Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Amadeo schreef:maar waarom moet je paard steiler op de voorhoeven? DIt is normaal juist niet wenselijk, liever een plattere hoef dan een bokke hoef.... alleen voor het oog denkt men dat het mooi is om een kleine hoef te hebben en dus een wat steilere hoef....
Inoterry schreef:Mijn paard staat al 8 jaar voor op ijzers met 2 lippen. Hij is er in beweging niks op achteruit gegaan.
Het heeft ook niet mijn voorkeur maar iedere keer als we hem weer terug op 1 lip zetten krijgt hij flinke barsten voor op zijn voeten.
. Loezoe schreef:Amadeo schreef:maar waarom moet je paard steiler op de voorhoeven? DIt is normaal juist niet wenselijk, liever een plattere hoef dan een bokke hoef.... alleen voor het oog denkt men dat het mooi is om een kleine hoef te hebben en dus een wat steilere hoef....
ja, precies, dat vind ik dus ook... mijn paard heeft als hij is bekapt prachtige hoeven vind ik zelf, maar als de ijzers een week of 6 liggen beginnen de voorhoeven wat platter te worden. Zijn beweging lijdt er helemaal niks onder, ik heb eerder het idee dat hij dan alleen maar meer kan verruimen, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten![]()
hij krijgt ook wel wat grotere hoeven na 'n week of 6, maar als hij er geen last van heeft en zijn hoeven zelf van prima kwaliteit zijn, dan maakt dat toch niet uit?

debje18 schreef:Mijn hoefsmid wil ook ijzers met 2 lippen aan de voorhoeven. Mijn paard sloft nogal veel en volgens hem kunnen die ijzers dat een stuk verminderen.
Loezoe schreef:ja, precies, dat vind ik dus ook... mijn paard heeft als hij is bekapt prachtige hoeven vind ik zelf, maar als de ijzers een week of 6 liggen beginnen de voorhoeven wat platter te worden. Zijn beweging lijdt er helemaal niks onder, ik heb eerder het idee dat hij dan alleen maar meer kan verruimen, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten![]()
hij krijgt ook wel wat grotere hoeven na 'n week of 6, maar als hij er geen last van heeft en zijn hoeven zelf van prima kwaliteit zijn, dan maakt dat toch niet uit?
Apple schreef:Inoterry schreef:Mijn paard staat al 8 jaar voor op ijzers met 2 lippen. Hij is er in beweging niks op achteruit gegaan.
Het heeft ook niet mijn voorkeur maar iedere keer als we hem weer terug op 1 lip zetten krijgt hij flinke barsten voor op zijn voeten.
Hier precies hetzelfde.
Inoterry schreef:debje18 schreef:Mijn hoefsmid wil ook ijzers met 2 lippen aan de voorhoeven. Mijn paard sloft nogal veel en volgens hem kunnen die ijzers dat een stuk verminderen.
Mijn paard is echt niet minder gaan sloffen met 2 lippen.
Op tijd beslaan helpt bij mijn paard niet om de barsten te voorkomen, na 4 weken komen ze al over de lip uit als hij er maar 1 heeft. En alle voedingsuplimenten voor goede hoeven heb ik ook al tevergeefs geprobeerd.
debje18 schreef:Mijn hoefsmid wil ook ijzers met 2 lippen aan de voorhoeven. Mijn paard sloft nogal veel en volgens hem kunnen die ijzers dat een stuk verminderen.
. Sloffen is een rijtechnisch probleem. Loezoe schreef:oja, wat mijn hoefsmid ook nog als argument voor 2 lippen aanvoerde was dat hierdoor de hoef steiler zou worden en dit beter zou zijn voor de buigpees...
hoeveel is hier dan van waar? want om eerlijk te zijn heb ik daar totaal geen verstand van?