Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Maanling schreef:Mijn eigen verzonnen regel is dat ik nooit twee dagen achter elkaar rij. Ik heb 1x per week les, en dan rij ik nog zo'n 2x zelf. Dus ik rij max 3x per week, soms 4x.
moniekk schreef:ligt er aan.. staat ze de hele dag op stal of 24uur per dag op de wei? hoe rijd je? ben je echt al moeilijke oefeningen aan het doen (stel je hoge doelen) of gewoon een beetje los rijden (leren luisteren naar been commando, stappen, draven enz)?
Blacknestor schreef:He! Die van mij is bijna vijf en heeft ook erg veel energie en is voor zijn leeftijd vind ik al heel goed!
Ik rijd hem zo'n 4 keer in de week.
Nu ben ik niet zo'n hele fanatieke rijdster, dus hij kan het makkelijk doen!
Maar ik denk dat het daar ook erg vanaf hangt! Of ik een half uur op hem rijdt of bijvoorbeeld mijn instructrice! Met mij kan hij elke dag wel lopen maar met haar zou dat niet verstandig zijn denk ik!
Maanling schreef:Oooohhh dat veranderd de zaak een beetje inderdaad. En een stukje bak afzetten?
MarcoBorsato schreef:Maanling schreef:Mijn eigen verzonnen regel is dat ik nooit twee dagen achter elkaar rij. Ik heb 1x per week les, en dan rij ik nog zo'n 2x zelf. Dus ik rij max 3x per week, soms 4x.
Ik vind dit een heel net antwoord. Een 4 jarige is nog zo jong... Je moet ze na het rijden tijd geven om te herstellen.
Ik zie dat ze veel energie heeft: Misschien een verandering van voer of meer longeren. Te vaak rijden is echt slecht, de rug is nog niet helemaal volgroeid.
Maanling schreef:Ha, dat is makkelijker dan je denkt. Kan ze wel longeren mét lijn? Dan doe je gewoon hetzelfde, alleen maak je haar niet vast. Gewoon van je wegsturen, longeerzweep erbij houden, en laat maar lopen.

Susy_Q schreef:MarcoBorsato schreef:
Ik vind dit een heel net antwoord. Een 4 jarige is nog zo jong... Je moet ze na het rijden tijd geven om te herstellen.
Ik zie dat ze veel energie heeft: Misschien een verandering van voer of meer longeren. Te vaak rijden is echt slecht, de rug is nog niet helemaal volgroeid.
Ik doe precies hetzelfde met mijn 4 jarige.
in de les neem ik ook een klein sprongetje mee, das dus maar 1 keer per week,
en natuurlijk de buitenritjes om ze actief en ontspannen te houden.,