeft het alleen aan haar rechter voorbeen en als je de pezen vergelijkt met een ander been , voel je toch wel enorm het verschil . Haar rechterbeen is echt dik en toen ook warm.. ik mocht er ook niet aan komen. Nu na die 2 weken is het al minder dik en mag ik er ook aan komen , manken doet ze nog wel...

RianneH schreef:Letizia schreef:Die gel kan je weg laten, 2 a 3 x per dag koelen, tenminste 10 minuten en dan er klei opsmeren.
Hoe heeft de arts dit geconstateerd? Door alleen te kijken, of ook te scannen? Wanneer hij alleen gekeken heeft vind ik het knap dat hij zo'n diagnose kan stellen.
Heeft hij gescand, laat dan na een maand een nieuwe scan maken, hier kan je op zien of de ontsteking over is, dan kan je gaan opbouwen, rustige aan, ik neem aan dat je nu gewoon mag stappen/wandelen? Anders kan je daar dan mee beginnen en na 'n poosje stukje draf mee pakken, liever 3 x 'n klein stuk, dan in eens een groot stuk, gewoon op het gemakje, pezen genezen namelijk heel langzaam, succes er mee
Dat vind ik wel heftig om te zeggen hoor. Op advies van DA moet ze gel smeren en jij zegt dat dat ook wel zonder kan? Heb jij het paard gezien? Ben je DA? Tja, beetje aparte reactie, vooral als het om een ontsteking gaat zou ik toch even oppassen met advies geven wat tegen dat van de DA in gaat.

dolor schreef:Vea schreef:Ondertussen staat ze al 2 weken op rust ,nog 2 weken te gaan . Dan zijn mijn examens gedaan en kan ik beginnen met wat wandelingetjes...
De dierenarts heeft niet gescand , maar het is wel duidelijk te zien en te voelen , ze heeft het alleen aan haar rechter voorbeen en als je de pezen vergelijkt met een ander been , voel je toch wel enorm het verschil . Haar rechterbeen is echt dik en toen ook warm.. ik mocht er ook niet aan komen. Nu na die 2 weken is het al minder dik en mag ik er ook aan komen , manken doet ze nog wel...
ik vind het raar dat er geen scan gemaakt is. zo kan de da nooit met zekerheid zeggen of het een peesontsteking is of een echte peesblessure, aangezien die aan de buitenkant de zelfde symptomen kunnen geven.
heeft de da een reden gegeven waarom hij niet gescand heeft? en zo niet, zou ik hem toch maar even bellen om te vragen hoe dat zit.

paardfysio schreef:een onsteking is iets anders dan een peesblessure.
een ontsteking kan door meerdere dingen ontstaan (bv een wondje, verstappen)
normala duurt het ontsteking 3 weken en zal je dan toch echt verbetering moetne zien.
Blijft het niet goed dan zou ik ook zeker aan een scan gaan denken